اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابهام در سرنوشت نوزاد دختر



 

ابهام در سرنوشت نوزاد دختر

 زوج ناباروری كه با تحویل گرفتن یك نوزاد از مادرش به طور غیرقانونی از او نگهداری می كردند، دستگیر شدند. این زوج وقتی با حضور در ثبت احوال تهران قصد داشتند برای نوزاد دختر شناسنامه بگیرند با هوشیاری یكی از كارمندان ناكام ماندند.

به گزارش «جام جم»، اوایل آبان امسال زوجی میانسال با حضور در یكی از مراكز ثبت احوال تهران مدارك تولد یك نوزاد دختر را در اختیار متصدی قرار دادند و از او خواستند برای فرزندشان شناسنامه صادر كند.

كارمند ثبت احوال پس از بررسی مدارك مربوط به محل تولد كودك و مدارك هویتی والدین او به آنها ظنین شد، چون باور نمی كرد آنها در این سن صاحب فرزند شده اند.

بنابراین با بیمارستانی كه برگه تولد نوزاد را صادر كرده بود، تماس گرفت و مشخصات والدین نوزاد را از آنها دریافت كرد.

به این ترتیب وی پی برد مشخصات ارائه شده از بیمارستان با مشخصات والدینی كه می خواهند شناسنامه بگیرند، تفاوت دارد.

بنابراین به اتاق مدیر مركز رفت تا ماجرا را اطلاع دهد كه در این هنگام آن زوج سراسیمه از اتاق خارج و در شلوغی جمعیت ناپدید شدند.

هوشیاری كارمند ثبت احوال راز گشود

با وقوع این حادثه، نماینده حقوقی ثبت احوال با حضور در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲ تهران شكایتی را مبنی بر این كه امكان دارد آن زوج میانسال كودك را خریده باشند، ارائه كرد.

با تشكیل پرونده ای در این ارتباط، جستجوی ماموران برای یافتن زوج فراری و مشخص شدن سرنوشت نوزاد آغاز شد.

ماموران با تحقیق از مسوولان بیمارستانی كه نوزاد در آنجا به دنیا آمده بود، متوجه شدند در روز تولد نوزاد دختر، زنی كه شوهرش برای تهیه پول بیمارستان با مشكل روبه رو بود، همسر و فرزندش را مرخص نكرده و چند روز بعد یك زوج به ملاقات آن زن آمده و او را همراه فرزندش از بیمارستان مرخص كرده و با خود برده اند.

با به دست آمدن این اطلاعات، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و جست وجو برای پیدا كردن والدین واقعی و پدر و مادر قلابی كودك ادامه یافت.

تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا عاقبت اوایل هفته جاری زن و شوهر تحت تعقیب پلیس در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲ تهران حضور یافتند و مدعی شدند كودك را با رضایت مادرش تحویل گرفته و از او نگهداری می كرده اند.

اعتراف والدین قلابی به نگهداری از كودك

زن متهم در اظهاراتش به بازپرس مومنی گفت: پس از سال ها زندگی مشترك من و شوهرم صاحب فرزند نمی شدیم. یك روز هنگام ملاقات یكی از اقوام در بیمارستانی در بخش زایمان با زنی آشنا شدم كه می گفت شوهرش معتاد است و قادر به نگهداری دختر به دنیا آمده اش نیست، حتی پولی برای مرخص شدن از بیمارستان ندارد.

وی یادآور شد: ماجرا را با شوهرم در میان گذاشتم و همراه او به ملاقات زن جوان رفتیم.

پس از گفت وگو با آن زن، به او قول دادیم كه از فرزندش بخوبی نگهداری می كنیم و هرازگاهی او می تواند به ملاقات فرزندش بیاید. نمی دانستیم كه باید به طور قانونی سرپرستی نوزاد را به عهده بگیریم.

با ثبت اظهارات وی، شوهرش نیز گفته های او را تایید كرد. برای این زوج میانسال از سوی بازپرس پرونده قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای یافتن والدین واقعی كودك ادامه دارد. این نوزاد تا پیدا شدن والدینش در اختیار بهزیستی قرار گرفت.

با تحقیقات بعدی، ا حتمال اینكه این كودك فروخته شده با شد، قوت گرفت.... / گزارش : جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
ابهام در مورد سرنوشت خبرنگار ژاپنی و خلبان اردنی گروگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرنوشت دختر جوان در هاله‌ای از ابهام/عکس



کشف اجساد,کشف جسد

 

پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان خواست تا پلیس را در یافتن دختری که هم اکنون سرنوشتش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد یاری رسانند.

