اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا از چه تجهیزات و سلاح هایی در حمله احتمالی به سوریه استفاده خواهد کرد؟



آمریکا از چه تجهیزات و سلاح هایی در حمله احتمالی به سوریه استفاده خواهد کرد؟

موشک ناوهای هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ با عبور از آسمان کشورهای عربستان سعودی و اردن، راهی اهداف از پیش تعیین شده در خاک سوریه خواهند شد.

براساس گفته های منابع رسمی و غیررسمی در آمریکا، این کشور قصد دارد به همراه شماری از کشورهای هم پیمان به زودی علیه سوریه حمله نظامی کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت خبری مکتوب، در صورت عملی شدن چنین مداخله نظامی، آمریکا از چه تسلیحاتی استفاده خواهد کرد؟ در این گزارش به بخشی از این تسلیحات، اشاره خواهد شد.

در هر جایی که آمریکا با گزینه دخالت نظامی گسترده ای روبه رو است ناوگان نیروی دریایی در مقدمه قرار دارد. نیروی دریایی آمریکا در حمله به سوریه از ناوگان ششم (مستقر در شهر ناپل ایتالیا) و پنجم (مستقر در بحرین) استفاده خواهد کرد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی در خلیج فارس، دریای سرخ و اقیانوس هند مستقر است. هم اکنون دو ناو هواپیمابر به نام  USS Nimitz و USS Harry Truman در محدوده آب های این ناوگان مستقر هستند.

ناو هواپیمابر USS Harry Truman

 

تجهیزات و سلاح هایی در حمله احتمالی به سوریه, موشک ناوهای هواپیمابر آمریکا


هر کدام از این ناوهای هواپیمابر به طول 300 متر، دو راکتور هسته ای از نوع Westinghouse A4W دارند.
این ناوهای هواپیمابر به موشک های Sea Sparrow ویژه مقابله با هواپیماها و موشک های ضدکشتی مسلح هستند.

  ناو هواپیمابر  USS Nimitz

 

تجهیزات و سلاح هایی در حمله احتمالی به سوریه, موشک ناوهای هواپیمابر آمریکا


هر ناوهواپیمابر میزبان 90 هواپیمای جنگی است. همچنین شماری از ناوشکن ها، ناوها و زیردریایی ها، ناوهواپیمابر را همراهی می کنند. این مجموعه "نیروی ضربه همراه ناوهواپیمابر" نام گذاری شده است.

البته برای هدف قرار دادن سوریه نیازی نیست ناوهای هواپیمابر آمریکا به دریای مدیترانه منتقل شوند. در صورتی که چراغ سبز هم پیمانان منطقه ای مانند عربستان سعودی، اردن و ترکیه دریافت شود این ناوگان می توانند از دریای سرخ، موشک های خود را شلیک کنند. این موشک ها می توانند با عبور از آسمان کشورهای هم پیمان (عربستان سعودی و اردن)  راهی اهداف از پیش تعیین شده در خاک سوریه شوند.

جنگنده های B1 Lancer

 

تجهیزات و سلاح هایی در حمله احتمالی به سوریه, موشک ناوهای هواپیمابر آمریکا


ناوگان ششم نیروی دریایی ارتش آمریکا مسؤولیت قاره اروپا و دریای مدیترانه را برعهده دارد. هم اکنون 4 ناوشکن به نام های USS Manhattan ، USS Gravely ، SS Barry و USS Ramage در این دریا مستقر هستند. دو ناوشکن دیگر هم به تازگی به ناوگان نظامی آمریکا در دریای مدیترانه اضافه شده اند.

هر یک از این کشتی های جنگی با 150 متر طول، مجهز به 90 فروند موشک هوا به زمین، موشک ضد زیردریایی ASROC ، موشک میان برد و دور برد کروز از نوع توماهوک Tomahawk و هاربون Harpoon هستند.

این ناوشکن ها همچنین به توپخانه 5 اینچ، یک جفت  ضدهوایی اتوماتیک M242 Bushmaster، تعدادی از موشک های اژدر ضدکشتی و ضدزیردریایی به نام Mk-50 و بالگردهایی با ماموریت های چندگانه Sikorsky Seahawk مسلح هستند.

زیردریایی  USS Florida (SSGN-728)

 

تجهیزات و سلاح هایی در حمله احتمالی به سوریه, موشک ناوهای هواپیمابر آمریکا


اما اکثر قدرت ناوگان ششم دریایی ارتش آمریکا متعلق به زیردریایی هاست. این ناوگان دو زیردریایی دارای موشک های بالستیک به نام های  USS Florida و USS Georgia دارد.

در حمله به لیبی و سرنگونی حکومت قذافی، زیردریایی USS Florida حدود 100 موشک کروز به سمت لیبی شلیک کرد و توانست پدافندهای هوایی این کشور را نابود کند.
این بالاترین رقم شلیک موشک های کروز از سوی یک تسلیحات دریایی آمریکا در مدت زمان معین است.

موشک تام هوک

 

تجهیزات و سلاح هایی در حمله احتمالی به سوریه, موشک ناوهای هواپیمابر آمریکا


هر زیردریایی مجهز به 154 فروند موشک توماهوک  Tomahawk است که هر دو زیردریایی می توانند 300 هدف استراتژیک ارتش سوریه را نابود کنند.


