اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمانو: مذاکرات ایران و آژانس باید به نتایج ملموس برسد/ عراقچی: با رویکرد جدید به مذاکرات آمده‌ایم



مذاکرات ایران و آژانس

آمانو: مذاکرات ایران و آژانس باید به نتایج ملموس برسد/ عراقچی: با رویکرد جدید به مذاکرات آمده‌ایم

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر لزوم دست‌یابی به نتایج ملموس در مذاکرات ایران و آژانس تاکید کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین ابراز داشت که ایران و مذاکره‌کنندگان سازمان ملل (آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) باید روز دوشنبه به پیشرفت‌های ملموسی دست یابند.

وی این سخنان را خطاب به عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان ابراز داشت. عراقچی برای دیدار با آمانو به وین رفته و پس از این دیدار مذاکرات ایران و آژانس آغاز خواهد شد.

آمانو افزود: از جو خوب و سازنده ملاقات های اخیر که بین ایران و آژانس بود استقبال می کنم. ملاقات امروز برای ما فرصت بسیار مهمی است و در خصوص نحوه رسیدگی به همه موضوعات باقیمانده بحث خواهیم کرد. این موضوعات بسیار پیچیده بوده و بنابراین برای همه ما بسیار مهم است که پیشرفت مشخصی را نشان دهیم.

عراقچی نیز خطاب به آمانو ابراز داشت که ایران با رویکردی جدید به مذاکره با آژانس وارد می‌شود. مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سال 2012 آغاز شده اما تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است.

به نوشته رویترز عراقچی از رویکرد جدید ایران جزئیات زیادی ارائه نکرده است.

رویترز به نقل از عراقچی نوشت: ما فکر می‌کنیم زمان آن رسیده است تا رویکرد جدیدی در خصوص حل مسائل فی‌مابین ایران و آژانس اتخاذ شود و در آینده نیز باید به دنبال همکاری بیشتر برای تضمین ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران باشیم.

منابع ایرانی به نقل از عراقچی گفته‌اند وی ضمن تاکید بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران نقش آژانس را در این زمینه مهم دانسته است. عراقچی همچنین تاکید کرد: برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده و برای همیشه صلح‌آمیز خواهد ماند.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
جدیدترین خبرها از مذاکرات ایران و1+5 از زبان عراقچی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتحادیه اروپا خواستار نتایج ملموس در مذاکرات هسته‌ای با ایران شد



مذاکرات ژنو با نمایندگان تهران, کاترین اشتون

اتحادیه اروپا خواستار نتایج ملموس در مذاکرات هسته‌ای با ایران شد

سخنگوی رییس سیاست خارجی اتحادیه‌ اروپا اعلام کرد که این اتحادیه انتظار دارد در مذاکرات ژنو با نمایندگان تهران پیرامون برنامه‌ هسته‌یی ایران نتایج مشخصی حاصل شود.

سخنگوی رییس سیاست خارجی اتحادیه‌ اروپا اعلام کرد که این اتحادیه انتظار دارد در مذاکرات ژنو با نمایندگان تهران پیرامون برنامه‌ هسته‌یی ایران نتایج مشخصی حاصل شود.

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون در جمع خبرنگاران گفت که انتظار دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و رئیس تیم جدید مذاکره کنندگان ایران را در مذاکراتی که قرار است هفته آینده در ژنو برگزار شود می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری کویت مان گفت: ما امیدوارم ایران سرانجام پیشنهادات سازنده و ملموسی را ارائه کند. ما منتظریم نظرات آن‌ها را ببینیم و امیدواریم بتوانیم خیلی سریع به جلو حرکت کنیم. اکنون واقعا زمان رسیدن به نتایج ملموس در این مذاکرات است.

ایران در تاریخ 15 و 16 اکتبر( 23 و 24 مهر ماه ) با نمایندگان کشورهای گروه 1+5 ( آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین و آلمان ) دیدار و درباره‌ برنامه‌ هسته‌یی تهران گفت‌وگو می‌کنند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرده است که پیشنهادات قبلی گروه 1+5 به تاریخ پیوسته است و تهران انتظار پیشنهادات جدیدی را می‌کشد.

جان‌کری وزیر امور خارجه‌ آمریکا نیز اعلام کرده است که تهران باید پیشنهادات جدیدی را در این مذاکرات ارائه کند و نباید بار عبور از این بن بست را تنها به دوش غرب بیاندازد./ایسنا

/