 

در روز 21 مرداد سال 89 مأموران کلانتری 140 باغ فیض از طریق مرکز فورتیهای پلیسی 110 در جریان خبر کشف جسد متعلق به یک مادر و فرزند در خیابان آیت الله کاشانی قرار گرفتند. با اعلام این خبر به پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی، عوامل تشخیص هویت و اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر و به دستور شهریاری، بازپرس شعبه اول ویژه قتل دادسرای امور جنایی، پرونده با موضوع فوت مشکوک تشکیل و جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

تحقیقات از محل کشف اجساد

تحقیقات صورت گرفته در محل کشف اجساد نشان داد که اجساد متعلق به مادر و فرزندی به اسامی فاطمه متولد 1350 و مهدی 10 ساله است که هر دو جسد در زمان کشف آنها توسط والدین فاطمه، در کنار یکدیگر قرار داشته و بدن هر دو نفرشان نیز به طور کامل توسط یک عدد پتو پوشانده شده بود؛ همچنین بررسی‌های انجام شده توسط عوامل تشخیص هویت و تیم پزشکی قانونی نیز نشان داد که چند روزی از زمان مرگ این مادر و فرزند گذشته است.

 

در تحقیقات انجام شده از والدین فاطمه، آنها در خصوص نحوه کشف جسد دختر و نوه خود به کارآگاهان گفتند: چند روزی بود که از فاطمه و فرزندانش اطلاعی نداشتیم و حتی کسی پاسخگوی تماس‌های تلفنی ما نبود؛ به همین علت و برای سرکشی و اطمینان از سلامت فاطمه و فرزندانش، به خانه آنها مراجعه اما کسی در خانه را برای ما باز نکرد. در حالی‌که بسیار نگران شده بودیم، با کمک کلیدساز اقدام به باز کردن در خانه کرده و زمانیکه وارد خانه شدیم جسد فاطمه و پسرش را در داخل اتاق خواب پیدا کردیم.

 

کارآگاهان اداره دهم در ادامه رسیدگی به این پرونده اطلاع پیدا کردند که فاطمه دارای مشکلات شدید روحی و روانی بوده و چندین بار نیز به جهت درمان، در مراکز درمانی تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته و بعد از آن نیز تحت نظر پزشک متخصص قرار داشته است.

 

بنا بر نظریه پزشک معالج،فاطمه دچار نوعی بدبینی بسیار شدید نسبت به اطرافیان خود، حتی پدر و مادر و همسر خود بوده و به هیچ عنوان حاضر به زندگی با همسر و یا پدر و مادر خود نبوده و به همین علت اعضای خانواده‌اش با خرید خانه‌ای در منطقه آیت الله کاشانی، زمینه زندگی وی را به همراه دو فرزندش به اسامی ریحانه متولد 1376 و مهدی فراهم و به صورت غیرمستقیم از هر سه نفر آنها مراقبت می‌کردند.

 

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به ناپدید شدن ریحانه، پرونده جداگانه دیگری با موضوع فقدانی در اداره یازدهم پلیس آگاهی و برای پیدا کردن ریحانه تشکیل و تحقیقات در این خصوص، در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت اما با وجود تمامی اقدامات و با وجود انجام تحقیقات از کلیه مراکز درمانی، مراکز بهزیستی و کلانتری‌های سطح شهر تهران و حتی پزشکی قانونی هیچ‌گونه اثر و یا نشانه‌ای از سرنوشت ریحانه یافت نشد.

 

سرهنگ آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: تحقیقات در خصوص سرنوشت اعضای این خانواده در دو پرونده جداگانه و با موضوعات فوت مشکوک و فقدانی در دو اداره دهم و یازدهم معاونت جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است.

 

سرهنگ آریا حاجی‌زاده در پایان این خبر با اعلام خبر دستور انتشار تصویر فقدانی نیز گفت‌: با وجود تحقیقات فراگیر صورت گرفته از سوی کارآگاهان اداره یازدهم ، متأسفانه تاکنون هیچگونه اطلاعات قابل بهره برداری در خصوص مشخص شدن سرنوشت و یا محل زندگی فقدانی در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم قرار نگرفته است؛ لذا به منظور مشخص شدن سرنوشت دختر این خانواده به هویت ریحانه متولد 1376، دستور انتشار تصویر وی از سوی مقام قضایی صادر شده است که از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر فقدانی شده و اطلاعاتی در خصوص محل سکونت، تردد و یا سرنوشت وی دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌های 51055511 و 51055611 در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.... / فارس