اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابلاغ مصوبه واردات کالاهای اولویت 10 به صورت مشروط



ترخیص کالاهای مشمول اولویت دهم

ابلاغ مصوبه واردات کالاهای اولویت 10 به صورت مشروط

 ایسنا نوشت:

با موافقت دولت و به منظور تامین منابع طرح های زیربنایی و یارانه بخش های تولیدی و حمایت از تولید ملی، ترخیص کالاهای مشمول اولویت دهم که تا زمان ابلاغ این مصوبه به اماکن گمرکی و مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی وارد و برای آنها قبض انبار صادر شده باشد، مجاز شد.

هیات وزیران برای رفع موانع تولید و سرمایه گذاری و اشتغال و ایجاد تحرک اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ میزان پیش دریافت برای واردات کالاها و خدمات در روز گشایش اعتبار اسنادی حداکثر به میزان سی درصد معادل ریالی تعیین می شود.

 بر این اساس، بانک های عامل باید نظر نهایی خود را در خصوص اعطای تسهیلات به طرح های تولیدی که از منابع صندوق توسعه ملی استفاده می کنند، ظرف دو ماه از زمان تکمیل مدارک با در نظر گرفتن توجیه مالی، اقتصادی و فنی اعلام کنند.
 
همچنین به شرک توانیر، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و پژوهشگاه نیرو اجازه داده می شود در زمینه مشارکت حداکثر چهل درصدی در صندوق حمایت از پژوهشگران و سازندگان که به صورت غیر دولتی و با مشارکت انجمن ها و اتحادیه های صنفی تخصصی سازنگان تجهیزات صنعت آب و برق و تولیدکنندگان آب شیرین تشکیل می شود، متناسباً اقدام کند. به همین منظور نام شرکت های مذکور به فهرست شرکت های توسعه ای افزوده می شود.

 

 بر اساس این مصوبه، به منظور تامین منابع طرح های زیربنایی و یارانه بخش های تولیدی و حمایت از تولید ملی، ترخیص کالاهای مشمول اولویت دهم که تا زمان ابلاغ این مصوبه به اماکن گمرکی و مناطق آزاد تجاری –صنعتی و ویژه اقتصادی وارد و برای آنها قبض انبار صادر شده باشد، پس از اخذ مجوز ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت (با ارز متقاضی و بدون تخصیص مجدد ارز) و اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و رعایت سایر قوانین و مقررات بلامانع است.

 

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مکلف است برای این گروه از کالاها که به استناد ماده(24) قاون امور گمرکی مشمول مقررات متروکه شده و در اجرای ماده(33) قانون یاد شده به آن سازمان ارسال و تا تاریخ ابلاغ این مصوبه به فروش نرفته باشد، بر اساس این مصوبه اقدام کند.
 
همچنین بخش های گردشگری و صنایع دستی با معرفی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نظر بهره مندی از تسهیلات و امکانات مورد نیاز، مشمول تعرفه ها، دستورالعمل ها، مقررات و مصوبات بخش صنعت هستند.

 بر این اساس، دولت شرکت نفت ملی ایران را مجاز کرده است برای مشارکت حداکثر چهل درصدی در صندوق حمایت از سازندگان و پیمانکاران که به صورت غیر دولتی و با مشارکت انجمن های صنفی تخصصی سازندگان تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی و پیمانکاران تشکیل می شود، متناسباً اقدام کند. به همین منظور نام شرکت های مذکور در فهرست شرکت های توسعه ای افزوده می شود.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، دولت بانک مرکزی را نیز موظف کرده است به منظور افزایش مدت بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از حساب ذخیره ارزی به دو برابر، بنا به درخواست واحدهای تولیدی و تشکیل کارگروهی با همکاری گمرک و دستگاه های اجرایی ذی ربط برای تسهیل ترخیص کالاهایی که صرفاً به دلیل مغایرت اسناد کالا در زمان ترخیص با اسناد مثبته در هنگام ثبت سفارش با مشکل مواجه شده است تا پایان شهریورماه اقدام کند.

بر اساس این مصوبه، وزارت امور اقتصادی و دارایی هم موظف است، ضمن اعمال نظارت لازم بر حسن اجرای این مصوبه تا پایان سال جاری، در پایان هر ماه برای ارائه گزارش از روند اجرای آن به هیئت دولت اقدام کند.

