اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتهام به دو ایرانی توسط دادگاه فدرال امریکا



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اتهام به دو ایرانی توسط دادگاه فدرال امریکا

بی بی سی خبر داد:  مقام های قضایی در آمریکا چهار نفر، از جمله دو ایرانی را به تلاش برای ارسال کالاهای ممنوعه به ایران و چین متهم کرده اند.

بنا بر اعلام پریت بارارا، دادستان فدرال در نیویورک، سه نفر از این افراد به تلاش برای صدور الیاف کربن و قطعات هلیکوپتر به ایران متهم شده اند.

متهم چهارم یک شهروند آمریکایی است که به صدور نزدیک به سه تن الیاف کربن به چین متهم شده است.

الیاف کربن می تواند در غنی سازی اورانیوم کاربرد داشته باشد.

بر این اساس، حمیدرضا هاشمی که تابعیت دوگانه ایرانی– آمریکایی دارد و مراد تاسکیران، شهروند ترکیه، قصد داشتند با همکاری هم و از طریق یک کشور واسطه اروپایی به صدور الیاف کاربن به ایران اقدام کنند.

امیرعباس تمیمی نیز که شهروند ایران است، به تلاش برای صدور قطعات هلیکوپتر به این کشور متهم شده است.

به گفته آقای بارارا، این چهار نفر به نقض تحریم ها و محدودیت های صادراتی آمریکا که برای حفاظت از امنیت ملی این کشور وضع شده است، متهم هستند.

در صورت مجرم شناخته شدن این افراد، حداکثر مجازات در نظر گرفته شده برای آقای هاشمی 60 سال حبس و برای آقای تمیمی و آقای تاسکیران چهل سال زندان خواهد بود./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
اتهام زنی علیه پلیس و دادگاه توسط همدست بابک زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری سه ایرانی در اندونزی به اتهام قاچاق موادمخدر



 

دستگیری سه ایرانی در اندونزی به اتهام قاچاق موادمخدر

 

سه ایرانی به جرم قاچاق موادمخدر در اندونزی دستگیر شدند.ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر اندونزی درعملیاتی

ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر اندونزی درعملیاتی سه قاچاقچی ایرانی را به همراه موادمخدر متآمفتامین به ارزش ۱.۵ میلیون روپیه (۱۷۵ هزار و ۵۰۰ دلار) دستگیر کردند.

این سه ایرانی با پرواز هواپیمایی قطرایرویز وارد اندونزی شده بودند و پلیس این کشور با مظنون شدن به آنان دستور تعقیب این سه نفر را صادر می کند و سرانجام هر سه را در هتلی در جاکارتا دستگیر می کند.

به گزارش ایسنا، این سه نفر، موادمخدر را در ۱۵۹ بسته کوچک پلاستیکی جاسازی کرده و آنها را بلعیده بودند..... / خبرگزارى ایسنا