اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار سوء تغذیه کودکان ایرانی



اخبار,اخبار اجتماعی,سوء تغذیه در کودکان ایرانی


اخبار اجتماعی - آمار سوء تغذیه کودکان ایرانی

سوء تغذیه در کوتاه قدی کودکان 6درصد شده است در حالی که 20 سال پیش این رقم 20 درصد بود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت آمار سوء تغذیه در کودکان کشور را از نظر کوتاه‌قدی و کم‌وزنی اعلام کرد و گفت: آمار سوء تغذیه در کودکان کشور، کاهش ۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با فارس گفت: متأسفانه الگوی مصرف تغذیه در خانوارهای ایرانی به سمت مصرف مواد غذایی پرچرب، پرکالری، چرب و شیرین مانند فست فودها تغییر کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اغلب بیماری‌ها، با تغذیه غیر اصولی ایجاد می شوند در حالی که با تغذیه صحیح 30 درصد سرطان‌ها و 50 درصد بیماری‌های قلبی و عروقی قابل پیشگیری است.

عبداللهی با تأکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف غذا، شناساندن گروه‌های غذایی به مردم و جایگزینی‌های آنها در وزارت بهداشت دنبال می شود،گفت: روند چاقی در کودکان طی سالهای گذشته چندین برابر شده به همین دلیل باید مادران رفتارهای غلط تغذیه‌ای و الگوی مصرفشان را اصلاح کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در مورد وضعیت سوء تغذیه در کودکان ایرانی نیز گفت: سوء تغذیه در کوتاه قدی کودکان 6درصد شده است در حالی که 20 سال پیش این رقم 20 درصد بود.

وی تصریح کرد: سوء تغذیه مربوط به کم وزنی نیز در کودکان وجود دارد که اکنون این رقم به 4 درصد رسیده در حالی که در گذشته 16.6 بوده است.

عبداللهی ادامه داد: به صورت کلی،آمار سوء تغذیه در کودکان کشور کاهش 50 درصدی را تجربه کرده است.

وی دلایل کاهش سوءتغذیه کودکان را انجام برنامه هایی با عنوان تغذیه با شیر مادر تا سن 6 ماهگی و توزیع رایگان قطره های آهن و ویتامین به کودکان زیر 2سال عنوان کرد.

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
افزایش آمار سوء تغذیه کودکان و تلفات بیشمار آنان در افغانستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش 80 کیلوگرمی مصرف سالانه لبنیات در خانوارهای ایرانی/ خطر سوء تغذیه جدی است؟



اخبار,اخباراجتماعی,سوء تغذیه

 

 اخبار اجتماعی -  کاهش 80 کیلوگرمی مصرف سالانه لبنیات در خانوارهای ایرانی/ خطر سوء تغذیه جدی است؟

  گزارش بودجه خانوار که سالانه توسط بانک مرکزی منتشر میشود خاندنی ترین آمارهای اقتصادی ایران منتشر می کند.

براساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی از بودجه خانوارهای شهری ایران در سال 92 روند کوچک شدن سفره ایرانیها در پنجمین سال اجرای قانون هدفمندی نه تنها متوقف نشده با سرعت بیشتری ادامه دارد.

براساس این آمارها میزان مصرف مواد غذایی اصلی در سبد مصرف خانوار طی سال 92 معادل معادل 952 کیلوگرم بوده است رقمی که در مقایسه با سال 88 یعنی آخرین سال قبل ازاجرای هدفمندی یارانه معادل 234 کیلوگرم یا 19.6درصدکاهش داشته است ساده تر آنکه بگوییم هدفمندی سفره ایرانی ها را 20درصد کوچک کرده است.

اما رکورد سقوط مصرف را محصولات لبنی شکسته اند، سرانه مصرف شیر و ماست و پنیر در خانوارهای ایرانی از 324 کیلوگرم در سال 88 با 81 کیلوگرم کاهش به 245 کیلوگرم در سال 92 رسیده است، با احتساب این وضعیت آیاسوء تغذیه نسل آینده ایرانیان را تهدید می کند یا نه؟ سئوالیاست که مسلما هیچ کدام از مدافعان دیروز این قانون حاضر به پاسخگویی به آن نیستند.

 

 اخباراجتماعی  - خبر آنلاین