اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار بیشتر خانم‌ها در رشته‌های نظری/ تعادل ورودی دختران و پسران در کنکور ارشد



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

 آمار بیشتر خانم‌ها در رشته‌های نظری/ تعادل ورودی دختران و پسران در کنکور ارشد

 ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در رشته‌های نظری کنکور خانم‌ها بیشتر از آقایان حضور دارند و باید برای این امر تعادل ایجاد شود، گفت: در مقطع کارشناسی ارشد تعادل ورودی دختران و پسران به صورت مساوی و در مقطع دکتری نیز 60درصد ورودی مربوط به پسران و 40درصد مربوط به دختران است.

وی با بیان اینکه 460 هزار خروجی دیپلم نظری در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در خروجی دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش 30 درصد جمعیت مربوط به دختران و 70 درصد مربوط به آقایان است، این در حالی است که جمعیت فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای و کاردانش حدود 250هزار نفر است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در گروه ریاضی که شامل رشته‌های فنی است در آزمون سراسری 45درصد داوطلبان را خانم‌ها و 55درصد داوطلبان را آقایان تشکیل می‌دهند اما در دو گروه تجربی و انسانی تعادلی وجود ندارد و به طور مثال در گروه آزمایشی علوم انسانی 72درصد داوطلبان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به موضوع مهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: در حال حاضر هدایت تحصیلی در سیستم آموزشی بصورت برنامه‌ریزی شده صورت نمی‌گیرد، خطر این نیست که تعداد دختران یا پسران در ورودی دانشگاه‌ها زیاد است بلکه باید چگونه هدایت شدن دانش‌آموزان بر اساس نیازهای کشور مورد توجه قرار گیرد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
انتخاب رشته امتحانی و رشته شناور در کنکور ارشد 95

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نسبت پذیرش دختران و پسران در کنکور ارشد


به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، امسال نسبت پذیرش دختران و پسران در کنکور کارشناسی ارشد در مقایسه با سال گذشته به صورت تصادفی یکسان شده است.

خبرگزاری مهر: به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، امسال نسبت پذیرش دختران و پسران در کنکور کارشناسی ارشد در مقایسه با سال گذشته به صورت تصادفی یکسان شده و 45 به 43 هزار است.

حسین توکلی اظهار داشت: براساس نتایج اعلام شده بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش، 89 هزار و 256 داوطلب به عنوان پذیرفته شدگان نهایی معرفی شده اند که از این تعداد 45 هزار و 457 داوطلب زن و 43 هزار و 799 داوطلب مرد هستند که همین نسبت به طور تصادفی در تعداد پذیرفته شدگان سال گذشته کنکور کارشناسی ارشد نیز تکرار شد.

وی ادامه داد: 51 درصد شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد امسال را دختران و 49 درصد را پسران تشکیل می دادند.

وی اظهار داشت: امسال 12 هزار ظرفیت جدید برای کارشناسی ارشد افزوده شده است.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، در دوره روزانه امسال 36 هزار و 711 نفر،‌ 16 هزار و 530 نفر در دوره شبانه، 18 هزار و 29 نفر در دانشگاه پیام نور، 9 هزار و 498 نفر در دانشگاههای غیرانتفاعی، 4 هزار و 185 نفر در واحدهای بین الملل، 3 هزار و 272 نفر در دوره های مجازی و یک هزار و 32 نفر در دوره های نیمه حضوری مقطع کارشناسی ارشد 91 پذیرفته شدند.
 
مشاور عالی سازمان سنجش، همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد امسال، اعلام کرد: با احتساب داوطلبان بدون آزمون، آمار قبولیهای این آزمون به 95 هزار داوطلب خواهد رسید.
 
وی خاطرنشان کرد: تعداد 6 هزار داوطلب با استفاده از آیین نامه تسهیلات دانشجویان استعداد درخشان و بدون آزمون در این دوره پذیرفته می شوند.