اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله امجد:علمایی که از بی تدبیری های احمدی نژاد حمایت کردند، استغفار و از مردم عذرخواهی کنند



اخبار,اخبار سیاسی ,عملکرد دولت احمدی نژاد

 اخبار سیاسی -  آیت الله امجد؛ همه، خصوصا رسانه ها از قول من بگویند:
علمایی که از بی تدبیری های دولت گذشته حمایت کردند، از مردم عذرخواهی کنند

اگرچه در سال های گذشته، به هشدارهای مکرر بسیاری از کارشناسان و همچنین خود من در خصوص بی تدبیری های صورت گرفته از سوی دولت وقت، بی توجهی شد؛ اما با گزارش اخیر رییس جمهور، مشکلات ناشی از سوء مدیریت ها مسجل شد و البته مردم هشیار هستند و می دانند؛ آنچه که گفته شد؛ تنها گوشه ای از مشکلات، آن هم در حوزه اقتصادی بود؛ درحالی که مشکل بالاتر بی اخلاقی ها و بازی کردن با آبرو و حیثیت افراد بود که بماند!

آیت الله امجد با اشاره به گزارش اخیر رییس جمهور از نابسامانی های اقتصادی به جای مانده از دولت پیشین گفت: از قول من همه جا بگویید و خصوصا همه رسانه ها این مسئله را بگویند؛ ارباب عمائمی(علمایی) که از رییس دولت قبل حمایت و برای وی به نام دین تبلیغ کردند؛ حال که گوشه ای از کار را فهمیدند؛ باید استغفار و به واسطه مشکلات پدید آمده، از مردم عذرخواهی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جماران، آیت الله محمود امجد که در شب شهادت امام سجاد (ع) سخن می گفت؛ در بخشی از سخنانش، به بیان مسوولیت های اخلاقی علمای حامی دولت گذشته پرداخت و گفت: مسئله ما، فرد رییس دولت قبل نیست؛ مشکل، ملکوک کردن دین است؛ باید مردم آگاه شوند که این مسائل را به پای دین نگذارند.

وی افزود: اگرچه در سال های گذشته، به هشدارهای مکرر بسیاری از کارشناسان و همچنین خود من در خصوص بی تدبیری های صورت گرفته از سوی دولت وقت، بی توجهی شد؛ اما با گزارش اخیر رییس جمهور، مشکلات ناشی از سوء مدیریت ها مسجل شد و البته مردم هشیار هستند و می دانند؛ آنچه که گفته شد؛ تنها گوشه ای از مشکلات، آن هم در حوزه اقتصادی بود؛ درحالی که مشکل بالاتر بی اخلاقی ها و بازی کردن با آبرو و حیثیت افراد بود که بماند!

این استاد برجسته اخلاق و عرفان، با بیان این که آقایان اهل علم، دین مردم را ضایع نکنند؛ تصریح کرد: منظور من این است که همه آقایانی که به عنوان دین این موارد را به مردم القا کردند؛ باید عذرخواهی کنند؛ تا مردم این بی تدبیری ها را به پای دین ننویسند و کمبود ها را ناشی از اسلام ندانند.

آیت الله امجد، با بیان این که ما عمامه به سرها نه اصول دین هستیم و نه فروع دین؛ یادآور شد؛ آنان که با آبرو و حیثیت مردم بازی کردند؛ اگر امروز توبه و از محضر مردم رسما عذرخواهی نکنند؛ مسوولند.

وی آزادی رسانه ها و انتخابات آزاد را شرط انتخاب درست از سوی مردم دانست و افزود: اگر مردم در فضای آزاد کسی را انتخاب کنند که حرفی نیست؛ اما وقتی به مردم القا می کنیم که اگر به فلانی رأی دهید دینتان حفظ شده و رأی دادن به دیگری موجب از دست رفتن دینتان می شود؛ چنین مشکلاتی پیش می آید؛ دین ملکوک می شود و مردم مشکلات را به پای اسلام می گذارند. بنابراین کسانی که چنین القا کردند؛ برای آن که دامن دین، از این سوء مدیریت ها و بی تدبیرها منزه شود، باید هم به درگاه خدا استغفار و توبه کنند و هم از مردم عذرخواهی کنند.

