اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله امجد: عمامه برخی به اندازه گنبد امام زاده است / از برخی منابر به اشخاص محترمی فحش می دهند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آیت الله محمود امجد با بیان اینکه درس عاشورا، «مدارا» بود، از اینکه از برخی منابر به اشخاص محترمی فحش می دهند، انتقاد کرد.

این استاد اخلاق که سخنران مراسم عزاداری منزل محمد هاشمی عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت و رئیس اسبق صداوسیما بود، تاکید کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است تا هرج و مرج نشود. لازمه این کار هم باز کردن فضای نقد است. اگر نقد در جامعه نباشد و رسانه ها آزاد نباشند، همه چیز ساقط می شود.

آیت الله امجد که نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی بی نظیر می خواند که توسط عالمی بزرگ به نام «امام خمینی(ره)» بنا نهاده شده است، ادامه داد: انقلاب که شد من فکر می کردم که «اسلام» به کشور ما آمده است. حکومت ما حکومت خوبی است اما افسوس که برخی در آن بدی می کنند تا این تصور از اذهان پاک شود که این نظام، نظام اسلامی است و برای احیای دین خدا است.

به نوشته خبر، به گفته وی، کسی که روی حق پا بگذارد، ولو اینکه اعلم علما هم باشد، نباید مراد قرار بگیرد و نباید از او پیروی کرد. چون حق کشی کرده است. او خطاب به عزاداران عاشورای حسینی در این مراسم گفت: نگاه نکنید که عمامه برخی به اندازه گنبد امام زاده است! عمامه که نشانه علم و تقوا نیست. نگاه کنید ببینید که حق می گوید یا نه.

آیت الله امجد در ادامه تاکید کرد: در روضه ها نباید خلاف عقل و شرع حرفی زد. نباید برای در آوردن اشک ملت، حرف هایی زد که واقعیت ندارد. من چند سال پیش از همین منبر به مداحی گفتم این شعر را که «او می برید و من می بریدم، او از حسین سر، من غیر از او دل و....» را نخوان. آخر این چه حرف هایی است که به حضرت زینب نصبت می دهید؟ امام حسین به خواهرش گفت به خیمه ها برگرد و او هم رفت. دیگر این حرف ها چیست که می سازید؟ حتما باید امام حسین (ع) را له کنید تا مردم گریه کنند؟ متاسفم که روضه ها و نوحه ها اینقدر پوک شده اند. شما یک لیوان آب را هم که می بینید به یاد تشنگی امام حسین می افتید و دلتان می گیرد و گریه می کنید. آخر این چه کاری است که برای گریاندن مردم، به امام دروغ می بندید؟

بر اساس این گزارش حجت الاسلام فاطمی نیا نیز به سیاق هر سال در این مراسم سخنرانی کرد. او از اهمیت حدیث کسا سخن گفت و به نقل از برخی مقتل های معتبر، نحوه خداحافظی دختر امام حسین با او در ظهر عاشورا را روایت کرد.

 

اخبار سیاسی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
آیت الله امجد:مداحی توسط استاد حضرت آیت الله امجد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله امجد: عمامه نه اصل اسلام است و نه فرع آن/نوع انسان را ضایع کرده ایم، علما مسئولند



اخبارآیت الله محمود امجد


آیت الله محمود امجد:

امروز همه چیز لوث شده، وقتی میرزای شیرازی روضه می خواند، همه بی هوش می شدند اما امروز هیچ اثری ندارد/عمامه نه اصل اسلام است و نه فرع آن/نوع انسان را ضایع کرده ایم، علما مسئولند

«اگر کعبه را ۷۰ هزار بار خراب کنید مانند توهین به مومن است. آن وقت ببینید در جامعه ی ما چه توهین هایی می شود.»

مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی دوشنبه شب، در مدرسه ی روشنگر تهران برگزار شد. مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در مدرسه ی روشنگر با سخنرانی آیت الله محمود امجد و با حضور مهندس محمد هاشمی رئیس دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

به گزارش تیک، آیت الله امجد در ابتدای سخنان خود در این مراسم گفت: «امام حسین به لشکر دشمن گفت به ما یک شب مهلت بدهید که ما ثابت کنیم مسلمانیم. اهل نماز و روزه و قرآنیم زیرا آنان به امام گفته بودند تو از دین خارج شده ای.»

