اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله سیستانی حکم دفاع صادر کرد


آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق برای مقابله با تروریست‌ها حکم دفاع واجب کفایی اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران: به نقل از فرانس پرس: آیت‌الله علی سیستانی، برجسته‌ترین مرجع تقلید شیعه در عراق امروز از همه شهروندان عراقی خواست تا سلاح به دست گرفته از خود در برابر  تروریست ها دفاع کنند.آیت‌الله سیستانی گفته است هر کسی که می‌تواند سلاح به دست بگیرد برای دفاع بجنگد.

شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت‌الله سیستانی، پس از نماز جمعه در شهر کربلا، این دعوت آیت‌الله سیستانی را برای حاضران بیان کرد.

كربلائی با بیان اینكه عراق با اوضاع بسیار خطرناكی روبرو شده است ، افزود باید هوشیار باشیم كه دفاع از عراق مسئولیت ملی و دینی خطیری است زیرا كشور و ملت عراق با چالش و خطری بزرگ روبرو شده اند و هدف حمله تروریست ها قرار گرفته اند و درنتیجه همه اقشار و طایفه های ملت عراق درمعرض این حمله قرار دارند و همگی باید باصبر و استقامت و شجاعانه سلاح در دست گیرند و با تروریست ها مقابله نمایند.

گفتنی است ایران اعلام کرده است که برای عقب راندن این گروه تروریستی آماده کمک به دولت عراق است.


ویدیو مرتبط :
رهبر در نگاه آیت الله سیستانی-سخنان آیت الله سیستانی راجع به رهبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم استراتژیک که آیت الله رفسنجانی برای تحول قانونگذاری کشور صادر کرد



اخبار,اخبارسیاسی,مصطفی ترک همدانی

 

 اخبار سیاسی  - حکم استراتژیک که آیت الله رفسنجانی برای تحول قانونگذاری کشور صادر کرد

 پس از مدتها سرانجام حکمی درباره اداره معاونت حقوقی مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برای یک حقوقدان و وکیل دادگستری صادر شد.

دکتر حسین میرمحمد صادقی تصدی معاونت این مرکز را طی حکمی از آیت الله هاشمی رفسنجانی دریافت نمود.


اهمیت این حکم را حقوقدانان و وکلا بیش از دیگران درک می کنند چون زیربنای تصویب قوانین کلان کشوری از مطالعات این مرکز برداشت خواهد شد و پیشگیری تولید قوانین بی مطالعه و یکشبه از ویژگیهای تلاش حقوقدانان و وکلایی هست که روزمره با کاستی قوانین بی اثر و ناکارآمد سرکار دارند.

مرکـز تحقیقـات استـراتـژیـک با هدف تدوین و تنظیم استراتژی برای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد گوناگون، در سال 1368 تشکیل گردید. وظیفه این مرکز انجام مطالعات استراتژیک در زمینه‌های مختلف بین‌المللی، سیاسی،‌اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و اجتماعی می‌باشد.


این مرکز تا سال 1376 در زمره یکی از مؤسسات تابعه نهاد ریاست جمهوری قرار داشت، اما در این سال براساس مصوبه شورای عالی اداری از نهاد ریاست جمهوری منتزع گردید و به عنوان مرکز تحقیقاتی به مجمع تشخیص مصلحت نظام پیوست. در این راستا انجام مطالعه و تحقیق پیرامون آن دسته از موضوعاتی که براساس قانون در حیطه وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد (تدوین سیاست‌های کلان نظام، ارائه مشاوره به ‌رهبری، بازنگری احتمالی قانون ‌اساسی، ارائه راه‌حل در زمینه معضلات کلان و موضوعات مورد اختلاف میان نهادهای قانونی و...) از دیگر وظایف این مرکز می‌باشد.

 

با توجه به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام در جهت تدوین استراتژی کلی نظام عمل می‌نماید، لذا فعالیت‌های پژوهشی مرکز نیز عمدتاً ماهیتی استراتژیک دارند. مرکز تحقیقات استراتژیک بخش قابل ملاحظه‌ای از نتایج تحقیقات خود را برای مسؤولان عالی رتبه کشور ارائه می‌کند.


ریاست این مرکز از آبانماه 1392 بر عهده دکتر علی‌اکبر ولایتی می‌باشد.

مصطفی ترک همدانی
وکیل دادگستری

 

 اخبار سیاسی  - خبر آنلاین