اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار کودکان در معرض سوءتغذیه در کشور


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از سیاست‌های دولت را برطرف کردن فقر غذایی در کشور عنوان کرد و گفت: 200 هزار نفر زن و کودک در معرض سوء تغذیه در کشور شناسایی شدند.

خبرگزاری ایلنا: علی ربیعی در مراسم اختتامیه دهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت حضور یافته بود، در مورد سابقه حضورش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: نسبت خود با گیلان را نوستالژیک می‌دانم و از اواخر سال 61 در این استان حضور داشتم.
 
وی ادامه داد: هر گاه یاد شهدا به ویژه شهید سیرتی و کریمی می‌افتم گوشه چشمانم تر می‌شود.
 
ربیعی افزود: سال‌های گذشته با کسری 65 درصدی رشد و تورم 40 درصدی مواجه بودیم و اشتغال صفر را تجربه کردیم.
 
وی با اشاره به اینکه باید رشد بهبود زندگی مردم و فقرزدایی را در کشور تجربه کنیم، یادآور شد: در مدت دو سال گذشته در مجموع رشد چهار درصدی اقتصادی را در کشور تجربه کردیم.
 
وی یکی از سیاست‌های دولت را برطرف کردن فقر غذایی در کشور عنوان کرد و گفت: 200 هزار نفر زن و کودک در معرض سوء تغذیه در کشور شناسایی شدند.
 
وی افزود: بیمه درمان فقرا و روستاییان و بیمه فراگیر اجتماعی از جمله برنامه های سیاست رفاهی دولت است.
 
وی با اشاره به اینکه 170 هزار نفر کودک در کشور به مدرسه نمی‌روند و شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های دولت از بین بردن فقر درمانی است.
 
وی با اشاره به عدم پرداخت یارانه به داروهای غیرضروری مانند داروهای زیبایی افزود: یارانه این قبیل از داروها باید حذلف شده و تدوین راهنماهای بالینی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.


ویدیو مرتبط :
‫کودکان اواره در ایتالیا در معرض خطر بردگی جنسی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 6 برابری آمار زنان مطلقه در کشور



 


 

کارشناس علوم رفتاری از افزایش 6 برابری آمار زنان مطلقه در جامعه اظهار نگرانی کرد و افزود: بر اساس آمارها هم اکنون یک میلیون مرد مطلق و 6 میلیون زن مطلقه در کشور وجود دارند.

مجید ابهری در گفتگو با مهر با اشاره به بررسی آماری سازمانهای مردم نهاد در مورد تنهایی مردان و زنان ایرانی پس از طلاق گفت: بر اساس آمارها هم اکنون یک میلیون مرد مطلق و 6 میلیون زن مطلقه در کشور وجود دارند.

وی افزود: آمارها نشان از 5/9 میلیون مرد مجرد (سنین 20 تا 34 ساله) و هفت میلیون دختر مجرد (15 تا 29 ساله) در کشور می دهد.

ابهری اظهار داشت: افزایش زمان مطلقه بودن و افزایش آمار دختران تحصیلکرده همراه با مشکلات اقتصادی و اشتغال در جامعه موجب کاهش ازدواج در کشور شده است.

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش ورودی دختران به دانشگاهها (65 درصد) و گرایش کمتر پسران به تحصیلات گفت: بالا رفتن سطح تحصیلات عالی دختران میزان توقعات و مطالبات آنها را بالا برده و میل کمتری برای ازدواج با پسران کم سواد پیدا کرده اند که این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

ابهری با بیان اینکه 80 درصد بانوان مطلقه فرزند ندارند و کمتر از پنجسال زندگی مشترک داشته اند اظهارداشت: بهترین روش برای کاهش آمار پسران و دختران مجرد تشویق پسران برای ازدواج با زنان جوان مطلقه است که با این اقدام شادکامی و موفقیت در زندگی مجدد زنان جوان مطلقه جاری می شود...../تحلیل:عصرایران