اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا: روی ضرب‌ الاجل 24 نوامبر تمرکز کردیم


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: تمرکز ما روی ضرب‌الاجل 24 نوامبر است و ما درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگویی نکرده‌ایم.

خبرگزاری ایسنا: جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، گفت: من فکر می‌کنم واضح است که تمرکز ما روی ضرب‌الاجل 24 نوامبر قرار دارد.

جن ساکی افزود: ما درباره تمدید این مذاکرات گفت‌وگویی نکرده‌ایم بنابراین من اطلاع بیشتری در این باره ندارم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: بیل برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا هفته جاری به کار خود پایان می‌دهد اما وی قرار است به همکاری خود در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ادامه دهد.

جن ساکی افزود: برنز 33 سال است که در دستگاه دیپلماسی خارجی آمریکا فعالیت می‌کند و قرار بوده است در سال 2013 بازنشسته شود اما بنا به درخواست رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه وی به کار خود ادامه داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره نقش برنز در مذاکرات هسته‌ای ایران، اظهار کرد: ما پیش از این در این باره گفت‌وگو کرده‌ایم اما من تنها می‌خواستم تاکید کنم که وی به کار خود در تیم مذاکره‌کننده ادامه می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
ضرب الاجل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بحث تعطیلی دولت آمریکا به مجلس سنا کشیده شد/سه‌شنبه ضرب‌الاجل افزایش سقف بدهی



تعطیلی دولت آمریکا,بحران تعطیلی دولت آمریکا,

بحران ادامه‌دار تعطیلی دولت آمریکا
بحث تعطیلی دولت آمریکا به مجلس سنا کشیده شد/سه‌شنبه ضرب‌الاجل افزایش سقف بدهی

مذاکرات بر سر پایان دادن به بن بست سیاسی در واشنگتن که منجر به تعطیلی بخش عظیمی از دولت شده است، به مجلس سنای این کشور سرایت کرد.

به گزارش فارس به نقل از بی بی سی، مذاکرات بر سر پایان دادن به بن بست سیاسی در واشنگتن که منجر به تعطیلی بخش عظیمی از دولت شده است، به مجلس سنای این کشور سرایت کرد.

رهبران جمهوری خواه و دموکرات برای اولین بار طی هفته‌های اخیر با یکدیگر گفت‌وگوی مستقیم انجام دادند، اما به گفته خبرنگاران نشانه کمی از دستیابی به موفقیت وجود دارد.

تعطیلی دولت زمانی آغاز شد که کنگره زمان ضرب الاجل اول اکتبر برای تصویب بودجه را نپذیرفت.

ایالات متحده اکنون با زمان ضرب الاجل دیگری در روز سه شنبه برای افزایش سقف بدهی رو به رو است.

اگر تا آن زمان توافقی حاصل نشود، ایالات متحده با یک بحران جدی رو به رو شده و عواقب این اتفاق هم برای داخل این کشور و هم برای خارج از این کشور تهدید کننده خواهد بود.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، سناتور دموکرات دیک دربین گفت: هدف رسیدن به توافقی بر سر افزایش سقف بدهی قبل از باز شدن بازارها در روز دوشنبه است.

گفت‌وگوها بین هری رید رهبر دموکرات ها که اکثریت کنگره را تشکیل می‌دهند و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری خواهان که پیشتر در روز شنبه انجام گرفت، به نظر می رسد، اولین دیدار رو در روی بین این دو نفر از ماه جولای بوده است.

آقای رید گفت: گفت‌وگوها در محیطی بسیار صمیمانه برگزار شد، اما در سطحی بسیار ابتدایی صورت گرفت، هیچ چیز قطعی نیست،اما من امیدوارم که صحبت های ما باعث آرامش دادن به مردم آمریکا و جهان شود.

آقای مک کانل نیز گفت: ما جلسه خوبی داشتیم، وی توضیح اضافه‌ای نداد.

آقای رید پس از این مذاکره برای گفت‌وگو با رئیس جمهور باراک اوباما رهسپار کاخ سفید شد.

اما او طرح ارائه شده توسط سناتور جمهوری خواه سوزان کالینز را که به دولت اجازه افزایش سقف بدهی‌اش تا 31 ژانویه را می‌داد، رد کرد.

دموکرات ها اکثریت کنگره آمریکا را در دست دارند، اما در جمع‌آوری آرای لازم برای پیشبرد حمایت از طرح برداشتن سقف بدهی، قدرت لازمه را ندارند./فارس