اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا تعطیلی پنجشنبه‌ها در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش است ؟



اخبار,اخباراجتماعی,تعطیلی پنجشنبه‌ها  ی مدارس
 
 اخباراجتماعی - تعطیلی پنجشنبه‌ها در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش نیست

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش نیست بلکه مصوبه قبلی شورا مبنی بر ساماندهی زمان آموزش به قوت خود باقی است.

مهدی نوید ادهم در خصوص جشنواره‌های فرهنگی و هنری دانش آموزی با بیان اینکه در رابطه با تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس مصوبه جدید نداریم، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین پرداختن به ساحت‌های وجودی انسان از جمله ساحت زیبا شناختی و هنری تاکید بسیاری شده است.

وی افزود: یکی از بحث‌های جدی سند تحول بنیادین این است که آموزش و پرورش صرفا به ابعاد و ساحت علمی دانش آموزان توجه نکند بلکه تربیت همه جانبه‌ای را برای دانش آموزان رقم زند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه باید به تربیت هنری، زیبا شناختی، اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان نیز توجه کرد، تصریح کرد: در آموزش و پرورش پرداختن به تربیت دانش آموزان در ابعاد مختلف مورد تاکید است.

 اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
شورای آموزش و پرورش شهرستان برخوار اسفند 93

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشگاه ایرانیان در دستور کار شورای عالی انقلاب



اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه ایرانیان

 

اخبار دانشگاه - معاون وزیر علوم:

دانشگاه ایرانیان در دستور کار شورای عالی انقلاب

معاون آموزش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع دانشگاه ایرانیان در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قراردارد و ما منتظریم این شورا تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

 جعفر میلی منفرد روز شنبه در حاشیه همایش «بررسی و تبیین نقش اخلاقی و تربیتی استاد» که در دانشگاه خوارزمی در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران افزود: کلا این شورا، موضوع دانشگاه ایرانیان را بررسی و پس از تصمیم گیری اعلام نظر خواهد کرد. 

 

** سند آمایش آموزش عالی جدا از طرح آمایش توسعه کشور نیست

معاون آموزشی وزیر علوم درباره بحث طرح سند آمایش آموزش عالی گفت: این طرح آمایش جدا از طرح آمایش توسعه کشور نیست و باید طرح آمایش توسعه کشور را فراهم کنیم که در هر منطقه و استانی از کشور باید چه توسعه ای پیدا کند. 

 

وی افزود: این توسعه شامل توسعه های صنعتی، اقتصادی، کسب و کار و خدمات است.

 

به گفته میلی منفرد با مشخص شدن این زمینه ها می توان سند آمایش را تدوین کرد که در هر منطقه ای چه رشته هایی و مقاطع تحصیلی می شود راه اندازی کرد. 

 

** طرح روند اصلاح پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور 

میلی منفرد در پاسخ به سوالی در رابطه با طرح روند اصلاح پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور گفت: یکی از مهم ترین مباحث ما در وزارت علوم ارتقای کیفیت است. 

 

وی افزود: به اعتقاد آموزش عالی کیفیت یکی از اهداف نظام علمی کشور است و برای ارتقای این کیفیت باید از وضعیت فعلی ارزیابی داشته باشیم. 

 

میلی منفرد ادامه داد: این ارزیابی در دانشگاه های پیام نور، غیردولتی و آزاد در حال انجام است و دانشگاه آزاد هم در همین زمینه فعالیت هایی را کرده است. 

 

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: متوازن کردن ظرفیت ها می تواند ارتقای کیفیت ها به مجموعه را به دنبال داشته باشد. 

 

** پردیس های خودگردان بحث قانون برنامه است 

میلی منفرد درباره پردیس های خودگردان گفت: این موضوع بحث قانون برنامه است و در این مدت سعی کردیم کیفیت را در پردیس ها افزایش دهیم. 

 

وی گفت: ورود دانشجویان و انتخاب آنان را قانونمند کردیم و سعی شده نظارت بر پردیس ها را بیشتر کنیم تا کیفیت را در تحصیلات تکمیلی افزایش دهیم. 

اخبار دانشگاه - ایرنا