اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابوبکر البغدادی بیانیه منتشر کرد



اخبار,بیانیه ابوبکر البغدادی


اخبار بین الملل - ابوبکر البغدادی بیانیه منتشر کرد

سرکرده داعش با بیان اینکه «ائتلاف صلیبی با همکاری یهود، و بردگان عرب آنان (حکام کشورهای عربی)» از داعش ترسیده‌اند و «جرأت نکرده‌اند که نیروی زمینی اعزام کنند»، دستور رئیس جمهوری آمریکا برای اعزام ۱۵۰۰ نیروی دیگر به عراق را دلیل شکست ائلاف آمریکا علیه داعش دانست.

«ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک داعش، امروز پنجشنبه بیانیه‌ای صوتی صادر کرد.

خلیفه خودخوانده گروهک داعش، امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای صوتی توسعه دامنه فعالیت این گروهک را تا عربستان، یمن، مصر و الجزائر اعلام کرد و با شکست‌خورده خواندن ائتلاف آمریکایی، مردم عربستان را به شورش و حمل سلاح علیه آل سعود فراخواند.

به گزارش فارس، صفحات وابسته به اعضای گروهک تکفیری داعش در شبکه اجتماعی «توئیتر» عصر پنجشنبه اطلاع دادند که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک داعش، بیانیه‌ای صوتی صادر کرده است.

ابوبکر البغدادی در این فایل ۱۶ دقیقه‌ای متحدان و هواداران خود را به صبر و جنگجویی بیشتر دعوت کرد و با بیان اینکه ترس از گروهک داعش به آمریکا، اروپا، کانادا و استرالیا رسیده است، سران عربستان را «سر افعی» دانست و با تهدید آنان و جنبش انصارالله یمن، بیعت گروهک‌های تروریستی در مصر، لیبی و یمن را قبول کرد.

سرکرده داعش با بیان اینکه «ائتلاف صلیبی با همکاری یهود، و بردگان عرب آنان (حکام کشورهای عربی)» از داعش ترسیده‌اند و «جرأت نکرده‌اند که نیروی زمینی اعزام کنند»، دستور رئیس جمهوری آمریکا برای اعزام ۱۵۰۰ نیروی دیگر به عراق را دلیل شکست ائلاف آمریکا علیه داعش دانست.

وی در این پیام صوتی با بیان اینکه حملات «ائتلاف صلیبی» نتوانسته است مانع پیشروی داعش و حتی تضعیف اراده اعضای این گروهک شود، وعده کرد که پیشروی داعش تا «رم» ادامه خواهد یافت.

خلیفه خودخوانده، انتشار اخبار کشته شدن ده‌ها نفر از اعضای داعش در عراق و سوریه را «بزرگ‌ترین جنگ تبلیغاتی دروغین» دانست و از هواداران خود خواست تا آنچه درباره کشتار روزانه اعضای داعش منتشر می‌شود باور نکنند و بدانند که «دولت اسلامی حالش خوب است».

سرکرده ترورست‌های داعش در این پیام، توسعه دامنه فعالیت اعضای این گروهک را تا «بلاد الحرمین (عربستان)، یمن، مصر، لیبی، الجزائر» اعلام و بیان کرد که بیعت همه کسانی را که در این کشورها و غیر آنان با داعش بیعت کرده‌اند قبول و این کشورها را امارت جدید خود اعلام می‌کند.

البغدادی در ادامه خواستار شورش مردم عربستان علیه سران سعودی شد و آنان را «سرهای افعی و منبع مرض» توصیف کرد و هشدار داد که از این پس سران سعودی دیگر آرامش نخواهند داشت.

البغدادی در این دعوت به جنگ، مردم عربستان را ابتدا به مبارزه با شیعیان که آنان را «رافضی» خواند دعوت کرد و از آنان خواست که به شدیدترین وجه با آنان مبارزه کنند.

سرکرده داعش سپس گروهک‌های تروریستی از جمله القاعده در یمن را که با داعش اعلام بیعت کرد، به مبارزه با جنبش مردمی «انصارالله» دعوت کرد و به آنان وعده داد که زمان غلبه آنان بر انصارالله نیز فرا خواهد رسید.

