اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله مکارم: فکر خام حذف تعطیلی مناسبت‌های مذهبی را از سر بیرون کنید



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آیت الله مکارم: فکر خام حذف تعطیلی مناسبت‌های مذهبی را از سر بیرون کنید

فارس: یکی از مراجع تقلید قم با انتقاد شدید از حذف طرح تعطیلی برخی مناسبت‌های مذهبی از سوی برخی نمایندگان مجلس گفت: این کار به هیچ قیمت عملی نخواهد شد، انگار برخی نمی‌دانند در کدام مملکت زندگی می‌کنند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج خود در مسجد اعظم قم در سخنانی با اشاره به مطرح شدن طرحی از سوی نمایندگان مجلس در ارتباط با حذف تعطیلی برخی مناسبت‌های مذهبی بیان کرد: طرح حذف تعطیلی روزهای شهادت امام رضا(ع)، شهادت امام صادق(ع) و شهادت حضرت زهرا(س) مطرح شده و گفته‌اند که در ازای حذف این تعطیلی‌ها بین التعطیل‌ها را به رسمیت بشناسند.

وی تاکید کرد: ما برای مجلسیان احترام قائلیم ولی آنهایی که این فکر خام را در سر می‌پرورانند باید بدانند تمام ملت در مقابل آنها خواهند ایستاد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: این کار به هیچ قیمت عملی نخواهد شد، پیشنهادهای خنده‌داری مطرح می‌شود و انگار برخی نمی‌دانند در کدام مملکت زندگی می‌کنند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: گفته‌اند که شهادت امام رضا(ع) در مشهد تعطیل بوده و شهادت حضرت زهرا نیز در قم تعطیل باشد، مگر امام رضا فقط برای مشهد و حضرت زهرا(س) فقط برای قم هستند؟ چه افراد نادانی هستند که این طرز تفکرها را دارند.

وی گفت: 50 روز در سال پنجشنبه است و خیلی جاها در پنجشنبه‌ها به صورت کامل تعطیل است، چهار روز از این تعطیلات را کم کنید چرا به فکر حذف تعطیلات مناسبت‌های بزرگ مذهبی هستید؟

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: البته کسانی که این سخنان را مطرح کرده‌اند عده معدودی هستند و ما به اکثریت مجلسیان احترام می‌گذاریم و فعلا در این خصوص تذکر دادیم./فارس

 


ویدیو مرتبط :
نامه سر گشاده آیت الله مکارم به مفتیان و علمای اسلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت‌الله مکارم: باید یارانه اغنیا حذف شود



اخبار,اخبارسیاسی,مکارم شیرازی

آیت‌الله مکارم شیرازی امروز در دیدار رئیس جمهور از خدمات دولت یازدهم تقدیر و این اقدامات را تایید کرد.

به گزارش دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی بیانات مهمی درباره بعضی مشکلات کشوری از جمله مسئله کار و ازدواج جوانان، گرانی بعضی از ارزاق، مسائل زندگی مردم، مسائل فرهنگی کشور و آنچه مربوط به وزارت ارشاد است را مطرح کرد.

وی در این دیدار خصوصی درباره بحث هدفمندی یارانه‌ها نیز تاکیدات و توصیه‌های راهگشایی را خطاب به رئیس جمهور و دولت ارائه کرد.

این مرجع تقلید بیان کرد: باید یارانه اغنیا حذف شده و درآمدهای حاصله از آن برای کارهای تولیدی صرف شود؛ چنانچه این پول صرف کارهای تولیدی شود برای جوانان کار و وسایل ازدواج فراهم شده و از مفاسد اخلاقی کاسته می‌شود.

این مرجع تقلید توصیه‌هایی نیز درباره مشکلات شهر قم در بخش‌های مختلف مطرح کرده و رئیس جمهور نیز در این خصوص قول مساعد داد.

وی ضمن دعا برای توفیق دولت یازدهم و رئیس جمهور تاکید کرد: امید است با همت همه مقامات کشوری مشکلات حل شود.


  اخبار سیاسی  -  دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی