اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابروان درهم رفته در هنگام یک نطق بهارستانی / واکنش معاون سپاه و کیهان به اظهارات مطهری



اخبار,اخبار سیاسی,علی مطهری

 
 اخبار سیاسی - ابروان درهم رفته در هنگام یک نطق بهارستانی

نماینده مجلس نهم با ابراز تاسف از اینکه موضوع فتنه 88 هنوز بعد از چهار سال حل نشده باقی مانده است، ادامه داد: به عنوان مثال چرا بعد از گذشت بیش از چهار سال هنوز تکلیف معاون اول رئیس‌جمهور سابق در پرونده بیمه ایران مشخص نشده است؟

زمانی که علی مطهری در تهران برای مجلس هشتم کاندیدا شد به‌عنوان یک اصولگرا شناخته می‌شد. هرچند اتصال نام خانوادگی پدر وی یعنی شهید آیت‌ا... مطهری نیز اعتباری دوچندان برای او آورد، اما عملکرد علی مطهری در مجلس چنان بود که خودش به شخصه پایگاه اجتماعی مناسبی را به‌دست آورد و از حمایت اقشار مختلف جامعه برخوردار شد. مواضع او در مجلس هشتم و پس از انتخابات 88 به‌گونه‌ای بود که به موضع‌گیری برخی اصولگرایان نسبت به او منجر شد تا در انتخابات مجلس نهم او را از لیست انتخاباتی اصولگرایان خارج کنند.

 

همان زمان یک پایگاه خبری در این مورد خبر داد که مخالفت حدادعادل باعث شد تا وی از لیست جبهه اصولگرایان خارج شود. اما مطهری به‌صورت مستقل در انتخابات کاندیدا شد و بدون آنکه ستاد انتخاباتی تشکیل دهد با رای بالای مردم وارد مجلس نهم شد.

 

اظهارات او درباره برخی موضوعات که بر پایه‌ اندیشه شهید مطهری صورت گرفته او را دارای نگاه متفاوتی از دیگر اصولگرایان کرده است. اما روز گذشته و هنگام نطق وی برخی که می‌دانستند او در این ایام چه خواهد گفت از همان ابتدا ابروان خود را درهم فرو کردند تا حامی ناطق شناخته نشوند.

او چه گفت؟
روز گذشته، نماینده مردم تهران و عضو هیات نظارت بر مطبوعات در نطق میان‌دستور خود از مطبوعات خواست تا بهانه به دست کسانی که به دنبال محدود کردن آزادی بیان هستند، ندهند و ادامه داد: جای این‌گونه مباحث در نشریات تخصصی همراه با پاسخ آن از سوی اسلام‌شناسان است که همواره باعث آشکارتر شدن گوهر اسلام شده است.

 

علی مطهری با اشاره به اظهارنظری از شهید مطهری درمورد اینکه کسروی با نقد احکام اسلام به اسلام به خدمت کرد و علما را به تکاپو انداخت که درباره فلسفه احکام بحث کنند، تاکید کرد: مرجع قانونی رسیدگی به این امور و نظارت بر مطبوعات هیات نظارت است و قوه قضائیه نباید راسا در این زمینه اقدام کند.

 

وی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود با اشاره به سالگرد راهپیمایی 9 دی 88 گفت: در این راهپیمایی هم هواداران کاندیدای برگزیده و هم معترضان به نتیجه انتخابات حاضر شدند و نشان دادند که مردم از اصل نظام دفاع خواهند کرد قطع نظر از تخلفاتی که اتفاق افتاده است.

 

نماینده مجلس نهم با ابراز تاسف از اینکه موضوع فتنه 88 هنوز بعد از چهار سال حل نشده باقی مانده است، ادامه داد: به عنوان مثال چرا بعد از گذشت بیش از چهار سال هنوز تکلیف معاون اول رئیس‌جمهور سابق در پرونده بیمه ایران مشخص نشده است؟

 

ایسنا نوشت؛ مطهری با بیان اینکه «این راه‌حل که آقایان موسوی و کروبی توبه کنند و عذرخواهی کنند تا مساله تمام شود» به نتیجه نمی‌رسد، چون آنها اگر چه ممکن است به برخی خطاهای خود اعتراف کنند اما مجرم اصلی را طرف مقابل می‌دانند. توبه و عذرخواهی با اختیار و میل قلبی معنی پیدا می‌کند. به آنها گفته‌ام که اگر قرار بر گذشت طرفین از تخلفات یکدیگر نیست تنها راه پایان دادن به فتنه سال 88 محاکمه علنی و همزمان آقایان موسوی، کروبی و احمدی‌نژاد است؛ بدون آنکه اتهامات آنها را در یک حد بدانم.

