اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار قربانیان آنفلوانزا در مازندران به 17 نفر رسید



اخبار,اخبار اجتماعی ,بیماری آنفلوانزای خوکی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که آمار قربانیان آنفلوانزای خوکی در این استان از ابتدای شیوع تاکنون به 17 نفر رسیده است.

محمد سلطان تویه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق آخرین گزارش حدود 90 نفر بیمار مبتلا به آنفلوانزا نیز هم اکنون در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند.

وی گفت: با توجه به کاهش آمار ارجاع بیماران مبتلا به آنفلوانزا به مراکز درمانی و بیمارستانی، به نظر می رسد موج اول این بیماری کنترل شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابراز امیدواری کرد که با رعایت بهداشت فردی دیگر مشکلات ناشی از این بیماری در استان بروز نکند.

سلطان تویه بهترین راهکار برای کاهش آسیب های ناشی از این بیماری را رعایت بهداشت فردی دانست و گفت: بیمارستان ها و مراکز درمانی استان همچنان با تجهیز امکانات درمانی آماده پذیرش بیماران خواهند بود.

در مازندران 34 بیمارستان دولتی و غیردولتی وجود دارد.

 اخبار اجتماعی  -  ایرنا


ویدیو مرتبط :
آمار قربانیان ریزش آوار ساختمان 8 طبقه در بنگلادش به بیش از 1000 نفر رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار قربانیان آنفلوانزا به 57 نفر رسید


رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، ضمن تشریح آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا در کشور، از فوت ۵۷ بیمار مبتلا خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، ضمن تشریح آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا در کشور، از فوت ۵۷ بیمار مبتلا خبر داد.

دكتر محمد مهدی گویا با بیان اینكه ظرف دو هفته گذشته تاكنون بیش از ۲۷۰۰ نمونه مشكوك به ابتلا به آنفلوانزا در كشور در ۱۲ آزمایشگاه قطب و آزمایشگاه مرجع سلامت مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: از این موارد ۸۹۶ مورد آنفلوانزای نوع H۱N۱ در سراسر كشور تشخیص داده شده است.

وی افزود: موارد بیماری از اكثر استان‌های كشور گزارش شده است و این نشان دهنده آنست كه بیماری ظرف دو هفته گذشته فعال بوده است ولی هم اكنون موارد آن در بعضی از استان‌ها از جمله كرمان و سیستان و بلوچستان رو به كاهش گذاشته است.

رئیس مركز مدیریت بیماری‌ها با بیان اینكه موارد جدید مرگ از هفته گذشته تاكنون ۱۱ مورد و به صورت تك گیر در استان‌های مختلف بوده است گفت: موارد فوت در لرستان ۲ مورد، مازندران ۲ مورد، البرز ۲ مورد، خوزستان ۱ مورد، دزفول ۱ مورد، گلستان ۱ مورد و تبریز ۲ مورد گزارش شده است.

پیش از این تعداد فوتی های آنفلوانزا 46 نفر اعلام شده بود.

همه فوت شدگان بیماری زمینه ای داشته اند

گویا با تاكید بر اینكه هر ۱۱ مورد فوت‌شدگان دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند، گفت: متاسفانه شدت بیماری زمینه‌ای، زمینه‌ساز مرگ اصلی آنها بوده است.

وی خاطر نشان كرد: تمام همكاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور و آزمایشگاه‌هایی كه درگیر تشخیص بیماری هستند، با فعالیت شبانه‌روزی و حتی در روزهای تعطیل تلاش كرده‌اند تا در سریعترین زمان ممكن، رسیدگی به افراد مبتلا به بیماری و تشخیص بیماری آنها صورت گیرد كه جای تقدیر دارد.
 
گویا یادآور شد: آموزش و اطلاع‌رسانی در سطح گسترده با استفاده از ظرفیت های رسانه‌ای و با حمایت همه جانبه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری و كاهش موارد ابتلای به آن داشته است.

وجود داروی آنفلوانزا به اندازه کافی در کشور


رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در مورد داروی آنفلوانزا (اوسلتامی ویر) تصریح كرد: دارو به اندازه كافی در سراسر كشور موجود است اما با توجه به این كه در مورد استفاده از این دارو حساسیت خاصی وجود دارد تاكید شده است تا فقط متخصصین رشته‌های مربوطه، آن را فقط برای بیمارانی كه ضرورت دارد تجویز نمایند.

مصرف بی‌رویه این دارو باعث مقاومت دارویی می شود


گویا با تاکید بر این که مصرف بی‌رویه این دارو نگران كننده است، گفت : تجربه جهانی نشان می‌دهد چنانچه دارو بدون ملاحظه مصرف شود باعث بروز مقاومت دارویی شده و تاثیر خود را از دست می دهد به همین دلیل تلاش شده تا نهایت دقت در مورد مصرف آن صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: آنچه تاكنون در مورد این بیماری رخ داده است، رخداد غیرمعمولی نبوده و هرساله نه تنها در كشور ما بلكه در اكثریت كشورهای دنیا و حتی در كشورهای پیشرفته شاهد بروز آن می‌باشیم این طبیعت آنفلوانزا است و تغییری نخواهد كرد.

مردم به شایعات توجه نکنند


گویا گفت: سیاست وزارت بهداشت آن است كه موارد ابتلا به این بیماری كاهش یابد و موارد مراجعه و بستری در بیمارستان كمتر شود و موارد مرگ نیز به حداقل برسد که همه اینها نیاز به حمایت و همکاری مردم دارد.

رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان گفت: از مردم عزیز تقاضا داریم به هیچ شایعه‌ای درباره این بیماری توجه نكنند و وزارت بهداشت تلاش کرده است تا با شفافیت كامل در این زمینه برای هم‌وطنان سراسر كشور اطلاع‌رسانی نماید.