اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابتکار: موضوع تسخیر طی سال های متمادی به یک دکان برای برخی ها تبدیل شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر به حق بودن خواسته مردم از دولت مبنی بر اصلاح فضای سیاسی کشور، گفت: دولت تدبیر و امید برای بهبود فضای سیاسی کشور از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

معصومه ابتکار عصر دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در سالن اجتماعات این دانشگاه با بیان اینکه ایجاد فضای سالم سیاسی به منظور فعالیت گروه های مختلف سیاسی برای دولت اهمیت فراوانی دارد، اظهار داشت: انصافا در این دولت فضای سیاسی کشور بسیار تغییر کرده است و برگزاری چنین نشست هایی در دانشگاه ها در دولت گذشته تقریبا غیر ممکن بود.

وی با بیان اینکه مطالبه بهبود فضای سیاسی از دولت مطالبه گری درستی است، و منجر به پیگیری های بیشتر دولت می شود، تصریح کرد: دولت قدرت مداخله در قوای دیگر مانند قوه قضاییه را ندارد، و برخی از امور در اختیار شخص رئیس جمهوری نیست، ولی رئیس جمهوری تمامی تلاش خود را از زوایای مختلف برای بهبود و اصلاح بیش از پیش فضای سیاسی و رفع مشکلات موجود انجام می دهد، لذا ما نیز امیدواریم که این مشکلات حل شود، ولی به مقداری زمان نیاز دارد.
وی با بیان اینکه سیاست کلی دولت حمایت از فضای آزاد در دانشگاه ها است، تصریح کرد: دولت تلاش دارد، تا جریان های متنوع دانشجویی در چهارچوب قانون اساسی در یک فضای با نشاط سیاسی به فعالیت بپردازند.

معاون رئیس جمهوری در ادامه با بیان اینکه جنبش دانشجویی برای ادامه فعالیت خود نیازمند کسب شناخت و آگاهی کافی از تاریخ کشور بویژه موضوع تسخیر لانه جاسوسی است، تصریح کرد: بدون شک توجیه این مساله در شرایط کنونی امکان پذیر نیست.


ابتکار با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی فقط در همان شرایط خاص و حساسی که کشور در سال 58 با آن مواجه بود، قابل توجیه است، تصریح کرد: بدون شک جلوگیری از تکرار کودتای 28 مرداد مهمترین هدف دانشجویان پیرو خط امام از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 بود ، و همین مساله می تواند دلیل قانع کننده ای برای نسل امروز باشد.

ابتکار تصریح کرد: فارغ از گروگانگیری 44 روزه دیپلمات های آمریکایی به قول رئیس جمهوری موضوع تسخیر طی سال های متمادی به یک دکان برای برخی ها تبدیل شد.
وی با بیان اینکه دکان های مختلف از جمله دکان تحریم و فتنه به واسطه موضوع استکبار ستیزی برای برخی ها تاسیس شد، تصریح کرد: متاسفانه این قبیل اقدامات روح قضیه استکبار ستیزی را از واقعه تسخیر لانه جاسوسی گرفت.

وی با اذعان به اینکه نقدهای زیادی در خصوص مساله تسخیر وجود دارد، و خیلی ها بر این باورند که این حادثه و پیامدهای پس از آن قابل پیشگیری و اصلاح بود، تصریح کرد: یکی از دلایلی که مردم در انتخابات سال 92 به دکتر روحانی رای دادند و از او خواستند که مساله تحریم های ظالمانه را حل بکند و مناسباتی منطقی با حفظ عزت و استقلال در پیش بگیرد، نشات گرفته از این دیدگاه است.

وی با اشاره به تمجید رهبر معظم انقلاب از وزیر امور خارجه به خاطر تلاش های تیم مذاکره کننده، در دیدار اخیرشان با کارکنان این وزارتخانه، تصریح کرد: بدون شک مجموعه سیاست های خارجی در پیش گرفته شده، از سوی دولت یازدهم راه حل منطقی و متعادلی برای این مساله محسوب می شود، و به نقش آفرینی کشور در سطوح مختلف برای بهبود شرایط کمک زیادی می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از عملکردهای دولت تدبیر و امید طی دو سال گذشته در حوزه محیط زیست احیای شورای عالی محیط زیست را از جمله آن بر شمرد، و تصریح کرد: این شورا که در دولت گذشته به دلایل نامشخص و نا معلوم تعطیل شده بود، در این دولت مجددا احیا شد.

ابتکار همچنین با اشاره به تعطیلی شورای عالی آب کشور در دولت گذشته، احیای مجدد آن را از اقدامات دولت فعلی عنوان کرد، و افزود: موضوع آب به عنوان مهمترین عامل فعالیت بشری در دولت نهم و دهم به شکلی نادیده گرفته شده بود، که سفره های آب گیلان در یک دوره طولانی خالی شد، ولی دولت یازدهم در بدو روی کار آمدن توجه به آن را در اولویت های اقدامات زیست محیطی خود قرار داد.