 

این نماینده مردم تهران ادامه داد: تا زمانی که یک طرف قضیه حق سخن گفتن و دفاع از خود نداشته باشد و طرف دیگر هر چه می‌خواهد اتهام بزند و تحلیل کند این بحران حل نخواهد شد. این سه نفر را که یکی هیزم فتنه را آورد و دو تای دیگر آن را شعله‌ور کردند محاکمه علنی کنید تا حقیقت ماجرا برای مردم آشکار شود. آنگاه هر حکمی که صادر شود کسی اعتراض نخواهد داشت.

 

مطهری ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید: دشمنی با قومی شما را از جاده عدالت خارج نکند. عدالت بورزید که به تقوا نزدیک‌تر است. این نماینده مجلس نهم ادامه داد: روحانیون، مراجع تقلید قم و دانشگاهیان نسبت به سایر اقشار وظیفه مضاعف دارند.

 

مطهری از نخبگان جامعه خواست تا قوه قضائیه را یاری کنند تا بتواند با هدایت مقام معظم رهبری بر فضایی که عده‌ای به خاطر منافع خود، خواهان ادامه آن هستند فائق آید و مساله فتنه را به نقطه پایان برساند.

 

وی با تاکید بر اینکه وحدت ملی ما پشتوانه‌ای برای مذاکرات هسته‌ای و حل مشکلات اقتصادی خواهد بود، تصریح کرد: درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب چند نکته قابل ذکر است: اول اینکه نباید درباره نتیجه این مذاکرات عجولانه قضاوت کرد که همه چیز از دست رفت یا همه چیز به دست آمد. همه چیز در اختیار ماست و به مذاکرات آینده بستگی دارد.

 

مطهری با بیان اینکه مقاومت مردم و قدرت منطقه‌ای ایران، غرب را پای مذاکره کشانده است، افزود: روزنامه لس‌آنجلس تایمز چند روز بعد از مذاکرات ژنو نوشت که تحریم بیشتر ایران امکانپذیر نبوده است. اگر توافق ژنو را انجام نمی‌دادیم آن وقت تحریم‌ها رو به ضعیف‌ شدن می‌رفت.

 

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه مذاکرات راه ارتباط ایران با دنیا را باز کرده است، گفت: چیزی که کشورهایی مثل عربستان یا رژیم نامشروع اسرائیل به شدت مخالف آن بوده و هستند همین باز شدن راه مذاکرات و ارتباط با دنیاست. فلسفه انقلاب اسلامی ابلاغ پیام اسلام به دنیاست. ما حرف‌های زیادی درباره نظام خانوادگی، نظام جزایی، حقوق بشر، سبک زندگی و مانند آن با دنیا داریم. ابلاغ این پیام‌ها نیازمند ارتباط با دنیا و شرکتی فعال‌تر در مجامع جهانی است.

 

مطهری با خاطرنشان ساختن این موضوع که مساله اصلی ما با غرب موضوع فلسطین است، تاکید کرد: اگر مساله فلسطین نبود غربی‌ها به مساله انرژی هسته‌ای ما هم کاری نداشتند لذا ما همواره باید روحیه مقاومت و حماسه را حفظ کنیم و آینده خود را صرفا به نتیجه مذاکرات پیوند نزنیم. مذاکرات را یک امر حاشیه‌ای بدانیم که نتیجه آن هر چه باشد ما به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ازجمله آزادی قدس شریف و سرزمین فلسطین هستیم.

 

مذاکرات هسته‌ای یک اتمام حجت با دنیا و مردم خودمان است که ما حسن‌نیت خود را نشان داده‌ایم حال اگر آنها کارشکنی کنند و حتی جنگی رخ دهد مردم ما مقاوم‌تر و دنیا با ما همراه‌تر خواهد بود. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اظهار کرد: وزیر کشور باید پاسخ بدهد که چرا نسبت به پدیده بانوان ساپورت‌پوش در سطح تهران و برخی شهرها بی‌تفاوت است؟! این چه نوع پوششی است که تا 30 سانت بالای زانو آشکار است؟

 

