اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتهام زنی جدید ناتو به ایران : برد راكت های طالبان را دو برابر كردید!



 

 

 

اتهام زنی جدید ناتو به ایران : برد راكت های طالبان را دو برابر كردید!

 

در مرحله جدید اتهام زنی های ناتو و نیروهای غربی حاضر در افغانستان ، جمهوری اسلامی ایران متهم شد كه راكت هایی با برد دو برابر راكت های فعلی طالبان در اختیار این گروه شبه نظامی در افغانستان قرار داده است.

مقام های نیروهای بین المللی حاضر در افغانستان ( آیساف) اعلام كردند كه حدود یك ماه پیش محموله ای قابل توجه از راكت را در استان نیمروز در مرز افغانستان و ایران كشف كرده اند ، كه برد آن دو برابر برد راكت های كنونی طالبان است.

بنا بر این ادعا محموله كشف شده كه شامل  48 راکت 122 میلیمتری با برد 20 کیلومتر است ، توسط سه کامیون حمل می‌شدند ودر عملیاتی در پنجم فوریه سال جاری میلادی توسط نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان کشف و ضبط شده‌اند.

گفته می شود در این عملیات راننده هر سه كامیون حامل محموله كشته شده اند.

این نخستین بار نیست كه مقامات ناتو و غرب ایران را به تسلیح شورشیان طالبان متهم می كنند و جمهوری اسلامی ایران تا كنون بارها تجهیز ستیزه جویان افغان را رد كرده است.

همزمان ویلیام هیگ وزیر خارجه بر یتانیا با بهانه قرار دادن ادعای جدید نیروهای آیساف علیه ایران ، تسلیح طالبان از سوی جمهوری اسلامی ایران را غیر قابل قبول خواند.

این مقام بریتانیایی با ادعای اینكه جمهوری اسلامی ایران این سلاح ها را با هدف " كشتن موثر تر" سربازان افغان و نیروهای آیساف از سوی طالبان در اختیار این گروه شبه نظامی قرار داده است ، افزود كه سایمون گس سفیر بریتانیا در تهران مساله كشف این محموله را به اطلاع وزیر امور خارجه ایران رسانده است.

ادعای كشف این محموله در حالی مطرح می شود كه خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از گزارش خبرنگار خود كه این محموله را از نزدیك مشاهده كرده نوشته است كه هیچ شماره سریال یا علامتی كه حاكی از ایرانی بودن این محموله باشد ، روی سلاح ها ندیده است.

گفتنی است كه در سفر اخیر مصطفی محمد نجار وزیر كشور ایران به كابل،همتای افغانی نجار در مصاحبه مطبوعاتی با وی با اشاره به اینكه هیچ شواهدی مبنی بر دست داشتن ایران در تجهیز طالبان وجود ندارد ، ادعاهای رسانه ها و محافل غربی درباره تجهیز طالبان از سوی ایران را رد كرد.

در این نشست خبری وزیر كشور جمهوری اسلامی ایران نیز با رد ادعای حمایت ایران از طالبان ، بدخواهان رابطه نزدیك دو كشور افغانستان و ایران را منشا این اتهام زنی ها دانست.

گفتنی است كه در پی تشدید اوضاع امنیتی در افغانستان و افزایش حملات ستیزه جویان طالبان علیه نیروهای افغان ، غیر نظامیان و نیز نیروهای آیساف ، بنا به اعلام سازمان ملل سال 2010 بدترین سال به لحاظ افزایش تلفات غیر نظامیان در این كشور بود و در این سال بیش از 2770 نفر غیر نظامی در عملیات نظامی مختلف جان خود را از دست داده اند ...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
شلیك راكت های بالگرد بر علیه عوامل طالبان و تیربار GAU-21

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتهام زنی دوباره ایاد علاوی علیه ایران: در حال ورود به یک سیکل خطرناک هستیم



 

 

 

ایران

 

 

ایاد علاوی نخست وزیر اسبق و رهبر ائتلاف سکولار العراقیه عراق بار دیگر با اتهام زنی به ایران ، جمهوری اسلامی را به بر هم زدن اوضاع سیاسی عراق و تلاش برای بی ثبات سازی منطقه متهم کرد .

به گزارش عصر ایران علاوی در مصاحبه اختصاصی با فرید زکریا در برنامه " جی پی اس " شبکه سی ان ان آمریکا با اشاره به موانع تشکیل دولت جدید در عراق ، جمهوری اسلامی ایران را به مانع تراشی و ایجاد بی ثباتی در عراق متهم کرد .

علاوی مدعی شد : " ما می دانیم که ایران در حال انتقام جویی از منطقه است و با  بی ثبات کردن عراق و لبنان و فلسطین در پی ایجاد بی ثباتی در منطقه است ".

وی افزود : " نیروهای افراطی در عراق به دنبال بر هم زدن ثبات این کشور هستند تا همه توجه ها را به سمت خود جلب کنند ".

علاوی با هشدار نسبت به عدم تشکیل دولت آینده عراق گفت : " ما در حال ورود به یک سیکل  خطرناک هستیم ". وی افزود که وضعیت سیاسی موجود در عراق مشوق حرکت های افراطی و خشونت آمیز شده است و نسبت به بازکشت دوباره خشونت های فرقه ای به این کشور هشدار داد .

با وجودی که هشت ماه از انتخابات سراسری عراق می گذرد اما اختلافات سیاسی احزاب و جناح های قدرت در این کشور تشکیل دولت را نا ممکن ساخته و عراق در زمینه بحران عدم  تشکیل دولت پس از یک انتخابات به رکورددار تبدیل شده است .

این نخستین بار نیست که علاوی و افرادی نزدیک به گروه العراقیه جمهوری اسلامی ایران را متهم به بی ثبات سازی و دخالت در امور داخلی عراق می کنند و این در حالی است که ائتلاف العراقیه خود  تا حدود زیادی قائم به حمایت های خارجی کشورهایی نظیر عربستان سعودی ، مصر و برخی دیگر از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است .

علاوی که در انتخابات 16 اسفند 1388 عراق تواست با کسب 91 کرسی بیشترین کرسی های پارلمان را از آن ائتلاف خود کند ،  به دلیل اینکه ائتلاف تحت رهبری او اکثریت کرسی های پارلمان را در اختیار ندارد قادر به تشکیل دولت نیست و از این رو در ماه های گذشته بارها  ایران را به دخالت و مانع تراشی در تشکیل دولت  عراق متهم کرده است ..../تحلیل:عصرایران