اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابلاغ دستورات گمرکی روحانی توسط کرباسیان/ ترخیص نسیه مواد اولیه امکان‌پذیر شد



 گمرك ,كالاهای وارده از طریق مناطق ویژه اقتصادی

دستورالعمل 4 ماده‌ای برای رونق تولید؛
ابلاغ دستورات گمرکی روحانی توسط کرباسیان/ ترخیص نسیه مواد اولیه امکان‌پذیر شد

رئیس‌كل گمرك در راستای تاكیدات مقام ریاست جمهوری و همچنین اجرای مصوبات دولت، دستورالعمل 4 ماده‌ای گمرك برای رونق تولید و بهبود فضای كسب و كار را ابلاغ کرد.

رئیس‌كل گمرك در راستای تاكیدات مقام ریاست جمهوری و همچنین اجرای مصوبات دولت، دستورالعمل 4 ماده‌ای گمرك برای رونق تولید و بهبود فضای كسب و كار را ابلاغ کرد.

در راستای تاكیدات مقام ریاست جمهوری مبنی بر رونق تولید، بهبود فضای كسب و كار و افزایش فعالیت های مولد در كشور و همچنین اجرای مصوبات دولت، دستور العمل 4 ماده ای گمرک ایران در مورد نحوه اعمال آن بخش از مصوبات مرتبط با گمرك به گمركات اجرائی كشور ابلاغ شده است.

گمرک ایران اعلام کرد: پیش بینی می شود كه ابلاغ این دستورالعمل سبب تسهیل و تسریع در ترخیص كالاهای وارده و رفع موانع تولید و كمك به بهبود فضای كسب و كار خواهد شد.

براساس این گزارش متن كامل این دستورالعمل به شرح زیر است:
"در اجرای مصوبات شماره 118320/ت49515ه و شماره 118322/49515 مورخ 21 / 6 / 92 هیئت محترم وزیران و به منظور تسهیل و تسریع در ترخیص كالاهای وارده و رفع موانع تولید و كمك به بهبود فضای كسب و كار و پیرو بخشنامه شماره116778/10مورخ20/6/92 در رابطه با چگونگی اخذ ضمانتنامه بانكی ؛ مقتضی است گمركات به شرح ذیل اقدام نمایند:

1- ضمن اطلاع رسانی مناسب،سرویس ارزیابی جداگانه ای برای تسریع در ترخیص كالاهای واحدهای نولیدی و شركتهای بازرگانی متولی امر واردات كالاهای واحدهای تولیدی فراهم و به قید فوریت در اولویت انجام تشریفات گمركی قرار گیرند.

2- در گمركاتی كه از طریق سامانه پورتال ارزی اقدام به ترخیص كالا می نمایند، پس از اظهارالكترونیكی اسناد حمل و اخذ كد رهگیری از پورتال ارزی ، امكان اعمال تغییرات در تعداد ، وزن و ارزش محموله های وارداتی تا سقف 10 درصد بیشتر یا كمتر از مقادیر مندرج در اسناد حمل در نرم افزار آسیكودا میسر و اصلاحات مذكور بر روی سامانه پورتال ارزی به صورت خودكار اعمال می گردد. در خصوص كالاهای واحدهای تولیدی كه در پروسه تولید كالا بكار می روند پس از اخذ تفاوتهای احتمالی حقوق ورودی قابل اعمال بوده و برای سایر موارد با قبول 10 درصد بیشتر یا كمتر ارزش و وزن (بجز كالاهایی كه حقوق ورودی آنها مستقیما از روی وزن اخذ می گردد ) و ارائه اصلاحیه ثبت سفارش برای تعداد كالا با اخذ هرگونه تفاوت حقوق ورودی احتمالی اقدام نمایند.

3- ترخیص كالاهای مشمول اولویت دهم صرفا جهت كالاهایی كه تا تاریخ  24 / 6 / 92 به اماكن گمركی و مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی وارد و برای آنها قبض انبار صادر شده باشد پس از ارائه ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت و (با ارز متقاضی و بدون تخصیص مجدد ارز ) و اخذ حقوق گمركی و دوبرابر سود بازرگانی و سایر عوارض و مالیاتها و هزینه ها و رعایت كامل سایر قوانین و مقررات بلامانع است.

همچنین گمركات اجرایی موظفند شرایط بند فوق را به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی استان اعلام و سازمان مذكور مكلف است برای این گروه كالاها كه باستناد ماده 24قانون امور گمركی مشمول متروكه گردیده و در اجرای ماده 33 قانون یاد شده به آن سازمان ارسال و تا تاریخ 24 / 6/ 92 به فروش نرفته باشد به شرح فوق اقدام نمایند .مسئولیت كنترل تاریخ قبض انبار معتبر بعهده سازمان توسعه تجارت می باشد

4- در صورت تقاضا برای ترخیص نسیه مواد اولیه توسط واحدهای تولیدی كه در زمره بدهكاران موضوع مواد 7 و 8 قانون امور گمركی نبوده و دارای پروانه بهره برداری معتبر هستند ، پس از اظهار كل كالا و پرداخت كامل هزینه ها ،عوارض ، مالیات ارزش افزوده و جرایم متعلقه و با رعایت كامل مقررات و اخذ تعهد كتبی مبنی بر اینكه حداكثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ اظهار نسبت به پرداخت حقوق ورودی متعلقه ، به شرح ذیل اقدام نمایند:

الف) چنانچه ماخذ حقوق ورودی كالا بیش از 20 درصد باشد ، حداكثر تا 40 درصد از كالا به صورت نسیه قابل ترخیص و برای سایر ماخذها حداكثر معادل پنجاه درصد قابل ترخیص می باشد. در این رابطه ضرورت دارد تا در خصوص كالایی كه نگهداری میشود ؛ ارزشمندی ومرغوبیت ، تاریخ تولید و مصرف ویا فساد پذیری و سایر مواردی كه به لحاظ حفظ حقوق و صرفه و صلاح دولت اهمیت دارد ، مد نظر قرار گیرد .چنانچه كالای واحد تولیدی بصورت گشایش اعتبار یا حواله و برات با تعهد پرداخت بانك كارسازی شده باشد ارایه گواهی بانك مربوطه الزامی است.ضمنا احكام مربوطه توسط مركز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه صادر می گردد.

