اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابوالهول، موضوع شکایت مصر از چین


کپی برداری چینی ها از مجسمه ابوالهول، مصری ها را به فکر شکایت به مجامع بین المللی انداخت.

جام جم آنلاین: به نقل از رویترز، محمد ابراهیم وزیر میراث فرهنگی مصر با انتقاد از ساخت نمونه برابر با اصل مجسمه ابوالهول در چین، تهدید کرد که قاهره شکایت خود را به سازمان فرهنگی-آموزشی یونسکو ارائه خواهد داد.

وزیر میراث فرهنگی مصر گفت: این نسخه چینی به میراث فرهنگی مصر ضربه می زند.

محمد ابراهیم همچنین افزود: وزارت میراث فرهنگی مصر با وزارت خارجه این کشور برای ابلاغ نارضایتی قاهره از این اقدام چین به سفارت آن هماهنگی خواهد کرد و از پکن خواهد خواست تا به توافق 1972 یونسکو درباره مالکیت فکری و تمدنی پایبند باشد.

نسخه چینی ابوالهول با مقیاس و اندازه های اصلی، گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده این مجسمه در روستایی سرسبز در 4 کیلومتری پکن ساخته شده است.


ویدیو مرتبط :
احتمال شکایت اتحادیه اروپا از چین(news.iTahlil.com)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر خارجه مصر: ایران در موضوع سوریه حضور واقعی دارد / کوتاه نمی آییم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

وزیر خارجه مصر: ایران در موضوع سوریه حضور واقعی دارد / کوتاه نمی آییم

وزیر خارجه مصر گفت که به مقامات ایرانی اطلاع داده ایم در موضوع سوریه بازگشت به عقب نخواهیم داشت.

به گزارش عصر ایران ، "محمد کامل عمرو"  وزیر امور خارجه مصر در مصاحبه با روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن گفت: ایران در موضوع سوریه، به صورت عملی حضور دارد به همین دلیل ایران در کمیته چهارجانبه پیشنهادی رئیس جمهور مصر برای حل بحران سوریه حضور دارد.

قبل از این، محمد مرسی رئیس جمهور مصر در نشست سران کشورهای اسلامی در مکه  پیشنهاد تشکیل کمیته چهارجانبه ای با حضور ایران، مصر، ترکیه و عربستان سعودی را مطرح کرد.

عمرو افزود: مقامات مصر به مسؤولان ایرانی گفته اند که آنها امیدوارند تهران درک کند که در بحران سوریه، بازگشت به عقب وجود نخواهد داشت و تمایل ملت های عربی در نهایت محقق خواهد شد همانگونه که در برخی از کشورهایی که در آنها انقلاب روی داد همین اتفاق روی داد.

وزیر خارجه مصر ادامه داد: قاهره تماس هایی را با مسکو و پکن برقرار کرده است تا موضع خود را در برابر بحران سوریه تغییر دهند. سوریه هم اکنون با رنج های بسیاری روبه رو است و شمار کشته شدگان روز به روز افزایش می یابد.

عمرو در ادامه همچنین از پرداختن به جزئیات طرح پیشنهادی کمیته چهارجانبه (ایران، مصر، عربستان سعودی و ترکیه) برای حل بحران سوریه خودداری کرد و گفت: این اقدام در وضعیت کنونی غیرمناسب است.

مصر یکی از مهمترین حامیان مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه به شمار می آید و خواهان کناره گیری اسد از قدرت است. با این حال مصر ضمن مخالفت با دخالت نظامی در سوریه ، بر راه حل سیاسی برای بحران این کشور تاکید می کند.

در مقابل ایران در کنار روسیه و چین، مهمترین حامیان حکومت سوریه به رهبری بشار اسد هستند./عصرایران