اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتصال نیروگاه بوشهر با 50 درصد قدرت به شبكه برق



 

 

نیروگاه اتمی بوشهر با 450 مگاوات قدرت به شبكه سراسری برق كشور متصل شد.

به گزارش ایسنا نیروگاه اتمی بوشهر كه 12 شهریورماه سال جاری با قدرت حدود 60 مگاوات به شبكه سراسری متصل شده بود، هفته گذشته با رسیدن به 450 مگاوات به 50 درصد توان نامی‌اش رسید و در حال حاضر با این قدرت با موفقیت به شبكه سراسری برق كشور متصل است. شایان ذكر است، آزمایش‌های لازم برای اطمینان از هماهنگی‌های كامل این پروژه با شبكه سراسری در مراحل كار انجام می‌شود.

بر اساس اظهارات فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی با رسیدن قدرت نیروگاه به 50 درصد توانش، نیروگاه برای دو تا سه هفته با این قدرت كار می‌كند تا آزمایش‌های لازم انجام شود. بعد از آن رآكتور خاموش می‌شود و بازبینی مجددی در سیستم‌ها و تجهیزات صورت می‌گیرد.

به گفته عباسی با انجام موفقیت‌آمیز مراحل فوق در اواخر آبان‌ماه، دوباره نیروگاه راه‌اندازی می‌شود تا به 75 درصد قدرت خود برسد و در آن مرحله نیز آزمایش‌های مورد نظر انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، نیروگاه اتمی بوشهر اولین نیروگاه اتمی برق در ایران و خاورمیانه است..../ایسنا


ویدیو مرتبط :
تولید ال پی جی در پالایشگاه فجر جم بوشهر بیش از 50 درصد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر ۲ برابر می شود



 

ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر ۲ برابر می شود

 

معاون وزیر نیرو با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای راه اندازی فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر، اعلام کرد: به زودی ظرفیت تولید برق اتمی ایران دو برابر می شود.

محمد بهزاد در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت افزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه تاکنون فاز نخست تولید برق در نیروگاه بوشهر با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات با موفقیت راه اندازی شده است، گفت: به زودی فاز دوم تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر به طور کامل راه اندازی می شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه با راه اندازی فاز دوم مجموع تولید برق در نیروگاه بوشهر به یکهزار مگاوات افزایش می یابد، تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان سالجاری امکان تولید برق با ظرفیت اسمی در نیروگاه بوشهر فراهم شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه تولید نهایی برق ابتدا با ۹۰ درصد ظرفیت انجام می شود، اظهار داشت: به تدریج ظرفیت تولید برق در این واحد نیروگاهی افزایش می یابد.

به گزارش مهر، نیروگاه اتمی بوشهر ساعت ۲۳:۲۹ دقیقه روز شنبه دوازدهم شهریورماه سالجاری برای نخستین بار با تولید ۶۰ مگاوات برق سنکرون شد.

با راه اندازی فاز نخست نیروگاه بوشهر، ایران نخستین کشور در خاورمیانه بوده که صاحب نیروگاه و برق اتمی شده است.

در همین حال شرکت انرگو اتم اوکراین اخیرا با انتشار گزارشی، اعلام کرده است: ظرفیت تولید نیروگاه بوشهر تا سال ۲۰۱۲ میلادی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

در حال حاضر نیروگاه اتمی بوشهر در مرحله استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت خود قرار دارد و قرار است مراحل بعدی استفاده از ۷۵ و ۱۰۰ درصد ظرفیت توسط شرکتهای روسی و اکراینی تحویل ایران شود.

نمایندگان روسیه، اوکراین، ارمنستان، مجارستان، فرانسه و بلژیک در تست انجام شده توسط مرکز منطقه ای انجمن جهانی اپراتورهای هسته ای در مسکو شرکت کردند .

قرارداد تکمیل ساخت واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر ژانویه ۱۹۹۵ میلادی در تهران امضا شد و در ماه فوریه ۱۹۹۸ میلادی تهران و مسکو توافق کردند که روسیه نه تنها در تجهیز نیروگاه به ایران کمک کند، بلکه به طور کل ساخت آن را تکمیل کند..... /   خبرگزارى مهر