اخبار سیاسی - جماران

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قائم مقام آیت الله مصباح: آقای مصباح هرگز از احمدی نژاد حمایت نکرده و نام او را نبرده است!



آیت الله مصباح یزدی,محمود احمدی نژاد,قائم مقام مصباح یزدی

قائم مقام آیت الله مصباح: آقای مصباح هرگز از احمدی نژاد حمایت نکرده و نام او را نبرده است!

حجت الاسلام رجبی قائم مقام موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) در حاشیه دیدار سعید جلیلی با آیت الله مصباح در جمع خبرنگاران گفت: آیت الله مصباح هیچ گاه نگفته اند که من بعد از آقای لنکرانی از فردی حمایت نمی کنم و از گفتمان حمایت می کنم بلکه بارها فرموده اند که من در این مدت در حال بررسی بودم که ببینم گزینه اصلح کیست.

وی همچنین درباره اینکه آیا تعدد کاندیداهای اصولگرا به ضرر جبهه های اصولگراها نیست عنوان کرد: حتی آرا اصولگراها با کاندیداهای متعدد تقسیم می شد بازهم این نگرانی وجود ندارد که اصولگرایان رای نداشته باشند.

رجبی همچنین درباره اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کدام گزینه را برای انتخاب اصلح می دانند عنوان کرد: مصوبه جامعه مدرسین است که در این مورد وارد مصادیق نشود، درباره جامعه روحانیت هم من خبر ندارم. اما ظاهرا اعلام کرده اند که کاندیدای خود را معرفی خواهند کرد.

وی گفت: جامعه مدرسین عنوان کردند که اگر شرایط طوری شود که کسی غیر از اصولگرایان رای بیاورد آن زمان است که وارد مصادیق خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی عنوان کردند که آیت الله مصباح نباید وارد مصادیق انتخاباتی می شد و این مساله موجب تخریب وی شد پاسخ داد: شرایط جامع و مسایل سیاسی در مواقع گوناگون متفاوت است اما ممکن است در شرایطی وظیفه این باشد که از شخص مشخصی حمایت نشود گاهی هم ممکن است شرایط به گونه ای باشد که از شخصی حمایت شود.

مبنای حرکت آیت الله مصباح در طول عمرش تکلیف مداری است از همین رو در این شرایط به عقیده وی وظیفه ایجاب کرد که فرد اصلح را معرفی کند، ایشان هرگز با اسم بردن از کسی حمایت نکرده اند حتی در دوران آقای احمدی نژاد از وی نام نبردند اما در این دوره احساس کردند که این وظیفه الهی است و از این رو وارد عمل شدند.

وی ادامه داد این که برخی می گویند با این کار ممکن است جایگاه ایشان تخریب شده و آسیب ببیند خود ایشان پاسخ گفته اند که این حیثیت اگر هم باشد باید در راه اسلام هزینه شود.

حجت الاسلام رجبی همچنین درباره اینکه برخی رسانه های هفته گذشته اخباری مبنی بر اینکه آقای جلیلی برای دیدار با مصباح به قم آمده بودند اما به وی اجازه ورود ندادند پاسخ داد: در این باره تقاضای شده بود که وقتی آقای جلیلی به دیدار مراجع آمدند با آیت الله مصباح هم دیدار کنند اما چون برنامه های آیت الله مصباح از قبل هماهنگ شده بود با این دیدار وقت کمی به آقای جلیلی داده می شد از این رو آیت الله مصباح ترجیح دادند در فرصت بهتر و زمان بیشتر این دیدار انجام شود.

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اگر آقای لنکرانی از کاندیداتوری کناره گیری نمی کرد و آقای جلیلی هم ثبت نام می کرد اصلح کدام گزینه بود پاسخ داد: ایشان آقای لنکرانی را اصلح می دانستند، اگر آقای جلیلی هم می دانستند که آقای لنکرانی باقی می ماند ثبت نام نمی کرد ولی وقتی فهمید آقای لنکرانی انصراف می دهد در روز پایانی ثبت نام کرد./مهر