اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابداع درمان جدیدی برای میگرن


محققان آمریکایی درمان جدیدی برای افراد مبتلا به میگرن ابداع کرده اند که با حداقل مداخله می تواند شدت علائم این بیماری و نیاز به مصرف دارو را کاهش دهد.

خبرگزاری ایسنا: محققان آمریکایی درمان جدیدی برای افراد مبتلا به میگرن ابداع کرده اند که با حداقل مداخله می تواند شدت علائم این بیماری و نیاز به مصرف دارو را کاهش دهد.
 
به گزارش یونایتدپرس، محققان دانشگاه ایالتی نیویورک که این درمان را ابداع کرده اند نتایج مطالعه خود را در نشست سالانه انجمن مداخلات رادیولوژی ارائه دادند.
 
این درمان شامل تزریق چهار درصد لیدوکائین به ناحیه گانگلیون(ganglion) است.گانگلیون یاخته های پشت حفره بینی است که به شدت با ابتلا به میگرن ارتباط دارد.
 
کنت مانداتو که مسوول برگزاری این مطالعه است،گفت:سردردهای میگرنی یکی از شایع ترین بیماری های ناتوان کننده در آمریکا است که هزینه و عوارض جانبی مصرف داروهای آن نیز طاقت فرسا است.
 
وی با اشاره به این که نتایج آزمایش این درمان بر روی بیماران نوید بخش است،گفت:تزریق لیدوکائین به ناحیه گانگلیون به عنوان یک دکمه تنظیم کننده برای مدار میگرن مغز عمل می کند.
 
سردرد های میگرنی به صورت درد های ضربه ای و تپش دار در نقطه ای از سر توصیف می شود و معمولا نیمی از مغز را در بر می گیرد. مدت زمان این درد بین 4 تا 72 ساعت است و زندگی فرد را مختل می کند.
 
معمولا این افراد نسبت به صدا و نور حساس می شوند و بیماری آنان با این دو عامل افزایش می یابد. رژیم غذایی، استرس و تغییرات هورمونی در میزان و شدت این بیماری نقش مهمی دارد. طبق آخرین آمار انستیتو ملی سلامت، حدود 10 درصد از افراد سراسر دنیا به این بیماری مبتلا هستند و تعداد مبتلایان زن 4 برابر مردان است.


ویدیو مرتبط :
درمان میگرن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابداع روش جدیدی برای درمان کمر دردهای مزمن



ابداع روش جدیدی برای درمان کمر دردهای مزمن

دستگاه جدیدی که 200 برابر قدرتمندتر از تحریک کننده های نخاعی رایج است، می تواند بدون جراحی، فرد را از کمردردهای وحشتناک نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دستگاه که Nevro نام دارد پالس های الکتریکی را با فرکانس بالا به نخاع می فرستد. براین اساس محققان می گویند این دستگاه می تواند شیوه های درمانی کمر دردهای شدید را متحول کند.

بر اساس مطالعات صورت گرفته این دستگاه  200 برابر قدرتمند تر از محرک های نخاعی کنونی است که از یک پالس الکتریکی برای از بین بردن درد استفاده می کنند و علاوه برآنکه از جراحی بسیار کم تهاجمی تر است هزینه پایین تری نیز دارد.

برای نخستین بار در جهان، گروهی از پزشکان بیمارستان گای و سنت توماس در لندن، محرک های نخاعی Nevro را در بدن یکصد بیمار کاشتند که به شدت برای کاهش کمردردهای خود نیازمند جراحی بودند.

عدنان الکسی مجری این تحقیقات گفت: این نسخه جدید فرکانس بالا بسیار بهتر از شیوه های پیشین عمل می کند و هیچ حالت سوزن سوزن شدن برای فرد ایجاد نمی کند.

وی افزود: در روش های دیگر طی جراحی با بیمار صحبت می کردیم تا مطمئن شویم آنها احساس سوزن سوزن شدن را دارند. اما با استفاده از Nevro بیمار می تواند طی عمل بخوابد.

 

سایت تخفیف,سایت نت برگ

دراین شیوه، یک سیم که به یک باتری متصل است، به فضای اپیدورال بیمار وارد می شود؛ اگر جریان الکتریکی ساطع شده، درد را در آنها متوقف کند، می توان این سیم را برداشته و ایمپلنت کامل Nevro را به جای آن قرار داد.همچنین می توان این ایمپلنت را با استفاده از کنترل از راه دور روشن کرد و بیماران می توانند هر دفعه، از آن به مدت دو ساعت استفاده کنند.

در حالی که میزان موفقیت کامل دیگر روش ها، قابل پیش بینی نیست اما سازندگان Nevro معتقدند این شیوه بیمار را راضی خواهد کرد چرا که پیش از کاشت دائمی دستگاه یک نمونه آزمایشی در کمر او قرار می گیرد./مهر