اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا: از همه به جز ایران خواستیم تا حماس را به پذیرش آتش‌بس قانع کنند



اخبار,اخباربین الملل, آتش‌بس غزه


 اخبار سیاست خارجی - آمریکا: از همه به جز ایران خواستیم تا حماس را به پذیرش آتش‌بس قانع کنند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از همه کشورها که بر جنبش حماس تاثیرگذار هستند خواستیم تا این جنبش را به پذیرش آتش بس قانع کنند.

به گزارش «تیک»، نقل از المیادین:سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز در سخنانی گفت ما از همه کشورها به استثنای ایران خواستیم تا جنبش حماس فلسطین را به پذیرش آتش بس قانع کند.


ماری هارف امروز در سخنانی گفت، مذاکرات ما با ایران به پرونده هسته ای این کشور محدود می شود، و ما با ایرانی ها درباره اوضاع غزه مذاکره نکردیم
 اخبار سیاست خارجی - تیک


ویدیو مرتبط :
حماس رسما پیشنهاد آتش بس را رد کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمدید 4 ساعته آتش‌بس موقت در غزه / تشکر حماس از ایران



 

اخبار بین الملل- تمدید 4 ساعته آتش‌بس موقت در غزه

آتش‌بس 12 ساعته‌ای که از صبح امروز به پیشنهاد «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل برقرار شده بود، تا ساعتی دیگر به پایان می‌رسد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داده است که کابینه امنیتی این رژیم در حال بررسی تمدید 4 ساعته آتش‌بس موقت در نوار غزه است.

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داده است که کابینه امنیتی این رژیم در حال بررسی تمدید 4 ساعته آتش‌بس موقت در نوار غزه است.

آتش‌بس 12 ساعته‌ای که از صبح امروز به پیشنهاد «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل برقرار شده بود، تا ساعتی دیگر به پایان می‌رسد. با وجود اعلام آتش‌بس، نیروهای اسرائیلی به تجسس در نوار غزه ادامه داده و ساکنان مناطق تخلیه شده را از بازگشت به خانه‌های خود منع کردند.

پایگاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز گزارش داده است که در رأی‌گیری که به صورت تلفنی از اعضای کابینه امنیتی انجام شده، اعضا با تمدید 4 ساعته آتش‌بس موقت، موافقت کرده‌اند.

این خبر هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

خبار,تشکر حماس از ایران

 

حماس: از ایران به دلیل حمایت از موضوع فلسطین تشکر می‌کنیم

سخنگوی دولت حماس ضمن تشکر و قدردانی از ایران به دلیل حمایت از فلسطین اعلام کرد که هیچ کس تلاش های ایران برای حمایت از موضوع فلسطین را فراموش نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه المیادین، «ایهاب الغصین»، سخنگوی دولت حماس امروز طی سخنانی اعلام کرد که هنوز هیچ چیزی رسمی درباره تمدید آتش بس برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه وجود ندارد.

الغصین در ادامه افزود: با وجود خونریزی ها و تحمل دردها و رنج ها از مطالبات خود که در راس آن لغو محاصره غزه قرار دارد، دست بر نمی داریم.

وی تاکید کرد: برخی کشورهای عربی برای خلع سلاح مقاومت با اسرائیل توطئه می کنند.

سخنگوی دولت حماس گفت: مقاومت منحصر به حماس نیست بلکه به اصلی برای همه مردم فلسطین و حتی مردم عرب تبدیل شده است.

الغصین در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ کس تلاش های ایران برای حمایت از موضوع فلسطین را فراموش نمی کند، گفت: خواستار حمایت های بیشتر هستیم.

وی همچنین اعلام کرد که مصر باید نقش عادی و معمولی خود را ایفا کند و حداقل باید گذرگاه رفح را بازگشایی کند.

ایهاب الغصین گفت: مردم فلسطین تا آزادی سرزمینشان و رفع محاصره غزه به مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ادامه می دهند.

الغصین گفت: نیروهای اشغالگر در غزه پیشروی نداشت بلکه با مقاومت گروه های فلسطینی در مرزهای خود با غزه باقی ماندند.

سخنگوی حماس افزود: از ایران به خاطر کمک هایش به مقاومت فلسطینی تشکر می شود و مصر باید ورود کمک های بشردوستانه به غزه را تسهیل کند.

وی ضمن تکذیب هرگونه ارتباط حماس با اخوان المسلمین مصر گفت: حماس ضرری را متحمل مصری ها نکرد.
اخبار بین الملل - فارس