اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا «شكسپیر» نبش قبر می‌شود؟


یك انسان‌شناس آفریقایی به طور رسمی از كلیسای انگلستان و خانواده ویلیام شكسپیر درخواست نبش قبر این نویسنده و شاعر انگلیسی را كرده تا دلایل اصلی مرگ وی را مشخص كند.

یك انسان‌شناس آفریقایی به طور رسمی از كلیسای انگلستان و خانواده ویلیام شكسپیر درخواست نبش قبر این نویسنده و شاعر انگلیسی را كرده تا دلایل اصلی مرگ وی را مشخص كند.

فرانسیس تاكری كه رئیس موسسه انسان‌شناسی انگلیس نیز است، بخاطر گفته جنجالی چندین سال پیش خود در مورد اعتیاد شكسپیر به حشیش بسیار مشهور است.

تاكری حدود 24 پیپ كشف شده از باغ این شاعر را با استفاده از فنون پزشكی قانونی مورد آزمایش قرار و تشخیص داد كه از آنها برای استعمال حشیش استفاده شده است.

تاكری با اشاره به اینكه شكسپیر هنوز پس از 400 سال یكی از مشهورترین افراد تاریخ است، اظهار امیدواری كرده كه بتواند به این پرسش در مورد چگونگی مرگ وی و ثبت یك تاریحچه سلامت از این شاعر دست یابد.

این انسان شناس آفریقایی قصد دارد تا با استفاده از فناوری رایانه‌ای، طرحی سه‌بعدی از شكسپیر طراحی كرده و امیدوار است بتواند شیوه زندگی وی بهمراه بیماری‌های احتمالی و دلیل نهایی مرگ وی را مشخص كند.

در این فناوری جدید كه تحلیل غیرمخرب نام دارد، نیازی به حركت باقی‌مانده استخوانها نبوده بلكه آنها را اسكن می‌كنند.

این محققان همچنین قصد دارند دی‌ان‌ای وی، همسر و خواهرش كه در كلیسای هولی ترینیتی به خاك سپرده‌شده‌اند را جمع‌آوری كنند.

تاكری قصد دارد با معاینه دندانهای این شاعر فقید، ‌فرضیه خود در مورد استعمال ماری‌جوانا توسط وس را اثبات كند.

این درحالیست كه این برنامه بر خلاف وصیت خود شكسپیر است كه بر روی سنگ قبر وی نوشته شده است. وی در نوشته‌ای درخواست كرده كه گور وی را دست نخورده گذاشته و استخوانهایش را جابجا نكنند.

از سوی دیگر كلیسای انگلستان نیز این درخواست را رد كرده، اما این تیم انسان‌شناسی امیدوارند بتوانند پیش از چهارصدمین سالگرد فوت شكسپیر در سال 2016 برنامه خود را عملی كنند.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
انتقال قبر شهیدبهنام محمدی در سال ۸۹ بدون نبش قبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسری در تعقیب مرگ با سرانجام نبش قبر!



پسری در تعقیب مرگ بود!

باوركردنی نیست كه یك پسر با پای خود به تعقیب مرگ دویده باشد. این ماجرای عجیب به مرگ مرد جوانی برمی‌گردد، كه دو سال پیش همه را شگفت زده كرد. پسر جوان كه همراه مادرش برای زیارت از روستایشان در شوشتر خارج شده بود، هیچ وقت فكر نمی‌كرد سایه مرگ اینگونه همسفرش شده باشد.

به گزارش ایران غلامرضا 16 تیرماه سال 89 همراه مادرش راهی سفر شد و در میانه راه سرنوشتی عجیب راهش را از كاروان جدا كرد. اتوبوس حامل زائرین برای نماز و ناهار در شهر پلدختر توقف كرده بود و مرد جوان هم مانند دیگران از خودرو خارج شده بود اما تعلل غلامرضا بیش از حد بود و وقتی به سوی خودرو آمد، خبری از كاروان و مادرش نبود.

مرد جوان كه به خاطر تنها گذاشتن مادر پیرش بشدت ناراحت شده بود، با تماس تلفنی با راننده اتوبوس خواست تا در شهر بعدی توقف طولانی تری داشته باشند تا وی هم بتواند به گروه ملحق شود. این توقف‌ها با وجود طولانی شدن ثمری نداشت و پسر 24 ساله با گذر از چند شهر هم نتوانست بموقع به اتوبوس كاروان برسد.

آخرین محل قرار غلامرضا با راننده اتوبوس در حرم امام خمینی‌(ره) بود و با وجود توقف طولانی مدت، باز هم از مرد جوان خبری نشد. این تأخیر‌ها باعث شد تا زائرین به راهشان ادامه دهند و بعد از رسیدن به مقصد بود كه دلشوره‌ای عجیب به جان مادر پیر غلامرضا افتاد.

حل معما سه هفته از این ماجرا می‌گذشت كه مردی به شعبه یازدهم دادسرای شهرری رفت و ادعای عجیبی را مطرح كرد.

پیرمرد به بازپرس نوفرستی گفت: از سه هفته پیش پسرم ناپدید شده و هیچ كس از سرنوشت وی خبری ندارد. غلامرضا از كاروان جا مانده بود و برای رسیدن به مادرش چند شهر را پشت سر گذاشته اما درست بعد از آخرین قرار پسرم دیگر به تماس‌های ما جواب نداد و تلفنش خاموش شد. نگرانی عجیبی به دل ما افتاده بود و باعث شد تا از شهر زیارتی و از شهر خودمان به سمت تهران، شهر به شهر جلو برویم و در همه بیمارستان‌ها و پزشكی قانونی به دنبال پسرمان باشیم تا این‌كه در پزشكی قانونی كهریزك با عكس جسد وی روبه رو شدم و فهمیدم حادثه‌ای تلخ وی را در كام گرفته است.

غلامرضا قربانی یك حادثه رانندگی شده بود و با انتقال به بیمارستان هفتم تیر همه توانش را برای مقاومت در برابر شدت جراحات از دست داده بود. مرد 24 ساله با عنوان ناشناس به پزشكی قانونی منتقل و بعد از گذشت 12 روز از حادثه به خاطر عدم ظرفیت سردخانه به صورت گمنام در بهشت زهرا‌(س) دفن شده بود.

پدر غلامرضا بعد از پی بردن به این موضوع، به دادسرا رفت تا درخواست عجیبی را مطرح كند. پیرمرد از بازپرس نوفرستی خواست تا به خاطر رعایت آداب و سنت‌های قبیله شان و همچنین كم كردن از ناراحتی روحی خانواده، دستور نبش قبر و انتقال جسد مرد جوان به روستایش صادر شود. با توجه به مطرح شدن این موضوع از سوی بازپرس نوفرستی نامه‌ای به دفتر یكی از مراجع تقلید فرستاد و خواستار حكم شرعی شد. پاسخ شرعی مرجع عظام كه نبش قبر را با توجه به عدم اجازه پدر غلامرضا برای دفن، مجاز دانسته بود، خیلی زود كارساز شد و با گذشت حدود یك ماه از خاكسپاری، پیكر مرد جوان با هماهنگی لازم و حضور مأموران پلیس از قبر بیرون آورده و به زادگاهش در شوشتر انتقال داده شد.

بعد از این مرحله، عامل این حادثه تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و بعد از گذشت یك سال از ماجرا، با وجود تحقیقات گسترده هیچ نشانی از وی به دست نیامد. با توجه به این‌كه هیچ مشخصات دقیقی از خودرو و راننده متخلف آن در دست نبود، بازپرس نوفرستی دستور پرداخت دیه از صندوق دولت را صادر كرد./ایران