اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آوار دو خواهر را بلعید



 

آوار دو خواهر را بلعید

 

آتش نشانان دو خواهر را كه در زیر آوار خاك و سنگ گرفتار شده بودند، نجات دادند.

با تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و درخواست کمک از آتش نشانی، آتش نشانان ایستگاه ۱۷ و گروه نجات ۱۰ در ساعت ۲ بامداد شنبه به محل حادثه در خیابان سراج روانه شدند.

علی امامی، فرمانده آتش نشانان در این باره گفت: در این حادثه دیوار ساختمان مسکونی یک طبقه ای در مجاورت با قطعه زمینی که در آن عملیات گودبرداری انجام شده بود، فروریخت.

وی افزود: آتش نشانان با بکارگیری تجهیزات ویژه ایمنی و نجات عملیات آوار برداری را آغاز کردند و پس از یك ساعت تلاش و جستجو دو خواهر ۱۷ و ۲۶ ساله را که زیر آوار گرفتار شده بودند با رعایت اصول ایمنی، سالم از زیر آوار خارج كردند و برای اعزام به مركز درمانی در آمبولانس اورژانس قرار دادند.

به گفته این فرمانده آتش نشانی، علت فرو ریختن ساختمان، رعایت نكردن اصول ایمنی هنگام گودبرداری و سست بودن زمین و پی ساختمان اعلام شد.... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
آموزش نجات در آوار - نحوه ورود به آوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواهر و برادر روستایی، قربانی سرقت شدند



 

 

 

مرد معتادی كه برای تصاحب اموال یك زن و مرد سالخورده روستایی، آنها را با داس به قتل رسانده بود، از سوی پلیس شهرستان خمام دستگیر شد.



۲۲ آذر امسال مردی با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شهرستان خمام از توابع رشت تماس گرفت و از قتل خواهر و برادر همسایه‌اش خبر داد.



پس از این تماس، ماموران اداره آگاهی شهرستان خمام به محل حادثه - كه یكی از روستاهای شهرستان بود - اعزام و متوجه شدند زن و مرد سالخورده‌ای كه خواهر و برادر هستند، با ضربه‌های داس به قتل رسیده‌اند و اجسادشان در اتاق خانه افتاده بود.



ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی، اجساد آنها را به پزشكی قانونی انتقال دادند و به تحقیق از اهالی روستا پرداختند كه مشخص شد این خواهر و برادر از طریق كشاورزی امرار معاش می‌كردند و با مردم روستا نیز هیچ مشكلی نداشتند.



با مشخص شدن این موضوع، ماموران كه احتمال می‌دادند این خواهر و برادر سالخورده قربانی سرقت شده باشند، در ارتباط با افراد معتاد و سابقه‌دار روستا به بررسی پرداختند و متوجه شدند پسر یكی از روستاییان كه معتاد بوده از شب حادثه ناپدید شده است.



ماموران با به دست آمدن این اطلاعات، جستجو برای یافتن این مرد معتاد را كه تنها مظنون حادثه بود آغاز كردند تا این‌كه ۲ روز قبل متهم را در خانه یكی از اقوامش شناسایی و دستگیر كردند.

 


● اعتراف به ۲ جنایت



با انتقال این مرد معتاد به اداره پلیس، وی در بازجویی به قتل خواهر و برادر روستایی اعتراف كرد.



متهم به قتل در اظهاراتش به پلیس گفت: مقتولان فرزندی نداشتند و با هم زندگی می‌كردند. با توجه به این‌كه آنها كشاورز بودند گمان می‌بردم از فروش محصولات خود پول فراوانی به دست آورده و آن را در خانه پنهان كرده‌اند.



بنابراین شب حادثه به بهانه عیادت به خانه آنها رفتم. وقتی زن صاحبخانهبه آشپزخانه رفت با داس به سوی برادر وی حمله كرده و او را به قتل رساندم. در این هنگام خواهر مقتول با مشاهده این وضعیت با داد و فریاد قصد فرار داشت كه سد راه او شدم و او را هم با داس كشتم و با سرقت ۲۴۰ هزار تومان، از محل فرار كردم.



مرد معتاد به اتهام قتل این خواهر و برادر روستایی، با قرار قانونی روانه بازداشتگاه پلیس شد تا بزودی صحنه‌های جنایت را بازسازی كند.