اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمنه بهرامی: هیجان فراوانی دارم؛ چشم چپم بینا می شود/عکس



آمنه بهرامی,جراحی چشم آمنه بهرامی,وضعیت جسمانی آمنه بهرامی

 

نتیجه تلاش های 8ساله آمنه- دختری که قربانی اسیدپاشی خواستگارش شده بود - برای بازیابی بینایی اش امروز (چهارشنبه) مشخص می شود. او روز دوشنبه چشمش را برای چندمین بار به تیغ جراحان اسپانیایی سپرد تا آن ها طی حدود 8 ساعت جراحی سخت و نفس گیر عمل پیوند قرنیه، شبکیه و پلک او را به طور موفقیت آمیز انجام دهند. قرار است پانسمان چشم آمنه امروز ،دیروز (سه شنبه) برداشته شود وپزشکان امید زیادی به بینایی مجدد او دارند.

 

شیرین بهرامی نوا خواهر آمنه عصر دیروز آخرین وضعیت پزشکی آمنه را شرح داد. او گفت: طبق برنامه ریزی متخصصان کلینیک ایمو در شهر بارسلون اسپانیا ساعت 15.30 روز دوشنبه عمل جراحی چشم خواهرم شروع شد. در این جراحی پیوند و ترمیم شبکیه توسط «دکتر مته او»، قرنیه توسط «دکتر گریس» و پیوند پلک بالا و پایین از داخل و پیوند سطح رویی پلک پایین چشم چپ توسط «دکتر رامون مدل» انجام شد. جراحی تا ساعت 22 طول کشید و آمنه حدود ساعت 23 به هوش آمد و درحالی که چشمانش پانسمان شده بود به خانه منتقل شد. وی ادامه داد: قرار است پانسمان چشم آمنه امشب (دیشب) باز شود و دکترها امید زیادی دارند که او بتواند دوباره ببیند. در همین حال آمنه درحالی که درد زیادی را به دلیل این جراحی سنگین تحمل می کرد به سوالات پاسخ داد.

 

از آخرین وضعیت چشمانت صحبت کن

شکر خدا پزشکانم از نتیجه جراحی راضی هستند و ظاهرا همه چیز به خوبی پیش می رود. این عمل خیلی برایم سخت بود و من حدود 8 ساعت بیهوش بودم و شبکیه، قرنیه و پلک چشمم پیوند زده شد. چون چشمم پلک نداشت پزشکان از پوست بازویم برای ساختن پلک استفاده کردند. در طول این سال ها چشم چپم کوچک شده بود اما حالا با این عمل چشمم به اندازه واقعی اش برگشته است. طبق توصیه «دکتر مدل» دو روز استراحت کردم امشب (دیشب) پانسمان چشمانم باز می شود. خیلی هیجان دارم. چون دکترم گفته به احتمال زیاد چشم چپم بینایی اش را به دست می آورد.

 

چشم راستت در چه وضعیتی قرار دارد؟

بعد از اسیدپاشی چشم راستم به طور کامل تخلیه شد و حالا فقط یک پروتز داخلش است و ظاهرا برای چشم راستم نمی شود کاری کرد.

 

هزینه این جراحی ات را چطور تامین کردی؟

واقعا از دکتر مرتضی صفار نطنزی سفیر ایران در اسپانیا تشکر می کنم. ایشان طی هماهنگی که با وزیر امور خارجه و دفتر ریاست جمهوری انجام دادند هزینه جراحی ام راکه 13هزار و 500یورو بود پرداخت خوشبختانه این بار مشکل مالی نداشتم و جراحی در کمال آرامش انجام شد و من فقط درد عمل را تحمل کردم و دیگر درد بی پولی نداشتم. قرار است صفار نطنزی روز چهارشنبه و پنج شنبه به بارسلون سفر و با پزشکانم در کلینیک ایمو نیز دیدار کند. او یک انسان واقعی است و در این مدت به من آرامش داد.

 

حالا که قرار است دوباره بینایی ات را به دست بیاوری چه حسی داری؟

هیجان زیادی دارم و خدا را با تمام وجودم شکر می کنم. 8سال از آن روز می گذرد و من در این مدت همیشه امیدوار بودم. خدا هم جواب امیدم را به من داد. در این مدت افراد زیادی برایم زحمت کشیدند که از همه آنها تشکر می کنم. از صفار نطنزی، احمدی نژاد ،صالحی و روزنامه خراسان که همیشه پیگیر احوال من بوده و صدایم را به گوش مسئولان و هم وطنانم رسانده و همه کسانی که من را دعا می کنند تشکر می کنم.

 

ترمیم چشمت چه زمانی به پایان می رسد و کی به ایران برمی گردی؟

دقیقا معلوم نیست و همه چیز فردا (چهارشنبه) معلوم می شود اما به احتمال زیاد شهریورماه برمی گردم تا در مراسم رونمایی از کتابم شرکت کنم.

 

ماجرای دریافت دیه چشمت به کجا رسید؟

وقتی به کشور برگردم این موضوع را حتما پیگیری می کنم. از محسنی اژه ای خواهش می کنم کاری کند که دیه چشمم به من پرداخت شود. چون دیه حق من است.آمنه بهرامی نوا روز 12 آبان سال 83 در حالی که 27 سال داشت از سوی جوانی به نام مجید که خواستگارش بود مورد اسیدپاشی قرارگرفت و از هر دو چشم نابینا شد. در جریان رسیدگی به شکایت آمنه از جوان خواستگار کینه جو، قضات دادگاه کیفری استان تهران حکم به قصاص چشم متهم دادند و این حکم نیز از سوی قضات دیوان عالی کشور تایید شد اما آمنه در آخرین لحظات پیش از اجرای حکم از قصاص مجید صرف نظر کرد.

 

منبع:روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
آمنه بهرامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطع امید پزشكان از بینا شدن آمنه بهرامی



قطع امید پزشكان از بینا شدن آمنه بهرامی

پزشكان معالج آمنه بهرامی- دختری كه قربانی اسیدپاشی خواستگارش شده بود – در تازه‌ترین اظهارنظر اعلام كردند به دلیل از دست دادن زمان چشم او دیگر بینا نمی‌شود.

به گزارش اعتماد، آمنه بهرامی كه هم‌اكنون در شهر بارسلون به سر می‌برد در گفت‌وگویی تلفنی درباره آخرین وضعیت پزشكی‌اش گفت: در دور جدید معالجه چشمم كه از چند ماه قبل در كلینیك ایمو بارسلون آغاز شد پزشكان كارهای مربوط به ساختن پلك را برایم انجام دادند.

 آنها از داخل دهانم چند تكه پوست برداشتند و از آن به عنوان پلك مصنوعی استفاده كردند. پزشكان پیش از این امیدوار بودند تا با انجام چند جراحی دیگر چشم چپم بین 10 تا 30 درصد بینایی‌اش را به دست بیاورد اما چند روز قبل وقتی چشمم را معاینه كردند گفتند امیدشان برای بینا شدنم ناامید شده است.

 آمنه ادامه داد: سال‌ها تلاش كردم تا شاید حداقل یكی از چشمانم درصد كمی بینا شود اما حالا دیگر هیچ امیدی برای بینا شدنم وجود ندارد. دكترها اعلام كردند زمان از دست رفته است و دیگر برای بینایی‌ام نمی‌شود كاری كرد.

/اعتماد