اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا: ما همه متوجه لحن و اظهارات روحانی شده ایم؛ اما سخن گفتن کافی نیست!/ تمام تحریم ها برطرف می شود اگر



لغو تحریمهای ایران

آمریکا: ما همه متوجه لحن و اظهارات روحانی شده ایم؛ اما سخن گفتن کافی نیست!/ تمام تحریم ها برطرف می شود اگر .../ تیم هسته ای روحانی به پیشنهادات آلماتی پاسخ واقعی دهد

به گفته ی این مقام آمریکایی، به محض آنکه ایران به مسئولیت ها و وظایف خود عمل کند، تمام تحریم ها برداشته می شود... ما از سخنان مثبت روحانی خرسندیم اما آنچه به دنبال آن هستیم، اقداماتی است که نشان دهنده ی تمایل به تعامل جدی با پنج بعلاوه یک است.

المانیتور نوشت: آمریکا که خرسند از سیگنال های انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران است، امیدوار به حضور تهران در مذاکرات و پاسخ اساسی این کشور است.

 

به گزارش انتخاب، یک مقام آمریکایی روز جمعه گفت: ما همه متوجه لحن مثبت روحانی و اظهارات او پس از انتخابات شده ایم.

وی ادامه داد: ما از سخنان مثبت روحانی خرسندیم اما آنچه به دنبال آن هستیم، اقداماتی است که نشان دهنده ی تمایل به تعامل جدی با پنج بعلاوه یک است.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: سخن گفتن کافی نیست، ما به پاسخی واقعی نیازمندیم.

 

به نوشته ی المانیتور، گفتگوها بین ایران و پنج بعلاوه یک احتمالا در ماه سپتامبر از سر گرفته می شود.

این مقام ارشد آمریکا که المانیتور نامی از آن نبرده است، بیان داشت: شش قدرت جهانی از تیم هسته ای روحانی می خواهد که پاسخی واقعی به پیشنهاد اعتمادساز آلماتی دهند.

 

وی افزود: ما همگی معتقدیم که پیشنهادات ارائه شده در آلمانی پیشنهادات خوبی بودند و همچنان فرصت و زمان برای دستیابی به راه حلی دیپلماتیک بر سر مسئله هسته ای ایران وجود دارد.

به گفته ی این مقام آمریکایی، به محض آنکه ایران به مسئولیت ها و وظایف خود عمل کند، تمام تحریم ها برداشته می شود./انتخاب

 

 


ویدیو مرتبط :
بازخوانی مناظره انتخابات ریاست جمهوری و لحن خاص روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزارت خارجه آمریکا به اظهارات صالحی درباره «رفع تحریم ها»: چیزی نمی گوییم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

واکنش وزارت خارجه آمریکا به اظهارات صالحی درباره «رفع تحریم ها»: چیزی نمی گوییم

 

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا: مدت زمان (مذاکرات 1+5 با ایران)، محدود و مشخص است / سعود الفیصل: نمی توان به مانند فیلسوفان سخن بگوییم و سخن بگوییم. مذاکرات با ایران نمی تواند تا بی نهایت ادامه داشته باشد.

 وزارت خارجه آمریکا از واکنش به اظهارات اخیر  علی صالحی وزیر خارجه ایران درباره "رفع تدریجی تحریم ها" خودداری کرد.

روز گذشته صالحی گفته بود: از امروز شاهد رفع تدریجی تحریم ها خواهیم بود.

به گزارش عصر ایران، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت: یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال این روزنامه درباره اظهارات اخیر صالحی گفت: وزارت خارجه آمریکا خواهان واکنش نشان دادن به اظهارات صالحی نیست.

این سخنگو که نام او درج نشده است در این باره به اظهارات "پاتریک وینتریل" دستیار سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در روز پنج شنبه گذشته اشاره کرد.

وینتریل گفته بود: مذاکرات با ایران در آلماتی مفید بود. کشورهای 1+5 پیشنهاداتی را برای ایجاد اعتماد به ایران ارائه کردند که می تواند به مذاکرات با هدف حل همه جانبه و طولانی مدت کمک کند.

دو طرف مذاکرات درباره برگزاری نشست دیگری در روز 18 ماه جاری میلادی توافق کردند تا پس از آن دوباره در روز 6 آوریل آینده(16فرودین) به آلماتی بازگردند.

این مقام آمریکایی درباره توصیف های ایران از مذاکرات آلماتی با عبارت هایی چون "موفقیت آمیز" و "باب رفع تحریم ها را باز کرد" نیز گفته است: نمی توانم درباره طرف ایرانی بیش از این سخن بگویم که ایرانی ها نظراتی را درباره مذاکرات بیان کردند اما نکته مهم این است که ما پیشنهادات خود را ارائه کردیم و گفتیم که این پیشنهادات خوب و جدی هستند.

جان کری: زمان مذاکرات با ایران محدود است

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی با همتای سعودی اش در ریاض گفت: مدت زمان (مذاکرات 1+5 با ایران)، محدود و مشخص است.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی هم گفت: ایران در مذاکرات آلماتی قزاقستان، جدیت کافی را از خود نشان نداد.

وی افزود:  نمی توان به مانند فیلسوفان سخن بگوییم و سخن بگوییم. باید مذاکرات را جدی بگیریم و التزامات خود را به صورت شفاف و واضح در مذاکرات مطرح کنیم. مذاکرات با ایران نمی تواند تا بی نهایت ادامه داشته باشد./عصر ایران