اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا برج متعلق به نهادهای خیریه ایرانی در نیویورک را به اتهام پول‌شویی مصادره می‌کند



پول شویی نهادهای خیریه ایرانی در نیویورک

آمریکا برج متعلق به نهادهای خیریه ایرانی در نیویورک را به اتهام پول‌شویی مصادره می‌کند

دادگاهی در آمریکا درخواست دولت این کشور را برای مصادره برجی تجاری در نیویورک به اتهام پولشویی برای ایران، اجابت کرده است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، قاضی دادگاهی در آمریکا روز دوشنبه حکم به مصادره برجی تجاری در منهتن نیویورک داد. این دادگاه مدعی است درآمدهای ناشی از این ساختمان به صورت مخفیانه و بر خلاف تحریم‌های علیه ایران، به حساب بانک ملی ایران منتقل شده است.

«کاترین فارست» قاضی این دادگاه این حکم را بعد از بررسی شکایتی که دولت آمریکا در سال 2008 به دادگاه برده بود، صادر کرده است.

دولت آمریکا می‌گوید این ساختمان به صورت مشترک در مالکیت بنیاد علوی ایران و شرکتی به نام «آسا» است. به ادعای دولت آمریکا شرکت «آسا» متعلق به بانک ملی ایران است و درآمدهای حاصل از اجاره دفاتر و واحدهای این ساختمان 36 طبقه را به تهران انتقال می‌دهد.

دادگاه آمریکایی روز دوشنبه تائید کرده است که انتقال درآمدهای این برج تجاری به بانک ملی ایران، نقض تحریم‌هاست.

این در حالی است که وکیل بنیاد خیریه علوی اعلام کرده است که این بنیاد از اینکه شرکت «آسا» تحت مالکیت بانک ملی ایران بوده اطلاعی نداشته و به همین جهت دادگاه حق مصادره ساختمان را ندارد. بنیاد علوی همچنین اعلام کرده است که هیچ هیئت منصفه‌ای مدارک مورد ادعای دولت آمریکا را بررسی نکرده است. این بنیاد ضمن «ناامیدکننده» خواندن تصمیم دادگاه، اعلام کرده است که به این رأی اعتراض و درخواست تجدید نظر می‌کند./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
‫اتهام بی شرمانه یک دختر ایرانی به بی فرهنگی هموطنانش و درخواست پول هنگفت برای توجیه بی ادبی خود‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم دادگاه نیویورک به استرداد پول ایران در بانک ژاپن به آمریکا



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حکم دادگاه نیویورک به استرداد پول ایران در بانک ژاپن به آمریکا

یک دادگاه در نیویورک آمریکا رای به استرداد اموال و دارایی های بلوکه شده ایران در بانک ژاپنی توکیو – میتسوبیشی به آمریکا داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از بلومبرگ " کوین کاستل" قاضی دادگاه منهتن در نیویورک حکم داد که 357 هزار دلار از اموال ایران در بانک ژاپنی توکیو – میتسوبیشی به آمریکا مسترد شود تا به عنوان بخشی از غرامت به خانواده 17 تفنگدار آمریکایی که در حمله سال 1996 به پایگاه آمریکایی در الخبر عربستان کشته شدند، پرداخت شود.

پیشتر دادگاه فدرال  آمریکا در واشنگتن حکم به پرداخت بیش از 336 میلیون دلار به خانواده های قربانیان حادثه الخبر داده بود. دادگاه فدرال در حکم خود ایران را به حمایت از عاملان حمله به پایگاه الخبر عربستان متهم کرده است. ایران هر گونه دست داشتن در این حادثه تروریستی را رد کرده است.

این حمله در سال 1996 صورت گرفت و گروه القاعده مسئولیت انجام آن را بر عهده گرفته است.

مسئولان بانک توکیو – میتسوبیشی از زمان آغاز تحریم های مالی و بانکی آمریکا حساب ایران در این بانک را مسدود کرده اند. این بانک ژاپنی اعلام کرده است که مخالفتی با استرداد مبلغ موجود در این حساب ایران به آمریکا ندارد./عصرایران