ب) دستور العمل چگونگی اعمال این تسهیلات متعاقبا توسط دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ابلاغ خواهد شد.

ج) در صورت عدم ایفای تعهدات در مهلت مقرر، گمرك مربوطه بلافاصله مراتب را از طریق اجرای مواد 7 و 8 قانون امورگمركی پیگیری وتا رفع تعهدات تودیع شده از ارائه هرگونه خدمات خودداری نماید. ضمنا آن قسمت از كالاهای نگهداری شده را در موعد مقرر قانونی، متروكه اعلام و در متن اظهارنامه متروكه به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی میزان بدهی صاحب كالا را مورد توجه قرار دهد. سازمان مذكور نیز در زمان فروش كالا، ضمن رعایت سایر مقررات، نسبت به كسر بدهی مربوط از حاصل فروش كالاهای متروكه اقدام و پس از واریز مبلغ مذكور به خزانه، مراتب را به گمرك ذیربط اعلام نماید.

د) بدیهی است كه امكان استفاده از ضمانت نامه بانكی جهت ترخیص باقیمانده كالاها میسر نبوده و پروانه های گمركی كالاهای ترخیص شده، تا ایفای كامل تعهدات نزد سرویس ارزیابی نگهداری و در مواردی كه كالای وارده از محل اعتبار اسنادی باشد از ممهور نمودن به مهر «قابل توجه بانک» خودداری گردد.

ه) در خصوص كالاهای وارده از طریق مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری – صنعتی مراتب لزوم نگهداری باقیمانده كالا و عدم امكان انتقال مالكیت قبض انبار و پیشگیری از مرجوع نمودن كالا به سازمان عامل منطقه اعلام و به نحو مقتضی بر نگهداری كالا در مناطق مذكور نظارت گردد.

مسئولیت اجرای این بخشنامه به عهده بالاترین مقام هر گمرک است./مهر


ویدیو مرتبط :
آیا ترک مواد مخدر بدون دارو هم امکان پذیر است ؟؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه ریزی بدون آمار دقیق امکان پذیر نیست



 

برنامه ریزی بدون آمار دقیق امکان پذیر نیست

 

رییس سازمان ثبت احوال کشور:

برنامه ریزی بدون آمار دقیق امکان پذیر نیست


سازمان ثبت احوال با ورود به فن آوریهای جدید برای تعیین آمار جمعیتی و آماده سازی زیرساختهای کشوری، زمینه های لازم را برای ایجاد دولت الکترونیک در کشور فراهم می کند.

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: سازمان ثبت احوال با ورود به فن آوریهای جدید برای تعیین آمار جمعیتی و آماده سازی زیرساختهای کشوری، زمینه های لازم را برای ایجاد دولت الکترونیک در کشور فراهم می کند.
به گزارش ایلنا، دکتر ناظمی اردکانی روز چهارشنبه درهمایش منطقه ای روسای ادارات و نمایندگیهای سازمان ثبت احوال کشور در تبریز گفت: پیشرفتهای علمی و دستیابی به فن آوریهای جدید فرصتی مغتنم برای ارتقای کیفی سازمان ثبت احوال است.
وی با تاکید بر لزوم آموزش فن آوریهای نوین برای ایجاد تحول در این سازمان خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال با ورود به فن آوریهای جدید برای تعیین آمار جمعیتی و آماده سازی زیرساختهای کشوری، زمینه های لازم را برای ایجاد دولت الکترونیک در کشور فراهم می کند.
وی با بیان اینکه داشتن چشم انداز و سندی راهبردی باعث ارتقای این سازمان می شود، اظهارداشت: کارآمدی، اثربخشی، خلاقیت و نوآوری، تحول گرایی، نظام مندی، ایجاد پایگاه اطلاعات ایرانیان و انتشار به روز آمار تحولات جمعیتی از برنامه های توسعه میان مدت و سیاستهای کلی اصل 44 سازمان ثبت احوال کشور در افق 1404 خواهد بود.
ناظمی اردکانی ادامه داد: ساماندهی ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت در کشور، اتقان اسناد سجلی و مدارک هویتی، تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی و استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان ازاهداف کلان این سازمان است.
وی گفت: استقرار سازمان الکترونیک، ارتقای مستمر کیفیت و کمیت نحوه ارائه خدمات، افزایش کارآیی و بهره وری سازمان ، حساس سازی و ارتقای آگاهی های عمومی و اصلاح نظام بودجه ریزی سازمان با رویکرد تعریف و تامین مورد نیاز از دیگر اهداف کلان سازمان ثبت احوال کشور است.
وی یادآور شد: یکی از نقش های ثبت احوال در عرصه های فرهنگی ایجاد گنجینه هویتی شخصیتهای برجسته کشوری و استانی است...../تحلیل:ایلنا