اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا یزید نسبت به حجاب زنش حساس بوده؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

حتما دیده اید در فضاهای مجازی شاهکار عده ای از غیرتمندان را که تابلویی تدارک دیده اند برای تشویق مردم به رعایت حجاب. روی تابلو نوشته اند: حتی یزید هم به حجاب زنش حساس بود...اما تو...؟! زیرش هم نوشته اند: قرارگاه عمار شهرستان ساری. ای کاش می شد این شعار را صرفا به پای یک کج سلیقگی فردی گذاشت و با اظهار تاسفی ساده از کنار آن رد شد اما ماجرا به همین سادگی نیست.

چندی پیش هم بزرگی اظهار داشت که بدحجابی از رباخواری بدتر است چرا که مفاسدی که از بدحجابی حاصل می شود آشکار تر از مفاسدی است که از رباخواری به وجود می آید. نمی دانم شاید آن چه ما از دین و دیانت آموخته بودیم از اساس اشتباه بود و این دوستان غیرتمند درست می گویند. شاید العدل اساس الملک یک حدیث جعلی بوده. شاید اصول دین حجاب است و آستین بلند و محاسن طویل و شعارهایی از این دست. شاید الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم شوخی بوده. نمی دانم اما این را خوب می دانم حتی اگر بدحجابی بدتر از رباخواری باشد و اصل و اساس دین حجاب باشد و نه باور به توحید و عدل، با این شعارها هیچ کس به حجاب متمایل نمی شود و نه تنها کسی از زمره بدحجابان به حجاب روی نمی آورد که چه بسا باحجابانی که از حجاب خود پشیمان شوند.

 

ظاهرا دوستان قرارگاه عمار این بار خواسته اند نوآوری به خرج دهند و به جای مخاطب قرار دادن بدحجابان به زعم خود همسرانشان را سرِ غیرت بیاورند تا وظیفه فرهنگی قرارگاه عمار را آن ها انجام دهند. اما آیا این که به مردی بگویی تو حتی از یزید هم پست تری او را سرِ غیرت خواهد آورد؟ اصلا چنین شعاری تا چه اندازه با حقایق تاریخی همخوانی دارد؟ یزیدی که به شراب خواری و قمار کردن و میمون بازی شهره بود و به فرموده امام حسین علیه السلام آشکارا شریعت مصطفوی را به سخره می گرفت در باره حجاب زنش حساس بود؟

برادران غیور ما از کدام منبعی چنین روایت حیرت آوری را استخراج کرده اند. بله،‌در منابعی که البته از صحت و سقم آن این بنده کم ترین چندان مطلع نیستم آمده است  هند که در کودکی توسط امام علی علیه السلام شفا یافته بود بعدها در منزل امام حسین علیه السلام به خدمتگزاری مشغول شد. حشر و نشر با خانواده علی و اولادش سبب شد او ارادت قلبی به این خاندان پیدا کند. بعدها هند به همسری یزید درآمد. هنگامی که خانواده امام را به اسیری می برند و هند از این موضوع و فجایعی که در کربلا رخ داده مطلع می شود سرش را برهنه می کند و لباس بر تن می درد و با سنگ سرِ خود را می شکافد و با وضع نامناسبی در حالی که به یزید دشنام می دهد وارد مجلس یزید می شود. می گویند یزید که اوضاع را این گونه می بیند پرده ای بر روی همسر خود می اندازد و می گوید آری برای حسین گریه کن، خدا لعنت کند ابن زیاد را که با نوه پیامبر خدا چنین کرد! بله، این است تمام غیرتی که جناب یزید در حق همسر خود به خرج می دهد و جالب تر پاسخ هند به یزید است که ظاهرا دوستان غیرتمند ما آن قدر از خواندن صحنه حساس بودن یزید نسبت به حجاب همسرش ذوق زده شدند که این بخش را نخوانده اند و یا فراموش کرده اند. هند در مقابل رفتار ریاکارانه همسرش می گوید: وای بر تو! تو که این چنین در حق من غیرت می ورزی چطور در مقابل سر برهنه شدن دختران خاندان پیامبر رگِ غیرتت متورم نشد؟ چطور توانستی خاندانی چنین بزرگ را با چنین سر و وضعی در مقابل دیدگان هر فرومایه ای به نمایش بگذاری؟ این مضحکه را جای دیگری به نمایش بگذار.

باری! بر فرض صحت چنین روایتی حتی همسر یزید به ساختگی بودن و مضحک بودن حساسیت شوهرش به مسئله حجاب اعتراف می کند اما دوستان غیور ما طبق معمول روایت خودشان را از ماجرا دارند. حالا اگر همه این ماجرا هارا هم فاکتور بگیریم بازهم در اصل ماجرا تفاوتی نمی کند. یعنی گیرم هم که چنین باشد و یزید لعنه الله علیه به حجاب زنش حساس بوده باشد چه اتفاقی می افتد؟ ما با چنین شعاری داریم به مرد مسلمانِ شیعه ای که به حجاب زنش مثلا حساس نیست چه پیامی می دهیم؟ نتیجه منطقی شعار ما چه می شود. یک بار دیگر شعار را بخوانیم: حتی یزید هم به حجاب زنش حساس بود اما تو...این سه نقطه را راحت می شود پر کرد. اصولا ما ملتی هستیم که سه نقطه ها را راحت پر می کنیم. ادامه جمله می شود اما تو به اندازه یزید هم غیرت نداری. خب، ما با این جمله در حقیقت کسانی را که به حجاب زنانشان حساس نیستند از یزیدِ شراب خوارِ قمار بازِ میمون بازِ زناکار و مهم تر از همه قاتل آقا اباعبدالله پست تر دانسته ایم. یعنی از نظر ما یزیدی که انواع و اقسام گناهان کبیره را مثل آب خوردن انجام می داده از آن هایی که روی حجاب زنانشان حساسیتی ندارند بهتر است. به عبارتی دیگر ما داریم به مردم می گوییم شما می توانید به هرمفسده ای و فسق و فجوری آراسته باشید، شما می توانید دروغ بگویید، می توانید ریا کنید، می توانید ربا خواری کنید، می توانید حتی خون خدا را بر زمین بریزید اما بدانید همه این ها در مقابل بی حجابی همسرتان هیچ است و کم از هیچ.

