اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابتکار مدیر یک مدرسه در هوشمندسازی کلاس‌ها



اخبار,اخبار اجتماعی ,هوشمندسازی کلاس‌ها

شاید تا به حال با صحنه های انباشت زباله در برخی محلات مواجه شده اید در این مواقع اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که شهرداری رسیدگی نکرده است ...

شاید تا به حال با صحنه های انباشت زباله در برخی محلات مواجه شده اید در این مواقع اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که شهرداری رسیدگی نکرده است، این بخشی از ماجرا است در حالی که بخش دیگر آن به خود مردم بستگی دارد شاید مدارس به عنوان مراکز فرهنگی و فرهنگ ساز جامعه بتوانند باز هم به عنوان الگوی حفظ محیط زیست وارد عمل شوند طرحی که یک دبستان دخترانه با همکاری پرسنل و دانش آموزانش به خوبی اجرا کرده است.

 زهرا سادات آقایی مدیر یک مدرسه دبستان یزد در این باره به ما می گوید: مدتی بود که تجمع زباله های مدرسه مرا به فکر فرو برد که چه راه حلی می تواند به اوضاع سامان دهد.

 آقایی که در یک ابتکار زیبا توانست مدرسه خود را هوشمندسازی کند، می گوید: با فروش انواع بازیافت های خشک مدرسه از طریق قرارداد با یک شرکت خصوصی بازیافت، توانستیم شش کلاس درس این مدرسه را هوشمند کنیم.

مدیر این مدرسه ابتدایی از اینکه چگونه به فکر بازیافت زباله ها افتاده است، بیان می کند: مدتی پیش به فکر تفکیک و فروش زباله های بازیافتی مدرسه افتادم و با همکاری شرکت بازیافتی که بازاریابان خود را به مدرسه فرستاده بود موفق شدیم قرار داد تحویل زباله های بازیافتی مدرسه را تنظیم کرده و طبق این قرارداد زباله های تفکیک شده را هر روز به شرکت بازیافت تحویل می دهیم و شرکت نیز در راستای قرار داد خود امکانات و تجهیزات لازم برای هوشمند سازی کلاس های درس و حتی جوهر خودکار دستگاه کپی و سایر امکانات آموزشی مدرسه را تامین می کند.

او می گوید: دانش آموزان مدرسه به خوبی با این طرح همراهی کردند، آنها در صف صبحگاه دفتر مشق های قدیمی خود را به مدرسه تحویل می دهند و از این طریق در تهیه تجهیزات کمک آموزشی مدرسه همکاری می کنند و از زمانی که این کار را  آغاز کرده ایم توانستیم تمام احتیاجات مدرسه را تامین و آن را به یک مدرسه ابتدایی هوشمند تبدیل کنیم.

وی در اهمیت هوشمند سازی مدارس بیان می کند: هوشمند سازی با استفاده از تکنولوژی روز یادگیری را برای دانش آموزان آسان تر، جذاب تر و ماندگار کرده ضمن اینکه معلمان نیز  بهتر به کار تدریس می پردازند همچنین هوشمند سازی کلاس های درس توانسته به دانش آموزانی که مشکل تنبلی چشم دارند نیز کمک کند چراکه فاصله آنها با تخته را کم کند ضمن اینکه از این پس گرده های گچ هم نمی تواند موجب آزار معلم و دانش آموز شود.

آقایی هدف عمده این مدرسه ابتدایی از انجام این کار را ارتقای فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و زندگی پاک و سالم در خانه و مدرسه عنوان کرد.

اخبار اجتماعی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
ابتکار جالب و دیدنی معلم در کلاس!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دومین حكم قصاص عامل قتل مدیر مدرسه



 

دومین حكم قصاص عامل قتل مدیر مدرسه

 

حكم قصاص مرد جوان كه در جنایت انتقام جویانه مدیر مدرسه ای را به قتل رسانده بود، از سوی قضات دیوان عالی كشور تأیید شد و قاتل در یك قدمی طناب دار قرار گرفت.

۱۱ دی سال گذشته، دو جوان موتورسوار مقابل مجتمع آموزشی شهید چمران شهرستان شیروان ـ خراسان شمالی ـ توقف كردند. دقایقی بعد كه «روشن كاظمیان» مدیر مدرسه به در ورودی رسید، یكی از مردان موتورسوار پیاده شد و با چاقویی كه همراه داشت، ضربه ای به شكم او زد و با كمك همدستش گریخت. بلافاصله مدیر مدرسه به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحات و خونریزی جان سپرد. در ادامه كارآگاهان پلیس به تحقیق در این باره پرداخته و با كمك شاهدان، هویت ضارب را شناسایی كردند.

شواهد هم حاكی از آن بود فرشید ۱۹ ساله كه دوره سربازی را پشت سرمی گذاشت پس از قتل به تهران گریخته است. در حالی كه تیمی از كارآگاهان راهی تهران شده بودند، «فرشید» خود را تسلیم پلیس كرد.

متهم به قتل در بازجویی ها گفت: «برادر كوچكم در مدرسه درس می خواند و من هم تازه از سربازی به مرخصی آمده بودم كه یك روز او با چشمان گریان به خانه آمد و مدعی شد یكی از كاركنان مدرسه او را تنبیه كرده است. بنابراین در حالی كه بشدت ناراحت بودم تصمیم گرفتم مدیر مدرسه را بترسانم اما ناخودآگاه چاقو به سینه اش خورد و ...

پس از تكمیل تحقیقات، روز ۲۳ دی سال گذشته متهم در دادگاه كیفری استان خراسان شمالی محاكمه و به اعدام محكوم شد. اما قضات دیوان عالی كشور تحقیقات انجام شده در پرونده را ناكافی دانسته و حكم را نقض كردند.

بدین ترتیب «فرشید» برای دومین بار محاكمه و به اعدام محكوم شد كه این بار قضات دیوان عالی كشور حكم قصاص را تأیید كردند.

پس از استیذان حكم از سوی رئیس قوه قضائیه مرد جنایتكار به دار مجازات آویخته می شود...../ روزنامه ایران