اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتحاد علیه لشکر اجنه



اخبار ,اخبار بین الملل ,قتل جیمز فولی

 

اخبار بین الملل - اتحاد علیه لشکر اجنه

نمایش دردناک قتل جیمز فولی تصویری واقعی از صحنه‌های نادیده گرفته شده مردم عراق و سوریه است. امروز،دداعش با به خدمت گرفتن هزاران نفر از حداقل 38 کشور جهان به لشکری از اجنّه‌های آدم کش تبدیل شده است که خاورمیانه را به عرصه ای برای ابراز وجود آنان تبدیل می‌کند.

فیلم بریده شدن سر جیمزفولی توسط یک شبه نظامی بریتانیایی داعش،جهان را شوکه کرده است. او پیش از آن که یک آمریکایی باشد، یک خبرنگار بود و به شکلی دردناک کشته شد تا تروریست‌های تکفیری پیام خود را با دیپلماسی رسانه‌ای وحشت به چهار گوشه جهان مخابره کنند.

به راستی دولت اسلامی عراق و شام چگونه خلافتی را دنبال می‌کند که ابرتروریست جهان، اسامه بن لادن هم از ظهور آنها ابراز نگرانی کرده بود. امروز داعش در قتل و کشتار نمونه‌ای منحصر به فرد عرضه کرده است که القاعده با تمام سیستم‌های تشکیلاتی و کار تیمی نتوانسته بود به آن دست پیدا کند. به واقع داعش که فرزندان ابومصعب الزرقاوی در آکادمی تروریست‌های القاعده هستند که در بستر بهارعربی و انحراف بیداری اسلامی ناگهان ظهور پیدا کرد.

 

در میانه ساقط شدن دیکتاتورهای عرب خاورمیانه، سرویس‌های جاسوسی همان اشتباهی را مرتکب شدند که در جریان جنگ‌های داخلی افغانستان تجربه کرده بودند. این گاف محاسباتی که با سرمایه‌گذاری برخی شیوخ افراطی عرب برای مواجه با آنچه که هلال شیعه نامیده می‌شد توسط سلفی‌ها شکل گرفت.

سلفی‌ها با انحراف بیداری اسلامی و موج دموکراسی خواهی ملت‌های عرب کسب قدرت کردند و در جنگ با بشاراسد سوریه را به مدرسه آموزشی خود تبدیل کردند. ایمن الظواهری که در اندیشه گسترش میدان عمل القاعده در سراسر جهان بود هرگز گمان نمی‌کرد در نهایت تبدیل به ملعبه‌ای در دست البغدادی شود.

 

اتاق فکر سلفی‌ها که استفاده از گازهای شیمیایی را علیه مردم سوریه تجویز کرده بود چشم به حملات هوایی ایالات متحده به مواضع بشاراسد دوخته بود که با میدان داری دیپلماسی اعتدال جمهوری اسلامی این ترفند ناکام ماند و اگر آن روزها کشورهایی نظیر فرانسه که با بی‌خردی خواهان تهاجم به دمشق بودند حمله ای صورت می‌گرفت مشخص نبود پرچم سیاه القاعده تا کجا پیشروی کرده بود.

داعش که تجربه ارتش بعثی صدام حسین را کسب کرده است توانست قسمتی از خاک عراق را تسخیر کند تا با ادعای خلافت موهوم خود جامعه جهانی را به چالش بکشد. دولت اسلامی عراق و شام هزاران انسان را در عراق همانند سوریه به شکلی قرون وسطایی قتل عام کرده اما جامعه جهانی تنها نظاره گر ماجرا بود.

نمایش دردناک قتل جیمز فولی تصویری واقعی از صحنه‌های نادیده گرفته شده مردم عراق و سوریه است. امروز،داعش با به خدمت گرفتن هزاران نفر از حداقل 38 کشور جهان به لشکری از اجنّه‌های آدم کش تبدیل شده است که خاورمیانه را به عرصه ای برای ابراز وجود آنان تبدیل می‌کند. ناگفته نماند که داعش از روز نخستی که پرچم سیاه القاعده را به دست گرفت،پیش از آن که نامی از ایالات متحده بیاورد، تهران را به عنوان دشمن درجه یک خود معرفی کرد. شایعات ناخوشایندی از سرمایه‌گذاری برای جذب نیرو توسط آنها در مناطقی از ایران اسلامی شنیده می‌شود.

