اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت‌الله سبحانی: پیام ما را به دولت برسانید



 

آیت‌الله سبحانی: پیام ما را به دولت برسانید

 

آیت الله العظمی سبحانی گفت: باید در تمام مسائل استقلال اسلامی حفظ شود.به گزارش ایلنا،آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با دبیر‌كل و جمعی از اعضای شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار داشت: خداوند می فرماید جمعیتی كه متفرق است مانند كسی است كه در چاه بوده و مرگش قطعی است و برای نجات طنابی را می فرستیم تا نجات پیدا كند و چنگ به ریسمان خدا بزنید.

 

وی ادامه داد: ما هم جمعیتی هستیم كه اگر متفرق باشیم مانند كسی كه در چاه بوده و نجات در چنگ زدن به ریسمان وحدت است.

این مرجع تقلید تصریح كرد: موتلفه از ائتلاف است و همواره متحد عمل كرده، شناختم از پیشینه شما زیاد است و همواره در طول این سالهای فعالیت موفق بوده‌اید.

آیت‌الله سبحانی در ادامه سخنان خود بیان داشت: افراد وقتی لباس خدمت می پوشند باید غیر از كسانی باشند كه در میدان سیاست هستند،در میدان سیاست تنها ایده خود را دارند‌،اما زمانی كه لباس خدمت به مردم را بر تن كرده‌اند،باید نسبت به همه یكسان بنگرند.

سبحانی تاكید كرد: باید در عرضه خدمات به فرهنگ اسلامی توجه شده و فرهنگ اسلامی بالا رود،در كنار خدمات انسانی خدمات فرهنگی عرضه شود.

این مرجع تقلید با بیان اینكه پیام ما را به دولت برسانید، اظهار داشت: باید جلوی واردات بی رویه در كشور گرفته شود،اگر بخواهیم در صنعت و تولید پیشرفت كنیم باید احساس فقر و نیاز در صنعت داشته تا تولید كنیم.

وی تاكید كرد: این تفكر درست نیست كه ما نیازمند باشیم و كشورهای دیگر تولید كنند و ما تنها از تولیدات آنها استفاده كنیم، واردات بی رویه به اقتصاد ضربه می زند.

سبحانی ابراز داشت: از اینكه موتلفه اسلامی در عضویت اعضا دقت می كند كار بسیار خوبی است، نظارتتان باید بماند،راه خدا را باید بگوئید كه خیر همه در راه خدا است.

وی در ادامه بیان داشت: در تمام مسائل باید اسلام را حفظ و از فرهنگ اسلامی مراقبت كرد و در مقابل هجوم دشمنان در مسائل فرهنگی نباید عقب نشینی كرد بلكه در فرهنگ اسلامی باید استوار باشیم.

این مرجع تقلید شیعیان تاكید كرد: باید جمعیتی وجود داشته باشد كه كارش امر به معروف نهی از منكر و دعوت به خیر باشد.

وی اظهار داشت: امیدواریم این هویتی كه دارید محفوظ بماند تا روز به روز مردم قوت اش را بهتر درك كنند و اینكه در سنگرها حضور دارید.

سبحانی تاكید كرد: همانطور كه در اساسنامه خود به محوریت روحانیت و مرجعیت توجه داشته‌اید پایبند بمانید و از خط مستقیم كنار نروید،محتوا و محور كار شما روشن است و این محتوا و محور را تا به آخر حفظ كنید و اختلافات را حل كنید.

همچنین در این دیدار محمد نبی حبیبی دبیر كل حزب موتلفه اسلامی گفت: كسانی كه در حزب موتلفه اسلامی فعالیت می كنند دغدغه دین دارند و ما دینمان را خدمت مراجع عظام عرضه می كنیم كه اگر مورد تائید قرار گرفت با جدیت به كار خود ادامه دهیم.

حبیبی تصریح كرد:ضرورت تعمیق و گسترش وحدت نیروهای انقلاب امروز بیش از گذشته است و در مقابل دشمنان به دنبال ایجاد انشعاب و اختلاف در میان نیروهای انقلاب هستند.

وی در ادامه با تاكید بر این كه وحدتی را كه با محوریت روحانیت،مرجعیت و ولایت سرچشمه بگیرد را قبول داریم، بیان داشت:امروز وظیفه است كه نیروهای انقلاب را فارغ از تعصبات گروهی به وحدت دعوت كنیم.

