اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار تلفات آنفلوآنزا در مازندران به 8 نفر رسید



اخبار,اخبار اجتماعی, بیماری آنفلوآنزا

  قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمار جان باختگان ناشی از آنفلوآنزای H1N1 را در این استان شمالی از بدو شروع این بیماری ویروسی تاکنون هشت نفر اعلام کرد. 

حامد روحانی زاده روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: همچنین سه نفر نیز به دلیل مشکوک به این بیماری در بیمارستان های این استان جان خود را از دست دادند که نتیجه آزمایش این بیماران فوتی هنوز مرگشان را ناشی از آنفلوآنزای اچ وان ان وان تائید نشده است.


وی اضافه کرد: نمونه آزمایش این فوت شدگان نیز برای بررسی به پایتخت ارسال شد و هنوز نتیجه قطعی علت مرگ آنها گزارش نشده که در صورت مرگ ناشی از آنفلوآنزای اچ وان ان وان اطلاع رسانی می شود.


قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: اکنون 180 نفر از بیماران مبتلا به این نوع آنفلوآنزا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان مازندران تحت درمان قرار دارند که 80 نفرشان بیمارانی بودند که در چند روز گذشته در این مراکز درمانی بستری شدند.


وی از آمادگی کامل بیمارستان های این استان برای پذیرش بیماران مشکوک به آنفلوآنزا خبر داد و گفت: صرفا بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بستری شوند از آنها آزمایش گرفته می شود.


روحانی با اشاره به اینکه آنفلوآنزا از چند سال قبل در ایران اپیدمی شده است، گفت: طبق استاندارد های جهانی حدود 30 تا 50 درصد از جمعیت کشورهایی که آنفلوآنزا در آنها اپیدمی شد به این بیماری مبتلا می شوند که با طرح های پشگیرانه این میزان آمار در کشور و استان مازندران رخ نداده است.


قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجموع بیماران ناشی از آنفلوآنزا بستری در مراکز درمانی مازندران را از بدو شیوع این بیماری در دو سه هفته قبل تاکنون را حدود یک هزار نفر اعلام کرد.


به گفته وی اکنون تب این بیماری طبق استانداردهای جهانی مختص آنفلوانزا در مازندران فروکش کرده و احتمال اوج آن نیز در صورت وجود ویروس برای حداکثر دو تا سه هفته آینده نیز وجود دارد.


روحانی بهترین راهکار برای جلوگیری از این بیماری را رعایت بهداشت فردی اعلام کرد.


استان مازندران دارای سه میلیون و 184 هزار نفر جمعیت است و 34 واحد بیمارستانی و 750 مرکز درمانگاهی برای مداوای بیماران در این استان فعالیت دارند که 23 واحد بیمارستانی دولتی و 6 بیمارستان نیز تحت مدیریت تامین اجتماعی این استان قرار دارد.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
آمار تلفات موج گرما در هند به ۱۷۰۰ نفر رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار قربانیان آنفلوانزا در مازندران به 17 نفر رسید



اخبار,اخبار اجتماعی ,بیماری آنفلوانزای خوکی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که آمار قربانیان آنفلوانزای خوکی در این استان از ابتدای شیوع تاکنون به 17 نفر رسیده است.

محمد سلطان تویه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق آخرین گزارش حدود 90 نفر بیمار مبتلا به آنفلوانزا نیز هم اکنون در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند.

وی گفت: با توجه به کاهش آمار ارجاع بیماران مبتلا به آنفلوانزا به مراکز درمانی و بیمارستانی، به نظر می رسد موج اول این بیماری کنترل شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابراز امیدواری کرد که با رعایت بهداشت فردی دیگر مشکلات ناشی از این بیماری در استان بروز نکند.

سلطان تویه بهترین راهکار برای کاهش آسیب های ناشی از این بیماری را رعایت بهداشت فردی دانست و گفت: بیمارستان ها و مراکز درمانی استان همچنان با تجهیز امکانات درمانی آماده پذیرش بیماران خواهند بود.

در مازندران 34 بیمارستان دولتی و غیردولتی وجود دارد.

 اخبار اجتماعی  -  ایرنا