اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابتکار جالب یک وزیر در کاهش هزینه‌های وزارتخانه



اخبار,اخباراجتماعی,کاهش هزینه‌ها


 اخبار اجتماعی - ابتکار جالب یک وزیر در کاهش هزینه‌های وزارتخانه


بر اساس بخشنامه ای که یکی از وزرای کابینه به مدیران این دستگاه ابلاغ کرده است، اعلام شده با توجه به بررسی های انجام گرفته درصد قابل توجهی از هزینه قبوض تلفن مربوط به تماس کارمندان و مدیران سازمان مرکزی با ادارات زیرمجموعه در سراسر کشور است که بر این اساس با ایجاد یک سامانه داخلی، تماس از طریق تلفن های ثابت و همراه با شهرستانها به جز در مواقع قطع این سامانه، ممنوع شده است.
 اخبار اجتماعی - روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
سکانس پایانی جدایی وزارتخانه از وزیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش معاون وزیر بهداشت از کاهش هزینه های درمانی در بیمارستان های دولتی



اخبار,اخباراجتماعی ,وزارت بهداشت

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره مندی بیش از سه میلیون و پانصد و شصت هزار نفر از برنامه کاهش میزان پرداخت تحول نظام سلامت در 7 ماه اجرای برنامه تحول نظام سلامت خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت؛ محمد آقاجانی اعلام کرد: اهداف اصلی برنامه نظام تحول سلامت حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه های سلامت، ساماندهی خدمات بیمارستانی و ارتقاء کیفیت آن و دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی است.

وی در ادامه گفت: حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت با محوریت اقشار آسیب‌پذیر، از طریق ساماندهی تأمین خدمات بیمارستانی و کاهش پرداخت سهم بیماران در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 15 اردیبهشت ماه در کشور اجرا شد که در این مدت میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی در خدمات مشمول برنامه از 37 درصد به 8 درصد رسیده است و هموطنان بستری واجد بیمه پایه سلامت تنها 6درصد از مبلغ صورتحساب تنظیمی مشمول این برنامه را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می نمایند از سوی دیگر روستائیان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر (دارای دفترچه بیمه روستایی) و سایر افرادی كه از طریق نظام ارجاع به بیمارستانهای مشمول برنامه مراجعه می‌كنند، 3 درصد از هزینه خدمات را پرداخت می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته طی اجرای این برنامه نزدیک به 3 میلیون و 560 هزار نفر از این خدمات بهره مند شده اند.

آقاجانی ادامه داد: بیمارستانهای مشمول از ابتدای اجرای برنامه به ارائه تمامی خدمات تشخیصی و درمانی، دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشكی به تمامی بیماران بستری در همان بیمارستان و یا در زنجیره تامین خدمات مکلف شده اند که ضوابط این امر به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

وی افزود: بر اساس این برنامه در صورتی كه بیمارستانی امكان ارائه همه خدمات مورد نیاز بیمار را نداشته باشد براساس زنجیره ارجاع بین بیمارستانی مصوب ستاد اجرایی دانشگاه، عمل خواهد کرد و مسئولیت و هزینه های نقل و انتقال بیماران (آمبولانس) و هزینه خدمات ارائه شده به عهده بیمارستان ارجاع دهنده است. همچنین ما به التفاوت تعرفه ها با تعهدات بیمه ای و خدمات ضروری و حیاتی خارج از بسته بیمه پایه مشمول این برنامه قرار می گیرند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: پیش از اجرای برنامه تقریباً نیمی از بیماران برای خرید تجهیزات و لوازم مصرفی به خارج بیمارستان ارجاع می شدند این میزان در حال حاضر به 3.2 درصد و قیمت انواع لوازم و تجهیزات پزشکی پرمصرف، همچون لنز داخل چشمی و استنت‌های قلبی به‌طور متوسط 42 درصد کاهش یافته است.

آقاجانی تاکید کرد: با توجه به تاثیر بسیار زیاد خدمات اورژانسی بر شاخص های سلامت، بیماران تحت نظر که زمان برای آنها حیاتی است از حمایت بیشتری در این طرح برخوردار خواهند بود.


 اخبار اجتماعی  -  خبرآنلاین