اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابداع شیوه ای نوین برای درمان سرطان



اخبارپزشکی,خبرهای پزضشکی,سرطلان

محققین برزیلی موفق به ابداع شیوه ای شدند که فقط سلول های سرطانی مورد هدف قرار می گیرند.

به گزارش مهر، یکی از موثرترین روش های درمان برای سرطان شیمی درمانی است که در این شیوه نه تنها سلول های سرطانی از بین می روند بلکه سلول های سالم بدن هم مورد آسیب قرار می گیرند.

از این رو محققین دانشگاه Unicamp برزیل با بکارگیری نانو ذرات سیلیکا توانستند داروی «کارکامین» را که حاوی «فولات» (ویتامین B۹) بود به سلول های سرطانی انتقال دهند تا فقط سلول های بیمار مورد هدف قرار گیرند.

در این شیوه تقریبا ۷۰ درصد سلول های سرطانی مورد هدف قرار گرفتند و فقط ۱۰ درصد از سلول های سالم آسیب دیدند.

به دلیل اینکه سلول های سرطانی ۲۰۰ برابر سلول های سالم پذیرنده فولات هستند، نانو ذراتی که با «فولات» پوشش داده شده اند، سلول های سالم را از معرض هدف قرار گرفتند، باز می دارند.

جزئیات این تحقیق در نشریه Langmuir منتشر شده است.

 


ویدیو مرتبط :
نوروفیدبک شیوه نوین درمان در ADHD یا بیش فعالی کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابداع شیوه‌ای نوین برای درمان نابینایی



اخبار,اخبار علمی,نابینایی

الیاس جراده پزشک لبنانی شیوه ای نوین برای درمان نابینایی ابداع کرد.

الیاس جراده پزشک لبنانی شیوه ای نوین برای درمان نابینایی ابداع کرد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، این پزشک لبنانی توانست با انتقال بخش هایی ازچشم راست بیمار به چشم چپ وی، نابینایی 30 ساله وی را درمان کند.

این پزشک لبنانی درباره این عمل جراحی گفت : حاتم سلیمان بیماری بود که یکی از چشمان وی براثر برخورد ترکش درجنگ داخلی لبنان آسیب دیده بود و پزشکان تلاش کرده بودند که قرنیه وبخش قدامی چشم وی را ترمیم کنند.

جراده افزود: این بیماردو بار تحت عمل پیوند قرنیه قرارگرفت ولی در هر دو بار بدن وی قرنیه را پس زد و این عمل ها به تخریب کامل سطح چشم و سلول های بنیادی او منجر شد.

وی بیان کرد : چشم راست این بیمار تا حدودی سالم بود ولی از انسداد عروق شبکیه رنج می برد که آن هم منجر به نابینایی وی شده بود.

جراده اضافه کرد : پس از تخریب شبکیه چشم راست، بخش قدامی شامل قرنیه و عدسیه آن سالم مانده بود درحالی که چشم چپ ازتخریب همین بخش رنج می برد اما شبکیه و عصب بینایی وی سالم بود.

پزشک به این نتیجه رسید که شاید با انتقال بخش قدامی چشم راست به چشم چپ بتوان به این بیمارکمکی کرد.

جراده پس ازتحقیقات بسیار و مشورت با اساتید و متخصصان بزرگ دریافت که تاکنون چنین عملی بی سابقه است ولی همه این افراد این ایده را شایسته آزمودن دانستند.

پزشک بیمار را درجریان ایده خود قرارداد و غیرقابل پیش بینی بودن هرنتیجه ای را به اطلاع وی رساند و بیمار نیز با انجام عمل جراحی موافقت کرد.

این عمل جراحی درمدت سه ساعت و با بکارگیری دقیق ترین فناوری ها انجام شد و بخش قدامی چشم راست شامل قرنیه و سلول های بنیادی به چشم چپ پیوند زده شد و پس از باز کردن پانسمان، مشخص شد که بیمار بینایی خود را باز یافته است.

اخبار علمی - ایرنا