وی همچنین با اشاره به اصلاح نگرش و اقداماتی که در راستای بهبود وضعیت آب در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است، به احیای دریاچه ارومیه اشاره و تصریح کرد: دولت یازدهم در شرایطی که برخی از اندیشمندان کار این دریاچه را تمام شده می دانستند، این دریاچه را دوباره احیا کرد.
وی با بیان اینکه سیاست های دولت یازدهم مبتنی بر ارزیابی ظرفیت زیستی کشور بوده است، تصریح کرد:احیای تالاب ها از مهمترین این سیاست ها بوده و دولت برای احیای تالاب ها از جمله هور العظیم ، گاوخونی و هامون سرمایه گذاری های خوبی را انجام داده، و برنامه های خود در این زمینه را نیز ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با جدی توصیف کردن بحث بنزین، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم که باید به آن مباهات شود، حذف بنزین حاوی ترکیبات شیمیایی و سرطان زا از چرخه بنزین مصرفی کشور است.
ابتکار تصریح کرد: شعاری که از سال 89 در دولت قبل مبنی بر خودکفایی در بنزین مطرح می شود، تهدیدات زیست محیطی بسیاری را متوجه کشور کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم تمامی این اقدامات را در شرایط تحریم انجام داده و در شرایط فعلی که هنوز تحریم ها بر نداشته شده، بر تداوم فعالیت های خود به شدت مصمم است، تصریح کرد: بدون شک این موفقیت های دولت حاصل همدلی و زبانی و همچنین تخصص و توانمندی های متخصصان داخلی است.

وی با اشاره به اقدام دولت تدبیر و امید مبنی بر حذف بنزین پتروشیمی از چرخه تولید و جایگاه های عرضه بنزین از اردیبهشت سال 93، تصریح کرد: بدنبال این بیشتر شهرهای کشور از جمله مشهد، اصفهان، اراک و اصفهان یکی پس از دیگری از بنزین یورو 4 در شرایط بسیار سخت و دشوار برخوردار شدند.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه اصفهان در هفت ماهه سال 92 تنها حدود 50 روز هوای سالم داشت، تصریح کرد: در سال 93 به دلیل بنزین یورو 4 و همچنین حذف مازوت از نیروگاه های اطراف شهر و همچنین ارتقا استانداردهای خودروها تعداد روزهای هوای سالم در این شهر در همین مدت زمان به 100 روز افزایش پیدا کرد.

ابتکار همچنین تعداد روزهای دارای هوای سالم اصفهان در 7 ماهه سال 94 را 150 روز دانست و افزود: همین اتفاق برای تهران نیز رخ داده، و دولت با افتخار اعلام می کند، که ارایه بنزین یورو 4 از دیروز در شهر اهواز نیز آغاز شده، و تا پایان آبان ماه در همه جایگاه های عرضه بنزین این شهر بنزین یورو 4 عرضه خواهد شد.
وی با بیان اینکه هوای تمامی شهرهای کشور به تدریجا از آلاینده های زیست محیطی ناشی از بنزین پتروشیمی پاک خواهند شد، تصریح کرد: پس از کلانشهرهای بزرگ هوای دیگر شهرهای کشور از جمله قم نیز با عرضه بنزین یورو 4 به هوایی پاک و سالم تبدیل خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری همچنین ضمن انتقاد از سیاست های دولت گذشته و به تعطیلی کشیده شدن برنامه های توسعه کشور در طول 8 سال زمامداری این دولت، تصریح کرد: بدون شک اگر به خاطر سیاست های دولت گذشته نبود، عرضه بنزین سالم و دارای استاندارد یورو 4 در سال 85 یا سال 86 در کشور صورت می گرفت.

رئیس حفاظت محیط زیست کشور با اذعان به اینکه دولت یازدهم به شدت از انجام کارهای شعاری و عوام فریبانه پرهیز می کند، تصریح کرد: دولت یازدهم در بدترین شرایط کار خود را آغاز کرد، ولی در این مدت با وجود مشکلات زیاد مسیر پیشرفت کشور را به خوبی طی نموده است.
وی با اشاره به معضل گرد و غبار در کشور و برنامه های خوبی که در دولت یازدهم برای برون رفت از آن اجرایی شده است، تصریح کرد: احیای تالاب ها تنها بخشی از اقدامات دولت در این زمینه بوده است.

این مقام کشوری همچنین با اشاره به فعالیت مجدد تشکل های زیست محیطی در دوره دولت یازدهم، تصریح کرد: در حالی که دولت گذشته اجازه فعالیت به این تشکل ها را نمی داد، در دولت یازدهم به لطف همت و تلاش رئیس جمهوری و انگیزه و علاقه مردم تعداد آنها به 2.5 برابر افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اذعان به اینکه تشکل های یاد شده، با حمایت های حقوقی دولت یازدهم اقدام به تشکیل شبکه های استانی نمودند، تصریح کرد: این تشکل ها در حال حاضر در کارگروه آمایش سرزمین شورای برنامه ریزی استانداری ها دارای حق رای هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور 770 نیرو در سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست کشور، تصریح کرد: در این سازمان نشست ها و گفت و گوهای نزدیک و مستقیم با کارکنان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه چنین اقدامی به گفته کارکنان محیط زیست از زمان دولت اصلاحات تاکنون بی سابقه بوده است، تصریح کرد: این سازمان تا آنجا که قانون اجازه می دهد، در جهت حل مشکلات پرسنل خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

