اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آنفلوانزای A در فارس سه قربانی گرفت



بیماری آنفلوانزای نوع A ، جان سه بیمار را در فارس گرفت .به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم بید اعلام کرد : 2 بانوی 28 و 31 ساله بر اثر بیماری آنفولانزای نوع A در دو روز گذشته جان باختند .

 

امینی افزود: بانوی 28 ساله خرم بیدی باردار بود .

همچنین بنا بر اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج یک بانوی 25 ساله دانشجو نیز بر اثر این بیماری جان باخت .

نصری رئیس شبکه بهداشت و درمان خنج اعلام کرد : تاکنون 5 نفر مبتلا به این بیماری در این شهرستان شناسایی شده اند .../واحد مرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
خلیج فارس ایران - مهدی قربانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین قربانی آنفلوانزای خوكی سال 2011 در ایتالیا



 

 

 

نخستین قربانی آنفلوانزای خوكی سال 2011 در ایتالیا

 

آنفلوانزای خوكی با بازگشت به ایتالیا در اولین روزهای سال 2011 ، جان یك زن 40 ساله ایتالیایی گرفت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از منابع خبری، این زن مبتلا به ویروس H1-N1، موسوم به آنفلوانزای خوكی كه از بیماری قلبی نیز رنج می برد در بیمارستان 'سان دانیئله' در شهر اودینه در شمال ایتالیا جان سپرد.

نتیجه آزمایشات بعمل آمده بر روی نخستین قربانی این ویروس در سال جاری میلادی در موسسه میكرب شناسی 'بورلو گاروفالو' انجام گردید و علت مرگ ویروس H1N1 تشخیص داده شد.

موسسه عالی بهداشت ایتالیا در بیانیه ای اعلام كرد كه نیازی به بصدا درآوردن زنگ خطر نیست و جای نگرانی از همه گیری ان وجود ندارد.

انفلوانزای خوكی پس از موارد سال 2009 كه تمام رسانه ها را به حركت درآورد، امسال هنوز درایتالیا به اوج خود نرسیده است.

'جووانی رتسا' متخصص موسسه عالی بهداشت ایتالیا گفت: روند فعلی این آنفلوانزا مربوط به فصل مربوطه می شود و عادی است.

وی گفت :ما در هفته اخیر نیز افزایشی از این بیماری ثبت كرده ایم كه البته همانند سال های قبل است و می توانیم پیش بینی كنیم كه اكثر موارد ابتلا به ویروس درماه های ژانویه و فوریه بوقوع می پیوندد.

شبكه مراقبت از این نوع انفلوانزا با اعلام اینكه در انگلیس 39 نفر تاكنون جان خود را از دست داده اند و معمولا دروازه ورود این نوع ویروس به اروپا محسوب می شود، گزارش داد: در هفته اخیر از هر یك هزار بیمار مراجعه كننده درایتالیا، 2.72 نفر به این ویروس مبتلا بودند.

براساس گزارش ها ویروس انفلوانزای خوكی در ایتالیا از سال 2009 تا كنون موجب مرگ صدها نفر شده است ...../منبع:ایرنا