اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا: ایران حتی فکر بستن تنگه ی هرمز را هم نکند! / قایق های تندروی ایران را به اعماق خلیج فارس می فرستیم!



 بستن تنگه ی هرمز , خلیج فارس ,  نیروی دریایی امریکا

 

نیویورک تایمز نوشت: امریکا به سرو صدا نیروهای نظامی خود در خلیج فارس را تقویت بخشیده تا از مسدود شدن تنگه هرمز توسط ایران جلوگیری کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، امریکا همچنین تعداد جت هایی که توانایی حمله به ایران را دارند را افزایش داده است.

این اقدامات امریکا بخشی از یک برنامه دراز مدت برای تقویت حضور ارتش امریکا در منطقه خلیج فارس و تا حدودی برای تضمین به اسرائیل در مورد تهران است.

یک مقام ارشد دولت امریکا هفته گذشته گفت: رئیس جمهور وقتی می گوید گزینه هایی دیگری در کنار مذاکره وجود دارد، جدی است.

اما در حال حاضر که امریکا و متحدانش در حال اجرای تحریم گسترده تری علیه صادرات نفت ایران هستند،  این اقدام امریکا خطر قابل توجهی دارد.

برپایه این گزارش، ایران ممکن است، تصمیم بگیرد که علیه حضور رو به افزایش امریکا اقدامی کند.

قابل مشاهده ترین عنصر تقویت حضور ارتش آمریکا در خلیج فارس، وجود کشتی هایی به مظنور تقویت گشت زنی در تنگه ی هرمز است.

نیروی دریایی امریکا همچنین تعداد مین روب های خود در منطقه خلیج فارس را به 8 عدد رسانده است که البته مقامات ارتش امریکا آن را کاملا حرکتی دفاعی خوانده اند.

یک مقام ارشد وزارت دفاع امریکا گفت: پیغام ما به ایران این است: حتی فکرش هم نکنید.

وی که خواستار عدم افشای نامش بود، افزود: حتی فکر بستن تنگه ی هرمز را نکنید . ما مین ها را خنثی می کنم. حتی فکرش هم نکنید که قایق های تندروی خود را بفرستید تا کشتی های تجاری و ناوهای ما را ازار دهند. ما انها را به اعماق خلیج (فارس) می فرستیم.

همچنین، از اواخر بهار، جت های اف 22 و اف 15 سی به پایگاه هایی در خلیج فارس اعزام شده اند..../انتخاب


ویدیو مرتبط :
واکنش آمریکا به تهدید ایران بر بستن تنگه هرمز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمکین آمریکا از ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز



اخبار,اخبار سیاست خارجی , نیروی دریایی سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روزانه در خلیج فارس و تنگه هرمز شاهد رویایی و در واقع گفتگو بین نیروهای خودمان و شناورهای خارجی و آمریکایی هستیم و آنها هستند که همیشه تمکین می‌کنند.

به گزارش فارس، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه  در حاشیه چهارمین همایش ملی قایق‌های تندرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خلیج فارس ،‌تنگه هرمز و آبهای ایران در حال حاضر امن‌ترین جغرافیای دنیاست.

وی افزود: هم اکنون در این مناطق انواع مختلف شناورهای نظامی خارجی و چهل ناو رزمی و پشتیبانی آمریکا وجود دارند ولی مسلماً به تبع اقداماتی که نیروهای ما انجام می‌دهند امنیت در آنجا برقرار است.

فدوی تاکید کرد: اعلام حاکمیت جمهوری اسلامی برای ایجاد امنیت قاطع است و هیچ کس قادر نیست روی آن تاثیرگذار باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: روزانه در خلیج فارس و تنگه هرمز شاهد رویایی و یا در واقع کل کل و گفتگو بین ایران و شناورهای خارجی هستیم و همیشه آنها تمکین کننده هستند.

فدوی در پایان اظهار داشت: توان نیروی دریایی سپاه 5 پایه دارد که مهمترین آن شناورهای تندرو هستند، پایه دیگر موشک‌های ساحل به دریایی هستند که همه منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا راس الحد را تحت پوشش قرار می دهند.

همچنین پهبادهای رزمی و اطلاعاتی ، نیروی ویژه تکاور و موشک‌های نصب شده بر روی شناورهای ما پایه‌های دیگر قدرت ما هستند.

اخبار سیاست خارجی - فارس