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حجاب استاندارد گذشته از چادر، عبارت بوده است از مانتو تا زانو، شلوار و روسری یا مقنعه. دولت اسلامی موظف است آن بخش از امر به معروف و نهی از منکر را که مستلزم اعمال قانون است و کار مردم نیست، انجام دهد. بدیهی است که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مجلس به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

او قبلا هم گفته بود
علی مطهری چند روز پیش هم طی یک سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته بود: اگر پس از انتخابات ۸۸ دولت اجازه تجمع را داده بودند و سخنان معترضین را پخش می‌کردند هیچگاه چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: حتی صدا و سیما نیز در اتفاقات پس از انتخابات ۸۸ مقصر بود چراکه اجازه دفاع به معترضین نداد. در قانون اساسی آزادی اجتماعات وجود دارد و اگر پس از انتخابات به این نکته از قانون عمل شده بود هیچ‌گاه شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.

تذکر نمایندگان به مطهری
اما روز گذشته و بعد از نطق مطهری، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده دلیجان در تذکری خطاب به وی گفت: تطهیر فتنه۸۸ در آستانه۹دی نشان می‌دهد جریانی به دنبال حمایت از فتنه‌گران و تنش در کشور است. مهرداد بذرپاش نماینده تهران نیز در تذکری گفت: ما هم معتقدیم درباره فتنه ۸۸ خیلی از مسائل باید روشن شود که ازجمله آن نقش عوامل پشت پرده فتنه ۸۸ است.

 

بعد از تذکرات پیاپی نمایندگان و درخواست آنان برای وقت جهت تذکر به علی مطهری، محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را به عهده داشت، گفت: از طرف اکثریت نمایندگان می‌گویم در رسیدگی به پرونده فتنه۸۸ حداکثر رافت اسلامی اعمال شد و کمرنگ کردن۹ دی و تطهیر فتنه‌گران خوابی است که تعبیر نخواهد شد.

واکنش دادستان به نطق مطهری
دادستان کل کشور هم روز گذشته طی یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که با اشاره به صحبت‌های علی مطهری مبنی بر نحوه برخورد با متهمان حوادث پس از انتخابات 88 گفت: اگر چنانچه نظام تا به الان لطف کرده، این را نباید به پای این بگذاریم که گناه اینها کوچک بوده است.

 

وی افزود: گناه آنها بسیار بزرگ بوده است. حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی را خدشه‌دار کردند. اموال مردم را به آتش کشیدند. به پایگاه بسیج حمله کردند. دروغ‌ها و افتراهای بزرگ به نظام و مردم بستند و به رای مردم جفا کردند. این چیزی نیست که فراموش بشود و اگر کسی می‌خواهد آن را یک سوءتفاهم و مساله کوچک بشمرد تغافل می‌کند و گرنه این چیزی نیست که کسی بتواند آن را مساله کوچک بشمارد.

واکنش معاون سپاه
معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه هم در واکنش به سخنان دیروز علی مطهری در مجلس و با بیان اینکه اوج جنگ نرم، تظاهرات خیابانی است، خاطرنشان کرد: عده‌ای هنوز فکر می‌کنند آنچه در فتنه گذشت، دعوای احمدی‌نژاد، موسوی و خاتمی بود. خیلی‌ها دچار این تحلیل غلط شدند و اکنون ساکت فتنه‌اند. این نماینده مجلس دیدگاه‌های فرهنگی خوبی دارد اما درک سیاسی خوبی ندارد و وی به جبهه‌های جنگ نرفته است. به گفته مقدم‌فر، موسوی و کروبی سر فتنه نبودند بلکه بهانه‌ای در دست سران استکبار بودند.

 

-------------------

 

 کیهان: مطهری به جریان نفاق آلوده شده

مرور اظهارات علی مطهری به فاصله یک روز شدت هویت دوگانه‌ای که در وی پدید آمده را نشان می‌دهد.

مطهری اولین‌بار با حمایت ویژه احمدی‌نژاد در ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان قرار گرفت و توانست به مجلس برود. او اما به تدریج به جریان‌های نفاق و فتنه آلوده شد تا جایی که شبکه دولتی انگلیس به عنوان یکی از رسانه‌های اصلی تحریک‌کننده آشوب سال 88، سال گذشته از مطهری به عنوان اصلاح‌طلب جدید یاد کرد.

