اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابراز نگرانی كانادا از آزمایش موشكی ایران



 

 

 

ابراز نگرانی كانادا از آزمایش موشكی ایران

 

دولت كانادا از برگزاری رزمایش اخیر ایران در تنگه هرمز و نیز آزمایش موشك های دوربرد در این رزمایش ابراز نگرانی كرد .

به گزارش عصر ایران وزارت خارجه كانادا با انتشار بیانیه ای در این باره مدعی شده است :‌"‌همان طور كه نخست وزیر و وزیر خارجه كانادا تاكید كرده اند ، حكومت ایران بزرگ ترین تهدید امنیتی برای جهان به شمار می رود."

وزارت خارجه كانادا با تاكید بر اینكه این كشور با دقت تحركات نظامی ایران در منطقه خلیج فارس را زیر نظر دارد از همكاری نزدیك دولت اوتاوا با دیگر شركای این كشور برای محدود كردن توانایی ایران برای تهدید صلح و امنیت بین المللی خبر داده است.

گفتنی است رزمایش 10 روزه ولایت 90 در آب های منطقه تنگه هرمز روز گذشته با موفقیت پایان یافت . در این رزمایش نیروهای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسدود كردن تنگه هرمز را تمرین كردند .

جمهوری اسلامی ایران اعلام كرده است كه قصد بستن تنگه هرمز را ندارد.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
ابراز نگرانی از فرهنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابراز نگرانی مجدد شورای امنیت از برنامه هسته‌یی ایران



 

ابراز نگرانی مجدد شورای امنیت از برنامه هسته‌یی ایران

 

 

شورای امنیت بار دیگر تمایل خود به اعمال هر چه بهتر تحریم‌ها علیه ایران را ابراز و نگرانی‌اش درباره آنچه قصد ایران برای ساخت سلاح هسته‌یی خوانده می‌شود را تكرار كرد.

 

به گزارش ایسنا، رزماری دی‌كارلو – معاون نماینده آمریكا در سازمان ملل – در نشست شورای امنیت با تكرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه‌ی هسته‌یی ایران مدعی شد كه ایران از گفت‌وگو درباره‌ی جنبه‌های نظامی احتمالی برنامه‌ی هسته‌یی‌اش خودداری می‌كند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی با ادعای این‌كه مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود مدعی شد كه نمی‌تواند نتیجه‌گیری كند كه همه مواد هسته‌یی در ایران برای فعالیت‌های صلح‌آمیز است، گفت: این نتیجه‌گیری مایه‌ی نگرانی جدی برای شورای امنیت و به طور كلی جامعه‌ی بین‌الملل است.

معاون نماینده آمریكا در سازمان ملل با بیان این‌كه لازم است همه‌ی كشورها تحریم‌ها را بهتر اعمال كنند، گفت كه كمیته‌ی تحریم‌ها باید آماده باشد تا "با سرعت وارد عمل شده و گام‌های دیگری را مطابق با برنامه‌اش جهت كار بر روی تشدید اعمال تحریم‌ها اتخاذ كنند".

دی‌كارلو با تكرار مواضع دولتش مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران مدعی شد: هدف ما همچنان بر این اساس است كه مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی شویم. ما به همكاری نزدیك با شركایمان در این شورا و در جامعه بین‌المللی جهت تحقق این هدف پایبندیم.

پیتر ویتیگ نماینده آلمان در سازمان ملل نیز گفت كه كارآمدی تحریم‌ها علیه ایران در صورتی بهبود می‌یابد كه كشورها اطلاعات بیشتری درباره‌ی تحریم‌های اعمال شده و چگونگی اجرایی كردن آن‌ها را داشته باشند.

ویتیگ گفت: ایران همچنان فعالیت‌های غنی‌سازی را ادامه می‌دهد و وظایف بین‌المللی‌اش را نقض می‌كند.

نماینده آلمان در سازمان ملل در عین حال گفت: ما همچنان به یافتن یك راه حل صلح‌آمیز دراز مدت برای برنامه هسته‌یی ایران پایبندیم. ما از ایران می‌خواهیم كه در رفتار خود تجدیدنظر كند تا با حسن نیت به میز مذاكرات باز گردد.

لی بائودونگ نماینده چین در سازمان ملل نیز در این نشست تاكید كرد كه گفت‌وگو و مذاكره تنها راه حل موجود برای حل مسئله هسته‌یی ایران است.

آمریكا و برخی متحدان اروپایی‌اش مدعی‌اند كه ایران تحت پوشش برنامه‌ی هسته‌یی صلح‌آمیز هسته‌یی خود در تلاش برای تولید سلاح هسته‌یی است و در همین راستا تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال كرده‌اند تا تهران را متقاعد به تعلیق فعالیت‌های هسته‌یی‌اش كنند. این در حالی است كه ایران بارها بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌یی‌اش تاكید داشته است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی كه مسوولیت نظارت بر فعالیت‌های هسته‌یی ایران را بر عهده دارد در گزارشات متعدد خود بر منحرف نشدن این فعالیت‌ها به سمت تسلیحاتی شدن تاكید داشته است.../ایسنا