اخبار اجتماعی- خبرآنلاین/ سید عبدالجواد موسوی

 

 


ویدیو مرتبط :
بهشت رفتن عطاران دنبال زنش.( طبقه حساس)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا باید نسبت به حوادث پاریس حساس‌تر بود



اخبار,اخبارسیاسی ,کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس

در روزهای اخیر حوادث سلسله‌وار تروریستی‌ای در اروپا و یکی از خون‌بارترین حادثه‌ها در پاریس اتفاق افتاد که پیش از 220 کشته و زخمی بجا گذاشت و همزمان با واکنش‌های بین‌المللی این حادثه در داخل نیز با واکنش‌های متفاوت و حاشیه‌داری همراه شد.

عباسعلی منصوری‌آرانی رئیس اسبق دانشگاه جنگ و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا  در این باره اظهار کرد: ضمن تاثر و تسلیت به بازماندگان حوادث تروریستی لبنان و فرانسه، باید بیش از هر زمان دیگر به این موضوع حساسیت داشت که برخی از گروه‌ها و کشورها به صورت سازمان یافته قصد دارند حوادث تروریستی را به مسلمانان نسبت دهند و در چند دهه اخیر شاهد بوده‌ایم نظیر اقدامات داعش از سوی طالبان و القاعده انجام شده و متاسفانه این گروه‌ها که دست ساخته سرویس‌های اطلاعاتی غرب برای بد نام کردن اسلام هستند از مظاهر اسلامی در رفتارهای خود استفاده کردند اما بی شک حادثه تروریستی و کشتار افراد بی‌دفاع در همه جای دنیا محکوم است و دکترین جمهوری اسلامی در این باره مبارزه با تروریست در کلیه سطوح است و به هیچ‌وجه ایران هیچ اقدام تروریستی‌ای را در دنیا مورد حمایت و تایید خود قرار نمی‌دهد.

وی ادامه داد: همزمان با حوادث پاریس حوادث تروریستی و مشابهی نیز در لبنان و عراق اتفاق افتاد اما واکنش‌ها از داخل ایران به حوادث پاریس به شدت گسترده و جدی بود و ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی در همه جای دنیا امروز کشورهای اسلامی بیش از هر زمان دیگری باید به این رفتارها حساس باشند و زمینه شکل گیری‌های گروه‌های تکفیری را که جهت بد نام کردن اسلام حرکت می‌کنند به جهانیان بشناسانند و در این رابطه اجماع جهانی لازم است تا از فضای تبلیغاتی برای شناساندن خاستگاه اصلی این گروه‌ها استفاده شود.

منصوری آرانی تاکید کرد: باید توجه کنیم در غرب طبق آمارهای رسمی تنفر از اسلام و مسلمانان به واسطه برخی تسلیحات و سیاست‌های غلط و رویکردهای گروه‌های به ظاهر اسلامی در حال گسترش است و این مساله به شدت نگران‌کننده است.

وی افزود: حوادث پاریس به این موج فزاینده اسلام‌هراسی افزوده و مسلمانان باید به این مساله حساس‌تر باشند چراکه در کشورهایی مانند لبنان که کشورهای مسلمان هستند به خوبی می‌توان دریافت که گروه‌های تروریستی به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام واقعی هستند اما در اروپا به دلیل عدم شناخت مطلوب از اسلام این موضوع وارونه جلوه داده می‌شود.

وابسته نظامی سابق کشورمان در عربستان سعودی تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید در مواجه با حوادث تروریستی‌ای که به نام اسلام در ممالک غیراسلامی انجام می‌شود حساسیت بیشتری داشته باشند تا اتباع کشورهای غیرمسلمان بتوانند بین اسلام انحرافی و تندرو آن از اسلام رحمانی و اصل تفکیک قائل شوند و بدانند جریان‌های تکفیری و داعشی به هیچ عنوان نماینده اسلام نیستند. ضمن اینکه باید توجه داشت این مساله امنیت اروپا را نیز به مخاطره انداختند.

رئیس هیات پارلمانی ایران و انگلیس در پایان خاطرنشان کرد:‌ من در نشست با پارلمان‌های اروپایی نسبت به تقویت و توسعه این گروه‌های خطرناک در قالب جمع کردن افرادی با ناهنجاری‌های روانی و به شدت تندرو برای بدنام کردن اسلام هشدار دادم و تاکید داشتم که به زودی منافع غرب از سوی این گروه‌ها به مخاطره خواهد افتاد که این پیش بینی امروز به حقیقت پیوست.


 اخبار سیاسی  -  ایسنا