وی روز گذشته ضمن نطقی در مجلس که بوی حمایت از سردمداران فتنه را می‌داد از 9 دی تجلیل کرد و گفت: سالروز نهم دی‌ماه سال 88 را گرامی می‌دارم. راهپیمایی خودجوش اقشار مختلف ملت ایران اعم از هواداران کاندیدای پیروز و معترضان به نتیجه انتخابات در این روز، نشانه رشد اجتماعی و سیاسی ملت ایران بود که قطع نظر از تخلفات دو طرف فتنه، به دفاع از اصل نظام جمهوری اسلامی پرداختند.

نکته عجیب اینکه مطهری یک روز قبل از همین سخنان، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تخطئه حماسه 9 دی پرداخته و گفته بود: تجمع 9 دی تجمع بی‌موردی بود (!) زمانی که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کردند باید از تجمع خودداری شود، تجمع کردن در نهم دی بی‌مورد بود. به ادعای وی «برخی از ولایت‌فقیه برداشت اشتباه دارند و گمان می‌کنند کسی نباید فکر خلاف رهبری داشته باشد در حالی که شخص مقام معظم رهبری فرمودند مرز التزام به ولایت‌فقیه احکام حکومتی است.»

این اولین موضع فریبکارانه و تحریف‌آمیز در عدم تبیین درست واقعیت است؛ چه اینکه رهبر معظم انقلاب روز 29 خرداد 1388 از اقدامات غیرقانونی از جمله اردوکشی خیابانی منع کردند اما سران فتنه به مدت 8 ماه مشغول دعوت به آشوب و ناامنی بودند - که مطهری اتفاقا از این آشوبگری حمایت می‌کند! - در واقع پس از 8 ماه قانون‌شکنی و زمینه‌سازی برای جولان گروهک‌های ضد اسلام و ضدانقلاب بود که مردم در 9 دی ماه به خیابان آمدند و بساط حرمت‌شکنان عاشورا را جمع کردند.

 با این وصف جای سوال است که اولا چگونه آقای مطهری- سوگلی جدید شبکه دولتی انگلیس! - آشوبگری خیابانی سران فتنه را مجاز می‌داند و اعتراض ملی به این اوباش‌انگیزی در روز 9 دی را که به تعبیر نیویورک‌تایمز بزرگ‌ترین راهپیمایی در ایران پس از مراسم تشییع آیت‌الله خمینی(ره)  بود، بی‌مورد جا می‌زند. ثانیا بالاخره ماجرای نهم دی از نگاه علی مطهری «راهپیمایی همه اقشار در دفاع از اصل جمهوری اسلامی که نشانه رشد ملت ایران و سزاوار گرامیداشت است» می‌باشد یا یک تجمع بی‌مورد؟! ثالثا منع رهبر انقلاب از بی‌قانونی و اردوکشی‌ خیابانی - که تا 8 ماه ادامه داشت - بالاخره از نگاه مطهری، سرپیچی از حکم ولی‌فقیه  که رکن قانون اساسی و نقطه ضمانت انقلاب اسلامی می‌باشد هست یا نه؟!

مطهری در نطق دیروز خود همچنین ادعا کرده است: جای تأسف است که پس از گذشت چهار سال از آن ماجرا هنوز مسئله فتنه حل نشده و ورد زبانهاست.

وی در این نطق همچنین  بیان داشت «راه‌حل توبه و عذرخواهی موسوی و کروبی به نتیجه نمی‌رسد» البته کیهان با این بخش از اظهارات آقای مطهری موافق است که خیانت و جنایت بزرگی که سران فتنه در کنار موسوی و کروبی مرتکب شده‌اند با صرف عذرخواهی جبران نمی‌شود و چیزی از مسئولیت خیانت‌های آنان در زمینه‌سازی برای ناامنی و اغتشاش، هتک آبروی نظام، تهمت به نظام اسلامی، دشمن شاد کردن، ایجاد هزینه‌های بزرگ برای کشور و بردن آن به لبه پرتگاه و تلخ کردن کام ملت پس از حماسه 40 میلیونی کم نمی‌کند.
اخبار سیاسی  - آرمان،کیهان
 


ویدیو مرتبط :
نطق پیش از دستور مطهری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش کیهان به اظهارات علی مطهری


نقیض‌گویی‌ علی مطهری درباره سران و دست‌اندرکاران فتنه ادامه دارد.

روزنامه کیهان: نقیض‌گویی‌ علی مطهری درباره سران و دست‌اندرکاران فتنه ادامه دارد.

