اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابلاغ مقررات جدید واردات خودرو


رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو از ابلاغ مقررات جدید واردات خودروهای سواری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو از ابلاغ مقررات جدید واردات خودروهای سواری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی خبر داد.
 
فرهاد احتشام زاد اظهار کرد: بر اساس مقررات اصلاحی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به منظور روان تر کردن و تسهیل واردات خودروهای سواری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی و همچنین نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل، از هفته گذشته اصلاحات جدیدی در این پروسه به تایید مراجع قانونی در وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده و ابلاغ شده است.
 
وی افزود: طبق این اطلاعیه کلیه متقاضیان واردات خودروهای سواری که متقاضی عقد توافقنامه با شرکت های دارای نماینده رسمی یا عاملیت فروش هستند بایستی دارای مدارکی همچون "کارت بازرگانی معتبر" و "کد اقتصادی برای اشخاص حقیقی و حقوقی" بوده و نیز موضوع واردات خودرو به عنوان رشته فعالیت باشد.
 
احتشام زاد دلیل این موضوع را ضرورت تضمین گارانتی و خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی طبق قانون دانسته و تاکید کرد: همچنین این افراد بایستی برای واردات خودرو "گواهی ثبت نام ارزش افزوده خود در هر دوره" را به عنوان یکی دیگر از مدارک مورد نیاز واردات خودرو ارائه کنند.
 
وی افزود: علاقه مندان مطابق دستورالعمل ابلاغی بایستی تقاضای مکتوب خود شامل برند، مدل و تعداد مورد نیاز را به دبیرخانه انجمن واردکنندگان خودرو تحویل و نسبت به اخذ رسید اقدام کنند. انجمن نیز ظرف یک روز کاری نسبت به ارسال مدارک به شرکت نمایندگی اقدام خواهد کرد و نسبت به پیگیری درخواست ها و نظارت بر این فرآیند تا زمان وصول نتیجه اقدام می‌کند.
 
رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو از علاقه مندان در خواست کرد برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه جزییات مورد نیاز به سایت انجمن واردکنندگان خودرو به نشانی.www.ia-ia.ir مراجعه یا با شماره تلفن 88703992- 021 تماس بگیرند.
 
احتشام زاد همچنین با قدردانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای رقابت برای تسهیل و شفاف تر کردن این فرآیند ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات جدید مشکلات احتمالی بر سر راه درخواست های ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری مجاز به کشور طبق دستورالعمل های قانونی برداشته شده و اجرای مناسب دستورالعمل سبب تسهیل در روان سازی تجارت قانونی شود.


ویدیو مرتبط :
ابلاغ مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بخشنامه جدید گمرک درباره واردات خودرو ابلاغ شد



بخشنامه جدید گمرک درباره واردات خودرو ,گمرک ایران

بخشنامه جدید گمرک درباره واردات خودرو ابلاغ شد

گمرک ایران بخشنامه جدیدی درباره واردات خودرو صادر کرد که براساس آن، کلیه خودروهای زیر 2500 سی سی که از ابتدای سال 91 مجوز کمیته ضوابط فنی را اخذ کرده‌اند، دارای یکسال اعتبار ثبت سفارش از تاریخ اعلام شدند.

گمرک ایران در بخشنامه ای به كلیه گمركات اجرایی و مركز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه درباره اعتبار خودروهای وارداتی با حجم موتور کمتر از 2500 سی سی اعلام کرد: احتراما به پیوست تصویر نامه شماره 2102933/92 مورخ 9 مردادماه 92 اداره كل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت، موضوع خودروهای سواری مجاز وارداتی ارسال می شود.

خواهشمند است دستور فرمائید بر اساس مفاد نامه موصوف و پس از ارائه ثبت سفارش معتبر در خصوص خودروهای وارداتی با حجم موتور كمتر از 2500 سی سی و رعایت كامل مقررات اقدام لازم معمول نمایند. بدیهی است بخشنامه موصوف مربوط به گمركات اختصاصی خودرو بود و برای سایر گمركات اجرایی صرفا جهت اطلاع است.

متن نامه سازمان توسعه تجارت به گمرک
در نامه سعید عباسپور؛ مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران خطاب به گمرکات کشور  مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه آمده است: احتراما مطابق صورتجلسه 2 مردادماه 92 کمیته ضوابط فنی واردات خودرو با توجه به متن اصلاحی ماده 11 مصوبه ضوابط فنی واردات خودرو مصوبه 15 اسفندماه 90، کلیه خودروهای زیر 2500 سی سی که از ابتدای سال 91 مجوز کمیته ضوابط فنی را اخذ نموده اند دارای یکسال اعتبار ثبت سفارش از تاریخ اعلام هستند.

بخشنامه جدید گمرک درباره واردات خودرو ,گمرک ایران

مهر