 

در جریان سلاخی جیمز فولی، قاتل این خبرنگار با لهجه بریتانیایی سخن می‌گفت تا موضوع جنگ‌های صلیبی و حمله به اروپا،آمریکا وحتی استرالیا در اقیانوسیه پررنگ تر از گذشته مطرح شود. داعش به شدت نیازمند ابراز وجود است و این امر را با طراحی عملیاتی نظیر فاجعه11سپتامبردنبال خواهد کرد. تهران، واشنگتن، نیویورک، لندن، مسکو، بروکسل، برلین، پاریس، ملبورن، توکیو و صدها شهر مهم دیگر به عنوان هدف روی میز داعش مطرح هستند.

ایالات متحده مدعی است برای دفاع از مردم وارد نبرد با داعش شده است،غافل از آن که بشاراسد و یارانش از 3 سال پیش با لشکراجنّه آدم کش وارد نبرد تن به تن شده‌اند و کشورگشایی داعش نتیجه اقدامات نابخردانه کشورهای غربی است؛ البته اگر دمشق هم در مواجه با موج بهارعربی که به این کشوررسیده بود،اندکی مدارا می‌کرد این وضعیت پیش نمی‌آمد.

شبه نظامیان داعش نامریی هستند، به پیش می‌روند، سلاخی می‌کنند و می‌کشند؛این القای ترس نیست! بلکه واقعیتی است که سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی جهان آن را هشدار داده بودند اما سیاستمداران شیک پوش با آن ژست‌های مضحک و تصنعی اقدامی عملی برای مواجهه با آنها انجام ندادند. تروریسم تکفیری داعش موضوعی نیست که بتوان با لبخند و ابرازنگرانی کلامی با آن مواجه شد.

 

لشکراجنّه‌های آدم کش تنها و تنها ادبیات جنگ را می‌فهمند. جامعه جهانی و سازمان ملل متحد مسئولیتی تاریخی برعهده دارند. دولت‌های منطقه بی واهمه و فارغ از نزاع‌های ایدئولوژیکی به شکلی منسجم باید وارد نبردی جهانی شوند. ویروس تروریسم تکفیری همانند بیماری ابولا که مردم آفریقا را به کام مرگ می‌فرستد، مسری است و هرگونه اهمال کاری گران تمام خواهد شد. در این میان طیف‌های حامی داعش که به شدت نگران منافع خود هستند با توسل به اختلافات قومیتی و مذهبی سعی به انحراف همدلی ایجاد شده دارند که باید با آنها نیز به عنوان ریشه‌های تروریسم تکفیری برخورد صورت گیرد.
اخبار بین الملل - مردم سالاری

 


ویدیو مرتبط :
حرکت لشکر اجنه به سمت کربلا در نوش آباد کاشان!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتحاد قرمز و آبی علیه فدراسیون/ رویانیان: امروز ترکاندم!



حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال

اتحاد قرمز و آبی علیه فدراسیون/ رویانیان: امروز ترکاندم!

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس علیه فدراسیون فوتبال متحد شدند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش  فارس، محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که به نشانه اعتراض جلسه مجمع را ترک کرده بود وقتی قصد سوار شدن به ماشین را داشت به خبرنگاران گفت: امروز ترکاندم و همه لذت بردید!

* علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال به خبرنگاران گفت در مورد ترک جلسه هر چه رویانیان بگوید همان است. بدین ترتیب بحث اتحاد قرمز و آبی علیه فدراسیون به وجود آمد. 

* برای پوشش مجمع فدراسیون فوتبال حدود 60 خبرنگار حضور دارند و با وجود گذشت 45 دقیقه از زمانی که قرار بود خبرنگاران در نشست حضور داشته باشند در بیرون سالن هستند. هر رسانه ای می توانست 2 خبرنگار و یک عکاس داشته باشد اما برخی رسانه ها از 4 خبرنگار بهره می برند.

* در محوطه آکادمی تیم ملی والیبال نوجوانان کره جنوبی در حال تمرین بودند. آنها وقتی دیدند خبرنگاران به طور دسته جمعی به سمت فتح‌الله‌زاده و رویانیان رفتند متعجب شدند و به نوعی ترسیدند.

* درحالی که شمار خبرنگاران برای حضور در نشست زیاد شده بود به یکباره حسن‌بیگی یکی از مسئولان فدراسیون کاراته اعتراض شدیدی به این مسئله کرد و گفت دو قدم آنطرف تر تیم ملی کاراته در حال تمرین است اما خبری از کسی نیست اما اینجا که شما را راه هم نمی دهند این همه خبرنگار ایستاده است./فارس