این مصوبه از سوی اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است./خبر انلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
تأیید مشروط مصوبه برجام از سوی مقام معظم رهبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصوبه واردات کالاهای لوکس بصورت مشروط ابلاغ شد



 کالاهای لوکس  ,واردات کالاهای لوکس

مصوبه واردات کالاهای لوکس بصورت مشروط ابلاغ شد

با موافقت دولت و به منظور تامین منابع طرح‌های زیربنایی و یارانه بخش‌های تولیدی و حمایت از تولید ملی، ترخیص کالاهای مشمول اولویت دهم که تا زمان ابلاغ این مصوبه به اماکن گمرکی و مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی وارد و برای آنها قبض انبار صادر شده باشد، مجاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت هیات وزیران برای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری و اشتغال و ایجاد تحرک اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد میزان پیش دریافت برای واردات کالاها و خدمات در روز گشایش اعتبار اسنادی حداکثر به میزان سی درصد معادل ریالی تعیین شود.

بر این اساس، بانک‌های عامل باید نظر نهایی خود را درباره اعطای تسهیلات به طرح‌های تولیدی که از منابع صندوق توسعه ملی استفاده می‌کنند، ظرف دو ماه از زمان تکمیل مدارک با در نظر گرفتن توجیه مالی، اقتصادی و فنی اعلام کنند.

همچنین به شرک توانیر، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و پژوهشگاه نیرو اجازه داده می شود در زمینه مشارکت حداکثر چهل درصدی در صندوق حمایت از پژوهشگران و سازندگان که به صورت غیردولتی و با مشارکت انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی تخصصی سازنگان تجهیزات صنعت آب و برق و تولیدکنندگان آب شیرین تشکیل می‌شود، متناسباً اقدام کند. به همین منظور نام شرکت‌های مذکور به فهرست شرکت‌های توسعه‌ای افزوده می‌شود.

بر اساس این مصوبه، به منظور تامین منابع طرح‌های زیربنایی و یارانه بخش‌های تولیدی و حمایت از تولید ملی، ترخیص کالاهای مشمول اولویت دهم که تا زمان ابلاغ این مصوبه به اماکن گمرکی و مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی وارد و برای آنها قبض انبار صادر شده باشد، پس از اخذ مجوز ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت (با ارز متقاضی و بدون تخصیص مجدد ارز) و اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و رعایت سایر قوانین و مقررات بلامانع است.

 

سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی مکلف است برای این گروه از کالاها که به استناد ماده 24 قاون امور گمرکی مشمول مقررات متروکه شده و در اجرای ماده 33 قانون یاد شده به آن سازمان ارسال و تا تاریخ ابلاغ این مصوبه به فروش نرفته باشد، بر اساس این مصوبه اقدام کند.

همچنین بخش‌های گردشگری و صنایع دستی با معرفی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نظر بهره‌مندی از تسهیلات و امکانات مورد نیاز، مشمول تعرفه‌ها، دستورالعمل‌ها، مقررات و مصوبات بخش صنعت هستند.

بر این اساس، دولت شرکت نفت ملی ایران را مجاز کرده است برای مشارکت حداکثر چهل درصدی در صندوق حمایت از سازندگان و پیمانکاران که به صورت غیردولتی و با مشارکت انجمن‌های صنفی تخصصی سازندگان تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی و پیمانکاران تشکیل می‌شود، متناسباً اقدام کند. به همین منظور نام شرکت‌های مذکور در فهرست شرکت‌های توسعه‌ای افزوده می‌شود.

دولت بانک مرکزی را نیز موظف کرده است به منظور افزایش مدت بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از حساب ذخیره ارزی به دو برابر، بنا به درخواست واحدهای تولیدی و تشکیل کارگروهی با همکاری گمرک و دستگاه‌های اجرایی ذی ربط برای تسهیل ترخیص کالاهایی که صرفاً به دلیل مغایرت اسناد کالا در زمان ترخیص با اسناد مثبته در هنگام ثبت سفارش با مشکل مواجه شده است تا پایان شهریورماه اقدام کند.

بر اساس این مصوبه، وزارت امور اقتصادی و دارایی هم موظف است، ضمن اعمال نظارت لازم بر حسن اجرای این مصوبه تا پایان سال جاری، در پایان هر ماه برای ارائه گزارش از روند اجرای آن به هیات دولت اقدام کند.

این مصوبه از سوی اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس‌جمهور - برای اجرا ابلاغ شده است./عصر ایران