اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا جندالله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد



بی بی سی - وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای گروه "جندالله " را به دلیل حملاتی که در سال های اخیر در ایران انجام داده است، در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

 

در این بیانیه که روز چهارشنبه ۳ نوامبر (۱۲ آبان) منتشر شد، آمده است که از سال ۲۰۰۳ میلادی اعضای گروه جندالله در حمله های متعددی سبب کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان ایرانی و مقامات دولتی این کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران شده اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که جندالله از انواع شیوه های تروریستی شامل حمله های انتحاری، شبیخون، آدم ربایی و ترور استفاده می کند.

مقامات ایالات متحده آمریکا، نام جندالله را در فهرست ۴۷ گروهی قرار داده است که به دلیل دست داشتن در اقدامات تروریستی شامل تحریم های اقتصادی و محدودیت های مسافرتی خواهند شد.

تیر ماه سال جاری خورشیدی، در یکی از تازه ترین عملیات انتحاری که گروه جندالله مسئولیت آن را به عهده گرفته است، همزمان با برگزاری یک مراسم مذهبی، دو انفجار انتحاری در فاصله زمانی کوتاهی اتفاق افتاد که در اثر آن بیش از ۲۷ نفر کشته و ۱۶۹ نفر مجروح شدند.

پس از وقوع انفجار، گروه جندالله با صدور اعلامیه در سایت این گروه مسئولیت این اقدام را برعهده گرفت و از دو نفر به اسامی عبدالباسط ریگی و محمد ریگی نام برد و گفت که آنان پاسداران و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی را که در مراسمی به مناسبت روز سوم شعبان - روز پاسدار - در مسجد جامع زاهدان اجتماع کرده بودند هدف حمله قرار دادند.

اواخر خرداد ماه یکی از شعبه های دادگاه انقلاب اسلامی ایران، عبدالمالک ریگی، رهبر پیشین گروه جندالله را به اتهام "قتل، جرح، اخاذی، ایجاد رعب و وحشت، آدم ربایی و گروگانگیری، همکاری با بیگانگان و اخذ کمک های مالی و اطلاعاتی" به اعدام محکوم کرد. این حکم در روز سی ام خرداد ماه اجرا شد.


ویدیو مرتبط :
عربستان در فهرست کشورهای تروریستی در شورای امنیت قرار میگیرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کانادا نام منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرد، سپاه پاسداران را اضافه کرد!



حذف منافقین از لیست گروه‌های تروریستی کانادا

کانادا گروهک تروریستی منافقین را که مسئول کشتار هزاران ایرانی طی 3 دهه گذشته است، از لیست گروه‌های تروریستی خارج کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

جام نیوز به نقل از رادیو فردا:دولت کانادا روز پنجشنبه اعلام کرد که سازمان مجاهدین خلق را از فهرست گروه های تروریستی حذف کرده  و نام نیروی قدس سپاه پاسداران را به این فهرست افزوده است.

کانادا همزمان با خارج ساختن نام گروهک منافقین از لیست گروه های تروریستی، نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در فعالیت های تروریستی متهم کرده است.

گفتنی است مهرماه سال جاری نیز شبکه خبری العربیه طی خبری اعلام کرد آمریکا، گروه مجاهدین خلق را از لیست گروه‌های تروریستی این کشور خارج کرده است.

گروهک منافقین طی 3 دهه گذشته مسئول ترورها، کشتارها و انفجارهای زیادی در ایران بوده و هزاران ایرانی را در بخش‌های مختلف کشور به خاک و خون کشیده است.

این گروه از سال ۱۹۹۷ به دلیل کشتن ۶ آمریکایی در ایران در دهه ۱۹۷۰ میلادی در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار گرفته‌ بود.

از سوی دیگر آمریکا از سال 2004 محافظت از اردوگاه اشرف که اعضای گروهک منافقین در آن مستقر بودند را بر عهده داشت و مدعی بود تحت کنوانسیون ژنو از این اردوگاه محافظت می‌کند./جام نیوز