اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا خبر شکار "اسکن ایگل" را تلویحا تایید کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آمریکا خبر شکار "اسکن ایگل" را تلویحا تایید کرد

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در اقدامی منفعلانه خبر شکار هواپیمای بدون سرنشین این کشور توسط نیروی دریایی ایران را تکذیب، اما اعلام کرد چندی پیش یک فروند از این نوع هواپیما مفقود شده است.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در اقدامی منفعلانه خبر شکار هواپیمای بدون سرنشین این کشور توسط نیروی دریایی ایران را تکذیب، اما اعلام کرد چندی پیش یک فروند از این نوع هواپیما مفقود شده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، ناخدا سوم "جیسون سالاتا" با تکذیب اینکه به تازگی هواپیمای بدون سرنشینی از مجموعه پهبادهای آمریکا در خلیج فارس مفقود شده باشد، مدعی شد: هیچ یک از هواپپیمای بدون سرنشین آمریکا در خاورمیانه مفقود نشده است.

سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در ادامه اظهار داشت : تمام هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا که در منطقه خاورمیانه حضور دارند مورد شمارش قرار گرفته اند.

سالاتا در عین حال گفت: یک فروند پهباد اسکن ایگل را در گذشته از دست داده ایم، اما اخیرا چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی همچنین این مسئله را که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به آسمان ایران تجاوز کرده باشند، نیز تکذیب کرد و مدعی شد: عملیات های آمریکا در خلیج فارس در آبها و آسمان بین المللی انجام می شوند.

به نوشته وال استریت ژورنال، چند فروند از هواپیماهای بدون سرنشین اسکن ایگل در امارات متحده عربی به کار گرفته شده اند.

در ادامه این گزارش آمده است : اگر خبر شکار پهباد آمریکایی توسط نیروی دریایی ایران درست باشد، این سومین هواپیمای بدون سرنشین آمریکاست که در دوسال گذشته توسط ایران شکار شده است.

این درحالی است که شبکه خبری العالم تصاویری از این پهباد را در حالی که دو افسر نیروی دریایی در حال توضیح دادن در خصوص آن هستند منتشر کرده است./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
شکار پهپاد اسکن ایگل آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران تایید کرد، آمریکا تکذیب ; اسکن ایگل چگونه فرود آمد؟



ایران تایید کرد، آمریکا تکذیب

اسکن ایگل چگونه فرود آمد؟

اظهارات مقامات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی نقش هواپیما های کوچک بدون سرنشین در روابط متشنج ایران و آمریکا را خاطرنشان می کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

دیپلماسی ایرانی: ایران می گوید یک پهپاد آمریکایی را که بر فراز آسمانش در خلیج فارس در حال پرواز بوده ناگزیر به فرود کرده است. هرچند آمریکا مدعی است پهپاد ها را شمارش کرده و هیچ کدام از آنها ناپدید نشده اند اما اظهارات مقامات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی نقش هواپیما های کوچک بدون سرنشین در روابط متشنج ایران و آمریکا را خاطرنشان می کند.

چالش اصلی آمریکا و متحدان اروپایی اش و همچنین اسرائیل با ایران، برنامه های هسته ای این کشور است. ایران اهداف هسته ای خود را صلح آمیز توصیف می کند اما تردید واشینگتن در خصوص ماهیت این فعالیت ها جنگی پنهان بین تهران و واشینگتن را پایه گذاری کرده است. کریستین ساینس مانیتور سال گذشته گزارش داد که این جنگ هم اکنون سوء قصد به حان دانشمندان هسته ای ایران، انفجار در تاسیسات موشکی  و صنعتی، طراحی ویروس های رایانه ای مانند استاکس نت و البته هدف قرار دادن پهپادهای آمریکایی را شامل می شود.

گزارش روز سه شنبه تلویزیون دولتی ایران تصاویری از اسکن ایگل ساخت شرکت بوینگ را در مقابل نقشه بزرگی از ایران نشان داد که روی آن به زبان فارسی و لاتین نوشته شده بود ما آمریکا را زیر پای خود له می کنیم. آسوشیتدپرس در این زمینه گزارش داده است که در صورت به اثبات رسیدن اظهارات مقامت ایرانی، این سومین باری است که در دو سال گذشته پهپاد های آمریکایی از سوی ایران هدف قرار داده می شوند. دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اما اعلام کرده است که این پهپاد حریم هوایی ایران را نقض کرده و آن را ناگزیر به فرود کرده و به این منظور از روش الکترونیک استفاده کرده است.

انکار آمریکا

این در حالی است که سخنگوی ناوگان پنجم نیروی هوایی آمریکا در بحرین در گفت و گو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد نیروی دریایی آمریکا مسئولیت پهپاد ها را بر عهده دارد و آنها طبق قوانین بین المللی عمل می کنند. وی در ادامه اعلام کرد اخیرا پهپادی متعلق به آمریکا ناپدید نشده است.

با وجود اینکه آمریکا ناپدید شدن پهپاد را تکذیب می کند اما ایران در دسامبر گذشته کنترل یک پهپاد آمریکایی که سرگرم جاسوسی از تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی بود را به دست گرفت. یک مهندس ایرانی در گفت و گو با المانیتور اعلام کرد که ایران کنترل این پهپاد را از طریق دستکاری سیستم هماهنگ کننده موقعیت در دست گرفت و آن را ناگزیر به فرود کرد. اسکات پترسون ، نویسنده روزنامه نیویورک تایمز که سال گذشته خبر فرود آوردن آر کیو 170 را منتشر کرده بود ، می گوید در صورتی که اظهارات مقامات ایرانی اثبات شود، احتمالا جمهوری اسلامی از تاکتیک های الکترونیکی سال گذشته استفاده کرده است. به این معنی که ایران از اطلاعات پهپادی که پیش تر فرود آورده بود استفاده کرده و پهپاد بعدی را نیز ناگزیر به فرود کرده است. البته مقامات آمریکایی مدعی شده بودند که آر کیو 170 دچار نقض فنی شده و در محدوده ارضی ایران سقوط کرده است.

یک مهندس ایرانی در گفت و گو با المانیتور خاطرنشان کرد که سیستم مسیر یاب یکی از نقاط ضعف پهپاد ها است چرا که با ایجاد نویز ( سرو صدا) روز ارتباطات می توان آن را در حالت خلبان خودکار قرار داد و این جایی است که می توان کنترل پهپاد را در دست گرفت. وی ادامه داد، این دستکاری موجب می شود که پهپاد در هر جایی که کنترل کننده می خواهد بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود، فرود بیاید. از سوی دیگر اطلاعاتی به مرکز کنترل آمریکایی نیز مخابره نمی شود.

پترسون می گوید به اعتقاد کارشناسان آمریکا از تجربه سایبری و جنگ الکترونیک ایران آگاه است. گفتنی است ایران اخیرا در نامه ای اعتراض آمیز به سازمان ملل از 8 مورد نقض حریم هوایی توسط هواپیماه های آمریکایی خبر داده بود.

استفاده فراگیر از اسکن ایگل

به گزارش آسوشیتدپرس، در حالی که سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در مورد اظهارات مقامات ایرانی در خصوص به زمین نشاندن اسکن ایگل در روز سه شنبه ابراز تردید می کند، این نکته را یادآور می شود که کشور های دیگر منطقه مانند امارات متحده عربی نیز از همین مدل پهپاد استفاده می کنند. از سوی دیگر کشور هایی ماننده فرانسه، انگلیس و روسیه نیز در این زمینه فعال هستند و احتمالا چین نیز به زودی پهپاد های خود را روانه بازار خواهد کرد./دیپلماسی ایرانی