اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت‌الله محسن غرویان: عزاداری‌های سیاسی به چنددستگی مردم منجر می‌شود



اخبار,اخبارسیاسی,عزاداری ماه محرم

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مجالسی که در آن به شخصیت‌های کشور توهین شود بیش‌ از مجلس عزاداری شبیه مجالس گناه و معصیت است چراکه هیچ گناهی بالاتر از تهمت و توهین به شخصیت‌های کشور نیست.

آیت‌الله محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نحوه مداحی و سخنرانی‌ها در شب‌های عزاداری ماه محرم عنوان کرد: اگر قرار باشد در هر هیات یک بحث سیاسی و جناحی مطرح شود مردم به چندین تفکر و طیف سیاسی سوق داده می‌شوند و این باعث ایجاد انشقاق و تفرقه در جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه عزاداری‌های سیاسی چیزی جز تفرقه و چنددستگی مردم نخواهد بود، افزود: اگر هر سخنران و مداحی از یک حزب و جناح سیاسی دفاع کند هیات‌ها دچار چنددستگی می‌شوند. در حالی که عزاداری‌های ما باید باعث انجام و وحدت ملی شوند.

غرویان گفت: توصیه من به مداحان و خطبا این است که از ورود به مباحث سیاسی و اجتماعی که رنگ و بوی جناجی دارد خودداری کنند و تنها برای مردم کلیات را بازگو کنند. درست است و ما هم قبول داریم که قیام امام حسین سیاسی بود اما می‌توان در عزاداری‌ها به کلیات مباحث سیاسی مثل لزوم التزام به ولایت فقیه و مطالبی از این قبیل پرداخت تا در جامعه تنشی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه عزاداری‌های امام حسین نباید تنش‌آفرین باشد، ادامه داد: در این خصوص مسئولان نمی‌توانند کاری انجام دهند به نظر من در مجالسی که مداح یا سخنران آن خیلی جناحی صحبت می‌کند و توهین به شخصیت‌ها و دولتمردان را در دستور کار خود قرار می‌دهد مردم می‌توانند آن مجلس را ترک کنند و به مجلسی بروند که که در آن عزاداری برای امام حسین می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: مجالسی که در آن به شخصیت‌های کشور توهین شود بیش‌ از مجلس عزاداری شبیه مجال گناه و معصیت است چراکه هیچ گناهی بالاتر از تهمت و توهین به شخصیت‌های کشور نیست مردم باید تلاش کنند از حضور در چنین مجالسی خودداری کرده و به مجالسی بروند که عزاداری در آن‌ها باعث وحدت و انسجام بیش‌تر می‌شود.

 

 اخبار سیاسی  - ایلنا 


ویدیو مرتبط :
آیت الله گرگانی در مراسم عزاداری بیت آیت الله روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله هاشمی رفسنجانی: تریبون و قلم در اختیار دارند و حقایق جنگ را با اغراض سیاسی وارونه بیان می‌كنند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هاشمیرفسنجانی: کسانی که به تفرقه دامن می‌زنند، به مردم و نظام ظلم می‌کنند

احزاب و شخصیت‌ها - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امید دشمنان نظام به ایجاد و گسترش تفرقه در کشور است و هر کس با هر نیتی، به تفرقه میان دلسوزان و مسئولان کشور دامن بزند، در جهت خواست آنها عمل کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس با تبریك پیشاپیش عید سعید فطر، آزادی اسرا پس از پذیرش آتش‌بس و قطعنامه را ناشی از درایت و تدبیر مسئولان خواند و با اشاره به زمان‌شناسی و استفاده صحیح مسئولان كشور از فرصت‌های پیش رو گفت: متولیان كشور و جنگ مطلع شده بودند كه صدام به خاطر شكست در جنگ با ایران و سرافكندگی نزد مردمش و مشكلات داخلی عراق، درصدد حمله به كویت است و تلاش دارد با عجله و هر چه زودتر پایان جنگ با ایران را مشخص كند و به سراغ كویت برود و همین امر باعث شد، صدام مجبور به پذیرش همه خواسته‌ها و شروط ما برای پذیرش قطعنامه و خاتمه جنگ شود و اگر لطف خداوند و تعجیل صدام برای اشغال كویت نبود، شاید تحقق خواست‌ها و شروط جمهوری اسلامی ایران طول می‌كشید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به برخی سخنان فرصت‌طلبانه كه در سالگرد پایان دفاع مقدس از سوی كسانی كه از دور دستی در آتش دفاع مقدس داشته عنوان می‌شود، تصریح كرد: اگرچه به لحاظ قدرت معنوی و مادی جمهوری اسلامی ایران هنوز توان اداره و ادامه جنگ را داشت، اما ابعاد فجایع انسانی كه صدام به عنوان آخرین حربه به آن متوسل شده بود، به‌گونه‌ای بود كه اگر با تدبیر و درایت امام راحل و تصمیم مهم و در عین حال حساس و خطیر ایشان جنگ به پایان نمی‌رسید و تبریز و سایر شهرهای بزرگ كشور به سرنوشت حلبچه دچار و مورد حمله شیمیایی قرار می‌گرفت، چه كسی پاسخگو بود؟تصمیمی كه در آن مقطع به رهبری امام به آن عمل شد، صرفاً انجام تكلیف بود و اكنون هر چه شایعات و القائات سوء گفته و ترویج شود، مهم نیست و رضایت خداوند هدف است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از كسانی كه امروز تریبون و قلم در اختیار دارند و حقایق جنگ را با اغراض سیاسی وارونه بیان می‌كنند، گفت: برخی افراد ناجوانمردانه و با سوءاستفاده از عنوان، آرمان و آرزوهای رزمندگان و ایثارگران كار عظیم و حركت بزرگ دیپلماتیك صورت گرفته برای پایان موفقیت‌آمیز و پیروزمندانه جنگ تحمیلی با تدابیر داهیانه امام عظیم‌الشأن و مسئولان كشور و دفاع مقدس را به راحتی نادیده می‌گیرند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دوران سخت ایثارگری رزمندگان اسلام و آزادگان كشور را به دوران تحمل سختی‌ها توسط پیامبر اكرم(ص) و صبر و امیدواری ایشان تشبیه كرد و با اشاره به حساسیت مقطع حساس كنونی انقلاب و نظام اسلامی، با تأكید مجدد بر لزوم حفظ وحدت و همدلی در كشور و دوری از تفرقه تصریح كرد: بیشترین امید استكبار جهانی و دشمنان كشور، ملت و نظام به ایجاد و گسترش تفرقه در كشور است و هر كس با هر انگیزه و نیتی، به تفرقه و جدایی میان اقشار مردم و دلسوزان و مسئولان كشور دامن بزند به كشور و مردم ظلم و در جهت خواست بیگانگان عمل كرده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مأیوس‌سازی و ناامیدكردن مردم از كارآمدی نظام اسلامی را خواست دیگر بیگانگان عنوان كرد و گفت: مردم و دلسوزان كشور توانستند با تدبیر در شرایط سخت و صعب قبل و پس از انقلاب عرصه‌های گوناگون را به خوبی و با پشتوانه مردم و ایثارگری رزمندگان و آزادگان پشت سر بگذارند و همین سرمایه كمك خواهد كرد تا از مشكلات و سختی‌های كنونی نیز به لطف خداوند خارج شویم/خبرآنلاین