اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آپارتمان‌ های متری 4 میلیون در تهران


ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی واحد مسکونی نوساز فروشی در مناطق مختلف تهران پرداخته است که قیمت هر متر مربع آنها 4میلیون تومان تعیین شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی واحد مسکونی نوساز فروشی در مناطق مختلف تهران پرداخته است که قیمت هر متر مربع آنها 4میلیون تومان تعیین شده است.

بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در تهران نشان می‌دهد که همچون گذشته هر محله از یک بازه قیمتی مشخصی برخوردار نیست، بلکه این روزها نرخ‌های پیشنهادی فروش از سوی مالکان در هر محله مشابه قیمت اعلام شده در محله‌های دیگر است.

همان‌طور که اشاره شد ستون امروز نبض بازار به معرفی واحدهایی که ارزش هر متر مربع آنها 4 میلیون تومان است پرداخته است. جداول نرخ‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی نوساز حاکی از این مساله است که این مبلغ در شمال، شرق، غرب و مرکز تهران برای قیمت‌گذاری برخی از واحدهای مسکونی اعلام می‌شود.

در حال حاضر امثال این قیمت ها که در 4 جهت تهران برای واحدهای مسکونی در بازار مسکن تعیین می‌شود، زیاد است و این مساله باعث شده تا بسیاری از متقاضیان در بازار مسکن این روزها به این نتیجه برسند که بازه قیمت در مناطق مختلف شبیه به هم شده است.

البته در اغلب مواقع قیمت‌های تعیین شده از سوی مالک بیانگر ارزش واقعی آن واحد نیست؛ اما به دلیل اینکه بازار مسکن تنها به دست مالکان کنترل می‌شود، بازه‌های قیمتی معنای واقعی را نمی دهند.

اکنون یک واحد مسکونی 105 متری نوساز در خیابان بهار واقع در حکیمیه با کلیه امکانات متری 4 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

علاوه براین در خیابان آبان در محدوده کریمخان، 4 میلیون تومان قیمت هر متر مربع واحدی به متراژ 90 متر مربع است و این واحد از پارکینگ و انباری نیز بهره مند است.

همچنین در خیابان شمس آباد واحدی 60 متری نوساز با انباری و آسانسور با متری 4میلیون تومان به خریدار واگذار می‌شود.

از سوی دیگر یک واحد مسکونی 125 متری نوساز در شهرك راه‌آهن به همراه کلیه امکانات به بازار فروش عرضه شده است. قیمت کل این واحد 500 میلیون تومان یعنی متری 4 میلیون تومان عنوان شده است.


ویدیو مرتبط :
‫آپارتمان در الهیه تهران متری چند؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی به قیمت خانه در تهران/آپارتمان‌های لوكس متری 10 میلیون تومانی



 قیمت واحد‌های لوكس در تهران

قیمت واحد‌های لوكس در تهران در حال رشد است به‌گونه‌ای كه شواهد نشان دهنده افزایش 500 هزار تومانی تا دو میلیون تومانی برای هر متر مربع آن در شمال شهر است.

 40 درصد از قیمت تمام شده آپارتمان‌های لوکس متاثر از قیمت زمین است و با تغییرات قیمت ارز و مصالح ساختمانی و همچنین زمین، هزینه ساخت آپارتمان‌های لوکس هم تغییر داشته است.

این در حالی است كه نیمی از قیمت مسكن را زمین و درصد قابل توجهی از آن را مصالح ساختمانی تعیین می‌كند. بر این اساس طی چند ماهه اخیر با تاكید بر این‌كه این واحدها متقاضیان ویژه دارد، شاهد تغییر قیمت برای هر متر مربع واحدهای لوکس در شمال تهران در سال جاری بین 500 هزار تا 2 میلیون تومان بوده‌ایم و همچنین افزایش اجاره بها برای این دسته از واحدهای مسکونی نزدیک به 30 درصد نسبت به سال قبل روی داده است.

ایرج رهبر-رییس كانون سراسری انبوه‌سازان-در این‌باره تصریح كرد: در ساخت ساختمان‌های لوکس عمدتا از مصالح وارداتی و با کیفیت استفاده می‌شود که با گرانی ارز، قیمت اینگونه از مصالح که در داخل ساختمان به‌کار می‌رود، با افزایش مواجه شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر مصالح داخلی، تزئینات خارجی یک ساختمان لوکس و تامین امکانات رفاهی که در این ساختمان‌ها به‌کار می‌رود، با نوسان مواجه شده است که در نهایت بر قیمت تمام شده تاثیرگذار خواهد بود.

در حال حاضر ساخت و ساز در آپارتمان‌های لوكس با نوسان قیمت مواجه است و نوسانات قیمت ارز و زمین طی یك‌سال گذشته بازار خانه‌های لوكس را نیز متاثر كرده‌ است.

البته این نكته را نیز نباید فراموش كرد كه این واحدها متقاضیان خاص خود را دارد و نوسانات قیمت بازار آن را دچار ركود نمی‌كند.

به‌طور مثال واحدهای مسکونی سوپر لوکس که مساحتشان بیش از 300 متر مربع است و با امکانات کامل و خاص به بازار عرضه می‌شوند، مشتریان خاص خود را دارند و معمولا گرانی و تورم بر حجم متقاضیان این گروه از تقاضا تاثیر نمی‌گذارد.

قیمت یك واحد لوكس در كامرانیه شمالی از متری شش میلیون و پانصد و پنجاه تا 11 میلیون تومان، در اقدسیه این قیمت از هشت میلیون و 500 هزار تومان به بالا و در خیابان فرشته حداقل قیمت یك واحد لوكس از شش میلیون و دویست هزار تا 10میلیون تومان و در نیاوران نیز این واحدها با متری هفت میلیون تومان به فروش می‌رسند و براساس امكاناتی كه دارند بعضا قیمتها تا متری 15 میلیون تومان نیز به چشم می خورند.

شارژ ماهیانه واحدهای لوكس و سوپرلوكس نیز در این ناطق با توجه به متراژ واحد از حداقل 200 هزار تومان در ماه پرداخت می‌شود./ ایسنا