اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار تولید انواع خودروی داخلی در سال 94


طی 6 ماه منتهی به شهریورماه سال جاری تولید انواع خودرو توسط خودروسازان داخلی کشور به مرز 501 هزار و 104 دستگاه رسید.

خبرآنلاین: طی 6 ماه منتهی به شهریورماه سال جاری تولید انواع خودرو توسط خودروسازان داخلی کشور به مرز 501 هزار و 104 دستگاه رسید.

طی 6 ماه منتهی به شهریورماه سال جاری تولید انواع خودرو توسط خودروسازان داخلی کشور به مرز 501 هزار و 104 دستگاه رسید.

در این مدت 460 هزار و 192 دستگاه انواع خودروهای سواری در کارخانجات داخلی کشور تولید و به بازار ارائه شده است.

در ادامه این گزارش آمده است طی 6 ماه نخست امسال 34 هزار و 730 دستگاه وانت، 264 دستگاه مینی بوس، 294 دستگاه اتوبوس  و 5 هزار و 624 دستگاه کامیون تولید شده است.

این گزارش حاکیست تنها در شهریور ماه امسال 60 هزار و 533 دستگاه انواع خودرو  و 54 هزار و 503 دستگاه خودروی سواری تولید شده است.

همچنین در شهریور ماه امسال 5 هزار و 134 دستگاه وانت، 50 دستگاه مینی بوس، 23 دستگاه اتوبوس و 823 دستگاه کامیون تولید شد.


ویدیو مرتبط :
حمایت دولت از تولید خودروی داخلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار تولید روزانه بنزین در سال 94 / کاهش 2 میلیون لیتری واردات بنزین در سال آینده



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,فرآورده‌های نفتی

کاظمی گفت: امسال ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز در ۹ پالایشگاه کشور کشور بنزین تولید کردیم و ۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر نیز مصرف کردیم.

عباس کاظمی مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره میزان تولید و واردات بنزین در سال آینده گفت: امسال ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز در ۹ پالایشگاه کشور کشور بنزین تولید کردیم و ۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر نیز مصرف کردیم یعنی ۷ میلیون لیتر کمبود داشتیم که این میزان را وارد کردیم.

وی افزود: مهرماه سال آینده فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد مدار می‌شود و به این ترتیب ۳ تا 3.5  میلیون لیتر به تولید بنزین کشور اضافه می‌شود و به همین میزان نیز کاهش واردات خواهیم داشت.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: اکنون واحد کیفی سازی پالایشگاه اصفهان وارد مدار شده و ۷ میلیون لیتر در روز تولید بنزین یورو ۴ دارد و در بهار سال آینده نیز ۱۱ میلیون لیتر تولید می‌شود و به این ترتیب میزان واردات بنزین در سال آینده کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده ۲ میلیون لیتر کاهش واردات خواهیم داشت، ضمن اینکه اضافه تولید را نیز صادر خواهیم کرد.

 

 اخبار اقتصادی  -  ایلنا