وی روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا ضمن بیان اینکه «معتقدم اصولگرایی واقعی راهی است که من طی می‌کنم»، درباره فتنه‌گران گفت: رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی بر اساس عدالت، مطالبه مشروع و طبیعی هواداران دولت است. آنچه مدنظر اکثریت قاطع مردم و هواداران آقای روحانی است، این است که اتهامات دو طرف فتنه رسیدگی شود و اگر (!) آقایان موسوی و کروبی هم تخلفی انجام داده، بر اساس حکم یک دادگاه صالح تکلیف آنها معلوم شود.

وی در عین حال گفت: فتنه‌گر از نظر من کسی است که بعد از اعلام نظر شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی و داور رسمی، به اعتراض، آشوب خیابانی و تخریب ادامه داده باشد ولی اگر کسی قبل از اعلام نظر داور معتقد به تقلب بوده، نمی‌توانیم بگوییم او فتنه‌گر است. حتی ممکن است کسی امروز معتقد باشد تقلب شده است، این به معنی فتنه‌گر بودن آن فرد نیست بلکه نظرش این است. ممکن است بگوید قرائنی دارد که به نظر او تقلب شده است اما بعد از اعلام نظر شورای نگهبان اقدامی انجام نداده است.

درباره این سخنان باید گفت آقای مطهری هفته گذشته درباره راهپیمایی نهم دی گفته بود «سالروز نهم دی را گرامی می‌دارم. راهپیمایی خودجوش اقشار مختلف ملت ایران اعم از هواداران کاندیداهای پیروز و معترضان به نتیجه انتخابات در 9 دی، نشانه رشد اجتماعی و سیاسی ملت ایران بود که قطع نظر از تخلفات دوطرف به دفاع از اصل جمهوری اسلامی پرداختند».

 با این وصف و در حالی که فتنه روز عاشورای سال 88 زیر سر موسوی و کروبی بود که حتی حرمت‌شکنان را مردمان خداجو خواندند، ادعای آقای مطهری در مصاحبه با ایسنا مبنی بر اینکه رفع حصر سران فتنه و آزادی بازداشتی‌ها، مطالبه هواداران دولت است، مطلبی گزافه و رد شده بنا بر اظهارات هفته گذشته آقای مطهری است. البته آقای مطهری در همین نقیض‌گویی‌ها می‌گوید «اگر موسوی و کروبی تخلفی انجام داده‌اند.»

اگر به تصریح آقای مطهری همه ملت- اعم از حامیان نامزد پیروز انتخابات 88 و معترضان- در روز 9 دی به دفاع از اصل جمهوری اسلامی در برابر عملکرد فتنه‌گران پرداختند، خیلی مضحک خواهد بود که ادعا کنیم همان مردم خواستار رفع حصر و آزادی بازداشتی‌های فتنه هستند به ویژه آن که منتخب همین ملت امسال در سالگرد نهم دی اعلام کرد حضور مردم در حماسه نهم دی برای دفاع از اسلام و مقدسات انقلاب و رهبری در پاسخ به دخالت بیگانگان بود.

ثانیا وقتی سران فتنه به قانون، نهادهای قانونی تمکین نکردند، محاکمه آنان کدام تمکین را در آنها یا دیگر گروه‌های فعال در فتنه موجب خواهد شد. ثالثا آقای مطهری نیز در مصاحبه با ایسنا تلویحاً حکم داده و اعلام کرده که ادامه‌دهندگان آشوب خیابانی بعد از اعلام‌نظر شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی فتنه‌گر هستند. حکم قرآنی فتنه‌ در این باره روشن است. خداوند می‌فرماید «الفتنه اکبر من‌القتل» و «الفتنه اشد من‌‌القتل». اگر حکم قتل یک نفر قصاص، قطعا جرم و مجازات فتنه‌گر بزرگ‌تر و شدیدتر است و اگر سران فتنه اکنون صرفا در حصر به سر می‌برند، بزرگواری نظام و مردم است.

و بالاخره باید گفت اگر آقای مطهری حقیقتاً اصولگرا و حامی حماسه نهم دی در دفاع از ساحت امام حسین(ع) است، باید تکلیف خود را با فتنه‌گران یکسره کند و چنان موضع بگیرد که سوژه محبوب رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب قرار نگیرد و مثلا از سوی بی‌بی‌سی به عنوان اصلاح‌طلب جدید معرفی نگردد.