البغدادی تروریست‌های حاضر در صحرای سیناء در شمال مصر را نیز به جنگ با دولت مصر فراخواند و از تروریست‌های حاضر در لیبی، الجزائر، تونس و مغرب خواست که آرام نگیرند و به آنچه او آن را «آتشفشان جهاد» آنان خواند، ادامه بدهند.

 

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
همسر ابوبکر البغدادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«ابوبکر البغدادی» بیانیه منتشر کرد


پیامی صوتی منسوب به ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش، منتشر شده است که در آن بر ادامه جنگ تاکید می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: پیامی صوتی منسوب به ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش، منتشر شده است که در آن بر ادامه جنگ تاکید می‌کند.

این پیام توسط داعش و فقط چند روز پس از آن منتشر می‌شود که اخباری از احتمال زخمی شدن یا مرگ ابوبکر بغدادی در حمله نیروهای آمریکایی به گروهی از رهبران داعش، منتشر شد.

در پیام منسوب به او گفته می‌شود که اعضای داعش دست از جنگ نخواهند کشید، "حتی اگر یک سرباز باقی مانده باشد."

خبرنگاران می‌گویند که این پیام واقعی و تازه به نظر می‌رسد.

او از رهبران عربستان سعودی به عنوان "سر مار" نام می‌برد و تهدید به انجام عملیاتی در این کشور می‌کند.

در این پیام از هواداران داعش خواسته می‌شود که در سراسر جهان آتشفشان‌های مبارزه را شعله‌ور کنند.

حمله هفته پیش هواپیماهای آمریکایی به رهبران داعش در نزدیکی شهر موصل انجام شد.

در هیچ کجای این پیام ١٧ دقیقه‌ای اشاره مستقیمی به آن حمله نمی‌شود، اما به برخی تحولاتی که پس از آن اتفاق افتاده اشاره می‌شود.

از جمله در آن به تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای اعزام ۱۵۰۰ سرباز دیگر به عراق که بلافاصله بعد از حمله هفته پیش در نزدیکی موصل اعلام شد اشاره می‌شود.

داعش همچنین متن انگلیسی این پیام را منتشر کرد.

او مخالفان داعش را "یهودی، جنگجوی صلیبی، مرتد.... شیطان" می‌خواند و می‌گوید که آمریکا و متحدانش "وحشتزده، ضعیف و ناتوان هستند."

او از کشورهای منطقه خلیج فارس که به ائتلاف ضدداعش پیوسته‌اند به عنوان "خیانتکار" نام می‌برد.

در این پیام ضبط شده صوتی همچنین گفته می‌شود که نیروهایی اهل مصر، الجزایر و لیبی با داعش بیعت کرده‌اند و اعلام ورود ۱۵۰۰ مشاور آمریکایی دیگر به عراق را به تمسخر می‌گیرد و می‌گوید حملات کشورهای ائتلاف شکست خورده و مانع پیشروی داعش نشده است.

به گزارش بی.بی.سی، به گفته تحلیلگران این حملات باعث راندن نیروهای داعش از نقاط کلیدی مثل سدها و همچنین شهر کوبانی سوریه شده است اما نمی‌توان انکار کرد که محبوبیت این گروه در میان افراط گرایان خشونت طلب در خاورمیانه یا حتی اروپا افزایش یافته است.

همزمان چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا گفت که ائتلاف تحت هدایت این کشور در نبرد با داعش درحال پیشرفت است اما باید "برای یک تلاش طولانی و سخت آماده باشد."

او روز پنجشنبه در کنگره گفت که "پیشرفتی دایمی و مستمر" علیه داعش حاصل شده است.

هاگل گفت که حملات تحت رهبری آمریکا "به افت توانایی جنگی داعش کمک کرده و مانع ایجاد پناهگاه‌های امن برای جنگجویان این گروه شده است."

وزیر دفاع آمریکا گفت که "این حملات به طور مستقیم و از طریق حمایت از نیروهای عراقی مراکز فرماندهی و کنترل، رهبری و منابع درآمد داعش را هدف گرفته و توانایی‌اش برای تجمع انبوه نیرو را مختل کرده است."