اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اثر استاد فرشچیان چکش می‌خورد


یکی از آثار شناخته شده استاد «محمود فرشچیان» برای نخستین بار در دومین دوره حراج ملی چکش می‌خورد و این اثر رقابت هنردوستان و مجموعه‌داران را در پی خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: «حراج ملی» به عرضه هنرهای اصیل ایرانی از جمله نقاشی، نقاشی‌خط، تذهیب، خوشنویسی، مینیاتور، صنایع‌ دستی و فرش دستباف اختصاص دارد و مجموعه‌داران و هنردوستان می‌توانند آثار مورد علاقه خود را در این مراسم خریداری کنند.

در دوره نخست حراج ملی 44 اثر هنری در زمانی کمتر از سه ساعت با مبلغی بیش از شش میلیارد تومان به علاقه‌مندان عرضه شد. زهرا محمودوند، مدیر حراج ملی پیش‌بینی کرده بود در حراج امسال، رکورد فروش آثار هنری در برخی زمینه‌های هنری جابه‌جا شود و آثار فاخری در زمینه‌های خوشنویسی، نقاشی‌خط، مینیاتور و تذهیب با قیمت‌های چشم‌گیری عرضه شود.

به گفته وی یک اثر از استاد محمود فرشچیان، خط میرعماد و میرعلی هروی و همچنین آثاری از آیدین آغداشلو و کمال‌الدین بهزاد از مهم‌ترین آثاری هستند که هنردوستان و مجموعه‌داران می‌توانند برای خریدن آن‌ها رقابت کنند.


ویدیو مرتبط :
رنگامیزیه اثر استاد فرشچیان. با ترانه engelbert

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمایل حضرت‌عباس(ع) در اثر استاد‌فرشچیان رونمایی می‌شود



 

شمایل حضرت‌عباس(ع) در اثر استاد‌فرشچیان رونمایی می‌شود

 

در این اثر نفیس که فردا رونمایی خواهد شد، شمایلی از حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) با ابعاد 70در98 و با رنگ آکریلیک روی مقوا به تصویر کشیده شده است.

 

به گزارش شبکه ایران، آخرین اثر ارزشمند استاد محمود فرشچیان با عنوان "پرچمدار حق" فردا مصادف با ششم محرم در موزه فرشچیان سعدآباد رونمایی می‌شود.

این مراسم مراسم رونمایی از تابلوی "پرچمدار حق" قرار است در موزه اختصاصی آثار این هنرمند واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد رأس ساعت 30/13 به انجام رسد.

همچنین در این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر، رئیس شبکه چهار سیما، هیأت امنای ساخت ضریح امام حسین(ع)، مدیر و جمعی از مسئولین موزه‌ها و واحدهای مجموعه سعدآباد و رؤسای موزه آستان قدس رضوی حضور خواهند داشت.

در این اثر نفیس شمایلی از حضرت ابوالفضل العباس (ع) با ابعاد 70در98 و با رنگ آکریلیک روی مقوا  به تصویر کشیده شده است.

گفتنی است خلق این اثر باشکوه که یک سال و نیم به طول انجامید، در شب هفدهم آبان مصادف با سالروز فرخنده ازدواج حضرت علی مرتضی (ع) و فاطمه زهرا (س) به پایان رسید و در روز یکشنبه 21 آذرماه مصادف با ششم محرم الحرام در موزه  استاد فرشچیان سعدآباد رونمایی می‌شود.../ایران