دبیر‌كل حزب موتلفه اسلامی تاكید كرد: تشكل هایی كه ادعای اسلامی بودن دارند امروز وسط میدان جنگ نرم قرار دارند و تنها راه ما در گسترش فرهنگ اسلامی تعمیق باورهای دینی است كه جز با رهبری روحانیت و مرجعیت امكان پذیر نیست.../ایلنا


ویدیو مرتبط :
پیام تسلیت آیت الله سبحانی در پی درگذشت حجت الاسلام ابوالحسنی(قسمت1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه‌ آیت‌ الله سبحانی به دولت


آیت‌الله سبحانی گفت: دولت اداره یارانه‌ها را به کمیته امداد واگذار کند، کمیته امداد می‌تواند یارانه‌ها را به افرادی که مستحق آن هستند برساند.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله سبحانی گفت: دولت اداره یارانه‌ها را به کمیته امداد واگذار کند، کمیته امداد می‌تواند یارانه‌ها را به افرادی که مستحق آن هستند برساند.

این مرجع تقلید در دیدار با دبیرکل، اعضای شورای مرکزی، هیات اجرایی و دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سه انقلاب در کشور گفت: انقلاب اول برای میرزای شیرازی بود که با مساله تحریم تنباکو شروع شد و با این تحریم انقلابی را آغاز کرد که بسیار موثر بود تا جایی که در درون منزل شاه نیز موثر واقع شد اما این انقلاب خیلی کم اثر شد و افراد خاص بر سر کار آمدند.

وی گفت: انقلاب دوم را آیت الله کاشانی ایجاد کرد اما اثر کمتری داشت. عمده این دو انقلاب مانند شاخه های یک درخت بودند اما انقلاب اسلامی را که امام خمینی(ره) پایه گذاری کردند با این دو انقلاب تفاوت داشت و از ریشه و ایجاد یک نظام بود. امام زمانی که دید ریشه یک نظامی فاسد است آن را عوض کرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) انقلاب کردند و در ۲۲ بهمن خداوند متعال آنچه ما سالیان دراز می خواستیم را در اختیار مسلمانان قرار داد. ما خدمات گذشتگان را تقدیر می کنیم زیرا خدمات آنها بسیار موثر بود.

آیت الله سبحانی با تاکید بر وحدت کلمه گفت: وحدت کلمه باعث تاثیر بیشتر و کمتر شدن فاصله ها می شود. اگر وحدت باشد بیشتر به نتیجه می رسیم و اگر فاصله ها بیشتر باشد کمتر به نتیجه خواهیم رسید. خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند به ریسمان الهی باید چنگ زد.

وی افزود: کسانی که دچار تفرقه شده اند باید به ریسمان وحدت چنگ بزنند. موتلفه اسلامی صاحب فکر و علم و خدمات عملی است و در راه وحدت باید بیشتر تلاش کنید.

آیت الله سبحانی تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند همدلی دولت و ملت و مجلس می تواند مشکلات را حل کند، همه ما باید برای وحدت تلاش کنیم تا بتوانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم.

وی افزود: اینکه همه با هم وحدت داشته باشند شاید امکان پذیر نباشد اما آنهایی که دغدغه دین دارند و اهل فکر و رسیدگی به امروز مردم هستند با هم جمع شوند مشکلات بهتر حل می شود.

این مرجع تقلید اظهار کرد: یارانه هایی که دولت امروز به این شکل می دهد جز اتلاف سرمایه و مال چیز دیگری ندارد، این یارانه ها با این میزان تاثیر چندانی در زندگی مردم ندارد اما اگر یکجا باشد می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. دولت باید در این زمینه فکری کند.

آیت الله سبحانی گفت: دولت شیوه پرداخت یارانه ها را به کمیته امداد واگذار کند زیرا این نهاد انقلابی فقرا و مستمندان را می شناسد و می‌تواند در کشور آنها را ارزیابی و شناسایی کند و به جای پرداخت یارانه به ۷۰ میلیون نفر مثلا به ۱۰ میلیون نفر بدهد.

وی افزود: کمیته امداد می تواند یارانه ها را به افرادی که مستحق آن هستند برساند. امروز افرادی هستند که مشکل مالی ندارد و چه معنایی دارد که یارانه دریافت کنند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اینکه ۷۰ میلیون مانند فقرا و مستمندان یارانه بگیرند کاری غلط است.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور امروز با این وضعیت و روش ها درست شدنی نیست. متاسفانه برخی می خواهند همه زنان و همه مردان شغل داشته باشند که اینکار نشدنی است و برون سالاری کردن درست نیست. شغل خارج از خانه برای این همه افراد درست کردن امکان پذیر نیست. زنان باید در محدوده خاص و فعالیت هایی که به آنها نیاز است وارد شوند و دم از تساوی کار برای زنان و مردان امکان پذیر نخواهد بود.