وی با بیان اینکه محدودیت های بودجه ای سازمان حفاظت محیط زیست به خاطر بودجه مصوب شده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: این سازمان به هیچ وجه نمی تواند، بیشتر از آن چیزی که مجلس تصویب کرده، به کارکنان خود به عنوان حقوق و مزایا پرداخت کند.
ابتکار همچنین با اذعان به اینکه سازمان متبوعش علاقه زیادی به استخدام نیرو دارد، تصریح کرد: بر خلاف میل باطنی به خاطر محدودیت های قانونی چنین کاری امکانپذیر نیست.

وی همچنین با زشت توصیف کردن سوء استفاده برخی رسانه ها و جریانات سیاسی از جمله صدا و سیما از اعتراض صنفی کارکنان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: به دنبال اشتباه صدا و سیما در نحوه پوشش خبری این اتفاق یک گروه سیاسی خاص که دنبال بهره برداری جناحی بود، از آن به سود خود بهره برداری کرد.

وی همچنین ضمن انتقاد از روزنامه وطن امروز در این خصوص، تصریح کرد: این رسانه ها از تجمع یک اقلیت کوچک بهره برداری های زیادی به نفع خود کردند.
وی با بیان اینکه قطعا اجازه تداوم چنین روندی که بخواهد در روند خدمتگزاری سازمان به مردم اختلال ایجاد کند، را نخواهیم داد، تصریح کرد: ما هرگز اجازه امنیتی شدن فضا را نیز نخواهیم داد، چرا که هیچ اعتقادی به آن نداریم.

ابتکار در تبیین علت شنیده شدن صداهای اعتراضی در دولت یازدهم نسبت به دولت گذشته، تصریح کرد: بدون شک پس از یک دوره بسته بودن فضا و عدم وجود امکان بیان اعتراض، در حال حاضر این اعتراضات بر سر این دولت خالی می شود، ولی دولت با توجه به روحیه مدارایی که دارد، تمام آنها را تحمل می کند.

وی با بیان اینکه این روحیه باید همواره در نزد مسوولان نظام وجود داشته باشد، تصریح کرد: فضای کشور باید همیشه مانند شرایط کنونی باشد، و به هیچ وجه فضایی که در آن برای جوانان و دانشجویان مشکلاتی ایجاد شود، بوجود نیاید.


این مراسم به همت انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی قم ترتیب یافته بود.


اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
برنامه ثریا با موضوع تسخیر برندهای خارجی در بازار ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاور پیشین اوباما : موضوع هسته‌ ای ایران در سال 2013 با یک اتفاق بسیار مهم روبه‌رو می شود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ادعای مشاور پیشین اوباما درباره برنامه هسته‌یی ایران

نماینده ویژه پیشین آمریکا در خاورمیانه گفت که موضوع هسته‌یی ایران در سال آینده با یک اتفاق بسیار مهم روبه‌رو است.

به گزارش ایسنا، دنیس راس، نزدیک‌ترین مشاور پیشین باراک اوباما در امور خاورمیانه روز پنج‌شنبه در کنفرانسی در بیت‌المقدس، گفت: وقتی به موقعیت امروز نگاه می‌کنیم می‌بینیم که سال 2013 به هر حال سال بسیار تعیین کننده‌ای خواهد بود.

به گزارش روزنامه تایمز آو اسراییل، راس گفت: وقتی اوباما این موضع را اتخاذ کرد که هدف ما متوقف کردن برنامه هسته‌یی ایران است در یک مسیر مشخص قرار گرفتیم. اگر دیپلماسی با شکست مواجه شود بدون شک به سمت استفاده از زور حرکت خواهیم کرد.

راس در عین حال افزود که قبل از این که دولت اوباما به اقدام نظامی علیه ایران متوسل شود ابزارهای دیپلماتیک را امتحان خواهد کرد و احتمالا دور جدیدی از تحریم‌های شدید را علیه بخش‌های اقتصادی و مالی ایران اعمال خواهد کرد.

مشاور پیشین اوباما که اکنون مشاور موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن است، مدعی شد که مناقشه غرب - ایران به زودی پایان خواهد یافت، زیرا تحریم‌ها روز به روز فشار بیش‌تری را به دولت ایران می‌آورند.

وی تاکید کرد که با توجه به افزایش فشار‌ها علیه ایران از یک طرف و پیشرفت‌ برنامه ایران از طرف دیگر "به عقیده من این عناصر در سال میلادی آینده به یکدیگر خواهند رسید".

راس گفت‌که موضوع هسته‌یی ایران احتمالا در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما" یک اولویت امنیت ملی بسیار بالا" برای اوباما خواهد بود وافزود که واشنگتن و رژیم صهیونیستی در این زمینه کمابیش با یکدیگر هماهنگ‌اند./ایسنا