اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابرقهرمانی که از نازی آباد برمی خیزد


اولین انیمیشن سینمایی هنوز روی پرده سینماهاست که کارگردانش از یک انیمیشن تازه حرف می زند. بهرام عظیمی در فکر تولید یک انیمیشن بلند دیگر است. «ابرقهرمان نازی آباد» عنوان تازه ترین انیمیشن او است.

روزنامه تماشا: اولین انیمیشن سینمایی هنوز روی پرده سینماهاست که کارگردانش از یک انیمیشن تازه حرف می زند. بهرام عظیمی در فکر تولید یک انیمیشن بلند دیگر است. «ابرقهرمان نازی آباد» عنوان تازه ترین انیمیشن او است.

او ایده اصلی فیلمنامه را تهیه کرده است و قصد دارد با گذشت زمان آن را کاملتر کند. به سراغ او رفتیم و سوال های کوتاهی از «ابرقهرمان نازی آباد» داشتیم:

برداشت اول

مرحله اول هر فیلم، نمایش و انیمیشنی، داشتن یک فیلمنامه منسجم است. یک داستان خوب. فیلمنامه «ابرقهرمان نازی آباد» هنوز به اتمام نرسیده است و در مرحله جمع آوری اطلاعات است. بهرام عظیمی در مورد فیلمنامه می گوید: «در حال حاضر ایده هایی که از این فیلم سینمایی به ذهنم می رسد روی کاغذ می نویسم و هر یک از این ایده ها را که احساس کنم می تواند جذاب باشد در فیلمنامه می گنجانم تا بعد از اینکه به جمع بندی رسیدم جای نهایی آن را در فیلمنامه لحاظ کنم. این فیلمنامه یک تفاوت اساسی با «تهران 1500» دارد. این بار تصمیم دارم فیلمنامه را خودم بنویسم و از مشاوره فیلمنامه نویسان خوب سینمای ایران بهره ببرم.» هرچه بیشتر از «ابرقهرمان نازی آباد» می شنویم، تفاوت های بیشتری را حس می کنیم. دومین تفاوت این انیمیشن با کار قبلی، بین المللی بودن آن است. بهرام عظیمی تصمیم دارد این انیمیشن را با همکاری کره جنوبی یا چین بسازد و جنبه بین المللی آن را بالاتر ببرد.

در مورد همکاری با این دو کشور احتمالی می گوید: «داستان این انیمیشن یک درونمایه طنز دارد. این تنها چیزی است که در حال حاضر می توانم در این مورد بگویم اما خب در سیر داستانی من تلاش کردم که یکسری اتفاقات مشترک بین چین و کره جنوبی لحاظ کنم، ضمن اینکه قصد دارم از نیرو و تخصص هنرمندان این مرز و بوم بهره ببرم تا علاوه بر یک موضوع مشترک از اکران همزمان بین دو کشور هم استفاده کنم.»

خوبی این خبر این است که هنوز اکران «تهران 1500» به اتمام نرسیده است و در شهرستان ها ادامه دارد. بهرام عظیمی در زمان اکران انیمیشن در گفت و گوهایش اعلام کرده بود که از فروش فیلم راضی است اما حالا ساخت این فیلم را منوط به بازگشت سرمایه اولیه «تهران 1500» می داند: «بعد از قدمی که در فیلم «تهران 1500» برداشتیم، فکر می کنم درست نیست ساخت انیمیشن های ایرانی متوقف شود اما خب اگر سرمایه ای که در «تهران 1500» گذاشته شد، بازنگردد، ترجیح می دهم کارهای کوتاه 10 دقیقه ای را انجام بدهم. این نوع فعالیت از جهت بین المللی هم برای خودم افتخارآمیز است.» او ترجیح می دهد که فعلا در این مورد بیشتر حرفی نزند. تمام اطلاعاتی که می توانست در مورد تازه ترین کارش بدهد همین بود.



برداشت دوم

بهرام عظیمی علاوه بر اینکه قصد دارد یک انیمیشن بلند دیگر را بسازد، کارهای دیگری هم در دست دارد. «در حال حاضر مشغول ساخت یک انیمیشن 10 دقیقه ای به تهیه کنندگی موسسه خیریه مهر امام هادی (ع) در شهر قم هستم. این انیمیشن 10 دقیقه ای با موضوع ترغیب مردم برای انجام فعالیت های خیریه است و گمان می کنم با فیلمنامه خوب و محکمی که دارد اثر قابل قبول و تاثیرگذاری از آب درآید. فیلمنامه این فیلم 10 دقیقه ای را مهناز عادلی نوشته و طراح و انیماتور نیز خودم هستم. فیلمنامه این فیلم هم برای داخل و هم برای خارج از کشور ساخته شده است و بنا دارم علاوه بر تلویزیون این فیلم را در فضای مجازی بگذارم. لازم به توضیح است که کاراکتر اصلی این فیلم کوتاه یک یتیم است منتها قضیه از این قرار است که یتیم در این فیلم کوتاه به گونه ای دیگر است و همین تفاوت زیبایی کار را رقم زده است.»



برداشت آخر

دوست داشتیم بیشتر در مورد جزئیات «ابرقهرمانی از نازی آباد» بدانیم اما این تمام چیزهایی است که بهرام عظیمی ترجیح می دهد در موردش حرف بزند. حداقل تا زمانی که تولید فیلم به یک مرحله اجرایی تری نزدیک شود. «تهران 1500» تا همین امروز بیشتر از یک میلیارد فروخته، می توانیم امیدوار باشیم سرمایه فیلم بازگردد و چرخه تولید انیمیشن بعدی به زودی راه بیفتد.


ویدیو مرتبط :
سپاه ما برمی خیزد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی زیبایی می‌میرد، جادو برمی‌خیزد (1)


روزگاری زیبا بودند، مورد توجه قرار داشته و به خوبی از آنها نگهداری می‌شد. اما چرخ روزگار، سرنوشتی دیگر برای‌شان رقم زده بود.