هزینه هر موشک توماهوک 1.4 میلیون دلار و مجهز به کلاهک جنگی به وزن 500 کیلوگرم است که می تواند اهداف را به دقت بالا هدفگیری کند. این موشک در ارتفاع پایین پرواز می کند تا رادارگریز باشد.

بالگردهای هجومی بدون سرنشین از نوع  Fire Scout  بر روی عرشه ناوشکن های آمریکایی مستقر و آماده عملیات هستند.

هواپیماهای اطلاعات شناسایی از نوع Global Hawk در ارتفاع 28 هزار فوت پرواز و به وسیله رادارهای با دقت بالا  (SAR) و رادار الکترونیکی - بصری به عملیات های شناسایی می بپردازند و قادر هستند مساحت 100 هزار کیلومتر مربع را در یک روز اطلاعات شناسایی کند.

بالگرد بدون سرنشین  MQ-8 Fire Scout

 

تجهیزات و سلاح هایی در حمله احتمالی به سوریه, موشک ناوهای هواپیمابر آمریکا


بالگردهای هجومی بدون سرنشین از نوع MQ-8 Firescout می توانند موشک های با دقت فراوران از نوع 70 میلیمتری شلیک کنند. زیردریایی های کوچک نیز برای جابجایی سریع نیروها، مین گذاری یا مقابله با مین های دریایی استفاده می شوند.

در آسمان، آمریکا از موشک های کروز برای حملات با آسیب بالا و دقیق استفاده خواهد کرد.
هواپیمای  B2 Spirit  رادار گریز هم می تواند به آسانی وارد آسمان سوریه شود و بمب های مختلفی را شلیک کند.

هواپیمای بدون سرنشین RQ-4/MQ-4 Global Hawk

 

تجهیزات و سلاح هایی در حمله احتمالی به سوریه, موشک ناوهای هواپیمابر آمریکا


آمریکا همچنین می تواند از جنگنده های B1 Lancer مستقر در پایگاه هوایی خود در قطر استفاده کند. این جنگنده ها قادر به پرواز در سرعت مافوق صوت و پرواز در ارتفاع پایین هستند.


این مجموعه به آمریکا اجازه می دهد حملات هوایی دقیق را عملیاتی کند. جنگنده های B1  از خارج از شعاع پدافندهای هوایی و B-2 توسط رادارها قابل ردیابی نیستند.

در حمله احتمالی علیه سوریه، از موشک های زمین به هوا از نوع AGM-158  استفاده خواهد شد. موشکی که ردیابی آن بسیار سخت و کلاهک جنگی آن به وزن یک هزار کیلوگرم است (دو برابر موشک تاموهوک). هر کدام از این موشک ها 1.37 میلیون دلار است./عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ مردم سوریه به یورونیوز درباره حمله احتمالی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل: آمریکا تجهیزات هوشمندی برای حمله احتمالی به ایران آماده می کند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اسرائیل: آمریکا تجهیزات هوشمندی برای حمله احتمالی به ایران آماده می کند

وزیر دفاع اسرائیل گفت دولت آمریکا برنامه هایی را برای حمله نظامی به ایران در اختیار دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایهود باراک اضافه کرد: آمریکا برای حمله نظامی به ایران برنامه هایی در اختیار دارد. واشنگتن با این هدف، در حال تهیه تجهیزات و وسایل هوشمندی است.

وزیر دفاع اسرائیل در اظهاراتی که در سایت خبری آمریکایی "دیلی بیست" منتشر شد؛ ادامه داد: در صورتی که کانال های دیپلماتیک با تهران منجر به نتیجه نشود آمریکا از این برنامه های حمله نظامی علیه ایران استفاده خواهد کرد.

وی افزود: اولویت اسرائیل این است که بهار عربی به بهار فارسی تبدیل شود اما اسرائیل نمی تواند بر این سناریو تکیه کند.

باراک درباره نتایج انتخابات اخیر اسرائیل هم گفت: پیروزی بزرگی که حزب میانه رو "آینده ای وجود دارد" به دست آورد در نتیجه تنفر مردم اسرائیل از سیاست های کابینه فعلی به وجود آمد.

وی ادامه داد: این تنفر از کابینه اسرائیل به ویژه در زمینه معافیت جوانان مذهبی (حریدیم) از سربازی و حالت بن بست سیاسی است.

نتایج انتخابات پارلمانی اخیر اسرائیل نشان داد حزب "لیکود بیتنا" به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر توانست بالاترین کرسی ها (31 کرسی) را در اختیار بگیرد.

در رتبه های بعدی هم، حزب میانه رو "آینده ای وجود دارد " 19 کرسی، حزب "خانه یهودی" 12 کرسی، حزب شاس 11 کرسی، فراکسیون "یهودت هتوراه" 7 کرسی، دو حزب جنبش و میرتس  هر یک 6 کرسی، جبهه دموکراسی برای صلح و برابری 4 کرسی و حزب مجمع ملی دموکراسی 3 کرسی کسب کردند.

پارلمان اسرائیل (کنیست) 120 کرسی دارد./عصرایران