اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آژانس: ایران داده‌ها درباره‌ی میزان تولید و فروش نفت را عمداً دستکاری می‌کند! / تحریم‌ نفت ایران موثر بوده است



آژانس بین‌المللی انرژی , نفت ایران

 

در گزارش ماهانه‌ی آژانس بین‌المللی انرژی ادعا شده است: ۴۲ میلیون بشکه نفت ایران به فروش نرفته و تحریم‌نفت موثر بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی گزارش می‌دهد که در آستانه‌ی آغاز تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، نزدیک به ۴۲ میلیون بشکه نفت ایران به فروش نرفته و در تانکرهای نفتی باقی مانده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی متخصصان نفتی غیرایرانی در صنعت نفت ایران گزارش می‌دهد که علی‌رغم کاهش تقاضا برای نفت ایران، مقامات ایرانی از کاهش میزان استخراج روزانه امتناع می‌کنند و تانکرهای نفتی ایران به مرز اشباع رسیده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماه ژوئن خود ادعا می کند: علی‌رغم قوانین بین‌المللی، مقامات ایران به شکل "مداوم" دستگاه‌های آمارگیری را خاموش کرده و داده‌ها درباره‌ی میزان تولید و فروش را "به عمد" دستکاری می‌کند!.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
گزارشگر بی بی سی : تحریم کنندگان ایران در حال چشیدن آثار تحریم نفت ایران هستند.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آژانس بین المللی انرژی: تولید نفت ایران به کمترین میزان در دو دهه گذشته رسیده است



گزارش آژانس بین المللی انرژی: صادرات نفت ایران به 860 هزار بشکه رسید

بالا ترین میزان تولید و صادرات نفت ایران پس از انقلاب اسلامی در سال 1384 محقق شد . در این سال تولید روزانه نفت خام ایران به بیش از 4 میلیون و 200 هزار بشکه و صادرات نفت خام کشور روزانه به بالای 2 میلیون و 500 هزار بشکه رسید.بر اساس گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی تولید نفت ایران در ماه سپتامبر سال جاری میلادی به 2 میلیون و 630 هزار بشکه در روز رسید.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران در گزارش جدید آژانس که روز گذشته منتشر شد ، این نکته مورد تاکید قرار گرفته که تولید نفت ایران به کمترین میزان در دو دهه گذشته رسیده است.

در سال 1988 (1367) که سال پایانی جنگ تحمیلی با عراق بود تولید روزانه نفت خام ایران به 2 میلیون و 490 هزار بشکه در روز رسید که کمترین میزان در تاریخ پس از انقلاب اسلامی است.

بالا ترین میزان تولید و صادرات نفت ایران پس از انقلاب اسلامی در سال 1384 محقق شد . در این سال تولید روزانه نفت خام ایران به بیش از 4 میلیون و 200 هزار بشکه و صادرات نفت خام کشور روزانه به بالای 2 میلیون و 500 هزار بشکه رسید.

آژانس بین المللی انرژی با اشاره به اینکه تولید نفت ایران در 9 ماه گذشته به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است ، افزوده است که صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر سال جاری به 860 هزار بشکه رسیده است و این در حالی است که ایران در اواخر سال گذشته میلادی روزانه 2 میلیون و 200 هزار بشکه نفت صادر می کرد.

طبق این گزارش  در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه آگوست تولید نفت روزانه ایران 220 هزار بشکه کاهش داشته است./عصرایران