اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریكا خط لوله گاز ایران‌ـ‌‌پاکستان را ...



 

 

 

آمریكا خط لوله گاز ایران‌ـ‌‌پاکستان را جزو تحریم‌های ایران دانست

طی موضعی مداخله‌جویانه؛

آمریكا خط لوله گاز ایران‌ـ‌‌پاکستان را جزو تحریم‌های ایران دانست


«ریچارد هالبروک» طی موضع‌گیری توجیه‌ناپذیری به اسلام‌ آباد هشدار داد که تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تهران ممکن است خط لوله گاز ایران‌ـ‌‌پاکستان را نیز در بر بگیرد.

فرستاده ویژه آمریکا در امور پاکستان و افغانستان طی موضع‌گیری توجیه‌ناپذیری به اسلام‌ آباد هشدار داد که تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تهران ممکن است خط لوله گاز ایران‌ـ‌‌پاکستان را نیز در بر بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری‌ فرانسه، «ریچارد هالبروک»، مشارکت شرکت‌های پاکستانی و دولت ایران در طرح انتقال گاز طبیعی ایران به پاکستان را مشمول تحریم‌های واشنگتن علیه تهران دانست و هشدار داد که پاکستان خود را «بیش از حد متعهد» به انجام این قرارداد نکند.

هالبروک در پاسخ به این پرسش ‌که این تحریم‌ها چگونه می‌تواند پاکستان را نیز تحت تاثیر قرار دهد، در سخنانی مداخله‌جویانه گفت: «هم اکنون قانون تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا در حال تدوین است و پاکستان باید تا تصویب نهایی این قانون منتظر بماند.»

وی با توجه به پروژه خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان، گفت: «می‌دانیم که پاکستان برای تامین انرژی خود با مشکلات فراوانی روبه‌رو است اما قوانین در حال تدوین در کنگره آمریکا ممکن است که این پروژه را نیز در بر بگیرد.»

قرارداد ساخت خط لوله و انتقال گاز طبیعی از ایران به پاکستان هفته گذشته پس از ماه‌ها رایزنی بین دو کشور نهایی شد و قرار است با اجرایی شدن این قرارداد از ماه مارس سال ۲۰۱۴ میلادی، روزانه ۲۱.۵ میلیون متر مکعب گاز ایران برای مدت ۲۵ سال به پاکستان صادر شود.

این طرح که «خط لوله صلح» نامگذاری شده است، قرار بود در دهه ۱۹۹۰ میلادی به اجرا در آید و گاز ایران را به پاکستان و از آنجا به هند منتقل کند اما هند از مشارکت در این پروژه خودداری کرده است...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
تکمیل خط لوله انتقال گاز به پاکستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاکستان: ایران 2 میلیارد دلار برای ساخت خط لوله گاز به ما بدهد



صادرات گاز ایران به پاکستان,هزینه انتقال گازایران  به پاکستان

پاکستان: ایران 2 میلیارد دلار برای ساخت خط لوله گاز به ما بدهد

خبرگزاری فرانسه می نویسد: دولت پاکستان در تامین هزینه های ساخت این خط لوله در خاک خود با مشکلات بسیاری روبه رو شده است.

پاکستان از ایران خواسته است مبلغ دو میلیارد دلار برای ساخت خط لوله واردات گاز ایران در خاک پاکستان بپردازد.
 
 به گزارش "هشت صبح" به نقل از خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد، وزیر نفت پاکستان گفت که کشورش از تهران خواسته است برای ساخت خط لوله واردات گاز ایران در خاک پاکستان، مبلغ دو میلیارد دلار هزینه کند.
 
این خط لوله قرار است گاز را از منطقه پارس جنوبی ایران به پاکستان منتقل کند.
 
آمریکا به شدت با این طرح مخالف است.
 
بخش ایرانی این خط لوله با هزینه 7.5 میلیارد دلار ساخته شده و هم اکنون تقریبا تکمیل است اما بخش دوم این خط لوله در خاک پاکستان به طول 780 کیلومتر هنوز ساخته نشده است.
 
خبرگزاری فرانسه می نویسد: دولت پاکستان در تامین هزینه های ساخت این خط لوله در خاک خود با مشکلات بسیاری روبه رو شده است.
 
"شاهد خاقان عباسی" وزیر نفت پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت: اقدامات اولیه و آماده سازی برای ساخت خط لوله واردات گاز از ایران در خاک پاکستان به پایان رسیده است اما اسلام آباد مبلغ دو میلیارد دلار برای ساخت این خط لوله از تهران درخواست کرده است.
 
عباسی افزود: درخواست برگزاری نشستی را با مقامات ایرانی ارائه کرده ایم و تمامی این موضوعات را در این نشست مطرح خواهیم کرد. تاکنون پاسخی از طرف ایران به این درخواست دریافت نکرده ایم.
 
وی ادامه داد: ایرانی ها مشغول تشکیل کابینه شده اند. امیدوارم نشست مشترک با مقامات ایرانی در ماه جاری میلادی برگزار شود.
 
این موضوع جدیدترین مانعی است که بر سر صادرات گاز از ایران به پاکستان به وجود می آید.
 
آمریکا نیز قبل از این هشدار داده بود طرح صادرات گاز ایران به پاکستان می تواند منجر به اعمال تحریم های واشنگتن شود.
 
وزیر نفت پاکستان در واکنش به این موضوع هم گفت که کشورش از زمانی که نواز شریف مسؤولیت نخست وزیری پاکستان را برعهده گرفته با فشاری از سوی آمریکا روبه رو نبوده است.
 
او درپاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا پاکستان به تکمیل خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان تا دسامبر 2014 امیدوار است یا خیر گفت: اگر منابع مالی فراهم شود هر چیزی ممکن است. این مسئله به تامین مالی و فراهم بودن تجهیزات و کالاهای مورد نیاز بستگی دارد./هشت صبح