استاد امجد در ادامه ی سخنان خود گفت: «امام می فرماید مانند اصحاب خود نمی یابم و عدم الوجدان امام به معنی عدم الوجود است. یعنی در عالم وجود ندارد. شب عاشورا امام از یاران خود آزمون مختصری گرفت. به آنان گفت فردا شما همه کسته می شوید و آنان همگی گفتند الحمد لله.»

استاد محمود امجد در ادامه با بیان این که عشق به امام حسین را نمی توان به آسانی اثبات نمود گفت: «کسی می گفت ای کاش من در کربلا در کنار امام بودم و شهید می شدم. در خواب دید که امام در ظهر عاشورا به نماز ایستاده و او می خواهد با بدن خود، ایشان را از تیر محافظت کند. اولین تیر آمد و آن فرد خود را کنار کشید و به امام خورد! تیر دوم و سوم نیز همین طور! این است که امام می فرماید بهتر از اصحاب خود نمی شناسم. کس دیگری به جبهه آمد. تا صدای تیر شنید گفت من فکر می کردم اسلام در خطر است اما اکنون می بینم من در خطرم!»

به نوشته ی جماران، وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «اگر کعبه را ۷۰ هزار بار خراب کنید مانند توهین به مومن است. آن وقت ببینید در جامعه ی ما چه توهین هایی می شود.»

شاگرد علامه طباطبایی با اشاره به وقایع دوران انقلاب و امام خمینی گفت: «ما امام را معصوم نمی دانیم که بگوییم حتی یک اشتباه لفظی نمی کند. امام نمی خواست حکومت کند. اما زمانی که مجاهدین به نزدش رفتند و با او دیدار کردند به آقای مطهری گفت اگر حکومت بخواهد به دست این ها بیافتد من به تلویزیون می روم و دست شاه راه در تلویزیون می بوسم.»

وی سپس با انتقاد از وضعیت دین در جامعه گفت:«ما به مردم یک نیت درست نشان نداده ایم. معارف اسلام را از چه کسی می خواهیم بگیریم؟ همین الآن از این جمعیت بپرسید چند نفر مقدمات نماز را می دانند. حال آن که مردم این همه زجر ها برای انقلاب کشیدند. خدای تعالی ما را برگرداند.»

استاد امجد با اشاره به این که پهلوی تلاش کرد عزاداری را از مردم بگیرد اما نتوانست گفت: «اما اکنون همه چیز لوث شده است. میرزای شیرازی(ره) هنگامی که روضه می خواندند در همان چند کلمه ی اول از هوش می رفت اما امروز هزار زیارتنامه و دعا می خوانیم و اثری ندارد.»

این عارف جلیل القدر در ادامه گفت: «من گفته ام. مملکت و مردمی که در آن نقد و ناقد محترم نباشد و چاپلوس محترم باشد ساقط است. هیچ چیز برایش نمی ماند. ما نوع انسان را ضایع کرده ایم و علما مسئولند. پیش از این نیز گفته ام دو طبقه اگر سالم باشند جامعه سالم خواهد بود. علماء و امرا. منظور از علما همه ی دانشمندان و فرهنگیان است. از معلم مدرسه تا مرجع تقلید. بیایید همه به اسلام بازگردیم.»

یار دیرین آیت الله بهجت در پایان یادآور شد:«این عمامه ی روی سر من نه اصل اسلام است و نه فرع اسلام. اگر ما اشتباهی کردیم به پای اسلام نگذارید. نسل جوان ما چه کند؛ آقای بهجت را ندیده است. علامه طباطبایی را ندیده است. ما هم شیخ انصاری را ندیده ایم. علمایی بوده اند که ۸۰ سال و ۹۰ سال در میان مردم زندگی می کرده اند و مردم یک نقطه ضعف از آن ها نمی دیدند. این ها بودند که دین را در تمامی این مدت در میان مردم نگه داشته بودند. بازاریان ما عادل بودند. ما مسائلمان را از بازاریان می پرسیدیم. اما اکنون چه شده است؟»

 

اخبار سیاسی - تیک