اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آموزش زبان فارسی به جاسوسان اسرائیلی چگونه انجام می شود



آموزش زبان فارسی به جاسوسان اسرائیلی چگونه انجام می شود

یکی از مدرسان این کلاس ها، یک زن نظامی با درجه گروهبانی است. او تا سن 8 سالگی در ایران می زیست و سپس به اسرائیل مهاجرت کرد به همین دلیل زبان فارسی را به خوبی بلد است.

یک رسانه اسرائیلی در گزارشی به جزئیات آموزش زبان فارسی در یکی از واحدهای سازمان های جاسوسی این رژیم پرداخت.

 شبکه دوم تلویزیون اسرائیلی اعلام کرد: هم اکنون زبان فارسی در یکی از پایگاه های سازمان جاسوسی اسرائیل تدریس می شود. تدریس زبان فارسی شامل ترانه ها، ضرب المثل های عامیانه، حدس و گمانه ها، کنایه ها، اشاره ها و اصطلاح های این زبان نیز می شود.

شرکت کنندگان در این کلاس های آموزشی، جوانان کم سنی هستند که سعی می کنند زبان فارسی را به خوبی بیاموزند. در این کلاس ها آنها می آموزند که چگونه مفهوم و معنی کلمات و جملات و لهجه ها و معانی آنها را در ایران را درک کنند.

یکی از مدرسان این کلاس ها، یک زن نظامی با درجه گروهبانی است. او تا سن 8 سالگی در ایران می زیست و سپس به اسرائیل مهاجرت کرد به همین دلیل زبان فارسی را به خوبی بلد است.

تصویری از یکی از کلاس های آموزش زبان فارسی در سازمان های جاسوسی اسرائیل

 

 جاسوسان اسرائیلی , آموزش زبان فارسی به جاسوسان اسرائیلی


او می گوید: اعضای واحد 8200 که ایمیل ها و مکالمات داخل ایران را تحت بررسی قرار می دهد درباره کلماتی آموزش می بینند که حتی برخی افراد فارسی زبان در ایران نیز ممکن است معنی آنها را درک نکنند زیرا برخی کلمات و جملات در زبان فارسی دارای معانی دیگری هستند.

این درجه دار ارتش اسرائیل که با نام اختصاری "ک" در این گزارش از او یاد می شود اضافه می کند: ما می خواهیم به روح زبان برسیم نه فقط به خود زبانی که مقامات ایرانی به وسیله آن سخن می گویند زیرا آنچه ما نیاز داریم درک کلمات در گویش های عامیانه و لهجه است یعنی معنی کلمات در لهجه های عامیانه را باید دریافت کنیم.

در بخشی از این گزارش نیز آمده است: شرکت کنندگان در کلاس های آموزش زبان فارسی، گوشی هایی را بر روی گوش خود قرار می دهند و حتی به ترانه های فارسی نیز گوش می دهند تا معنی این کلمات و جملات را درک کنند زیرا به عنوان مثال یکی از افسران ایرانی در یکی از ایمیل های خود از کلمات یکی از ترانه ها استفاده می کرد ولی منظور  او این ابود که اتفاقی روی خواهد داد./عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
اعتراف جاسوسان اسرائیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگزاری دوره آموزش زبان فارسی در اسرائیل


وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دوره زبان فارسی برای کارمندان خود برگزار می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: به گزارش "یدیعوت آحارونوت"، دپارتمان آموزش وزارت خارجه اسرائیل خبر داد که قصد دارد دوره آموزش زبان فارسی برای دیپلمات‌ها و کارمندان این وزارت‌خانه برگزار کند.

این طرح بخشی از اهداف تعیین شده برای وزارت خارجه اسرائیل برای سال 2015 است که شامل خنثی سازی برنامه هسته‌ای ایران در سطوح دیپلماتیک و حفظ تحریم‌ها علیه ایران و حفظ اتحاد منطقه‌ای علیه ایران و تاکید بر مشارکت ایران در حمایت از تروریسم و بی ثبات کردن منطقه است.

از کارمندان وزارت خارجه اسرائیل به طور معمول انتظار می‌رود که بر تلاش‌های اطلاعاتی و دیپلماتیکی علیه برنامه هسته‌ای ایران تمرکز کنند.